Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35

Onderwerp: Boodschappen

  1. Top | #21
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Boodschappen

    Wij vonden vorig jaar al dat veel dingen zo veel duurder waren geworden. De koers van de dollar-euro zal natuurlijk ook niet echt helpen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #22
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Boodschappen

    Dat helpt zeker niet mee.
    In de zomer van 2014 hadden we 1 euro = $ 1,36
    Afgelopen zomer(2015) 1 euro = $ 1,09
    Nou dan zijn veel prijzen wel even slikken en niet alleen in de supermarkt ook in andere winkels.

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Boodschappen

    Wordt nu de prijs in dollars bedoelt of gaat het om de prijzen omgerekend naar euro's? Afgelopen zomer vonden wij de dollar prijzen zoals ze altijd waren. Verse producten zijn altijd duur in Amerika. Over het algemeen zijn de kruidenierswaren in Amerika duurder dan in Nederland. Nederland is relatief een goedkoop land voor boodschappen.

    Prijzen van kleding, speelgoed, boeken, etc waren op hetzelfde dollar niveau als in december van 2014.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Boodschappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Wordt nu de prijs in dollars bedoelt of gaat het om de prijzen omgerekend naar euro's? Afgelopen zomer vonden wij de dollar prijzen zoals ze altijd waren. Verse producten zijn altijd duur in Amerika. Over het algemeen zijn de kruidenierswaren in Amerika duurder dan in Nederland. Nederland is relatief een goedkoop land voor boodschappen.

    Prijzen van kleding, speelgoed, boeken, etc waren op hetzelfde dollar niveau als in december van 2014.
    Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik bepaalde dingen aardig duurder ( in dollar) geworden vond.

    Ik vond het eten in bepaalde foodcourts (sawgrass mills, bijvoorbeeld) echt flink duur. Voorheen betaalde ik voor een klein menu met orange chicken en wat te drinken zo een 8 dollar, ik kwam nu uit op 13 dollar. Sap en dergelijken vond ik ook aan de prijs. Ik kan me niet herinneren dat we in de laatste jaren voor een paar kleine aankopen in de supermarkt meer dan 20 dollar kwijt waren, terwijl we nu zelden onder de 20 dollar zaten.

    Als ik dan ga vergelijken en me bedenk dat ik bij Longhorn een menu had met een salade, voorgerechtje (of nagerechtje) en een steak voor 15 dollar, vind ik dat dan weer reuze meevallen. Dan kan je gezellig zitten, krijgt nog een lekker broodje onder je neus. We zijn bij outback en longhorn voor 2 personen nooit meer dan 35 dollar (op de bon) kwijt geweest, natuurlijk komt dan nog een tip erbij, maar je hebt dan wel leuk kunnen zitten en kwalitatief goed eten (en geen chinees uit warmhoudbakken).

    Qua kleding kan ik niet klagen, we hadden goede coupons en hebben op de meeste dingen vette korting gehad.

  5. Top | #25
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Boodschappen

    Na de Aldi (met 1300 winkels in de VS en 600 gepland voor de komende jaren) zet nu ook Lidl voet op Amerikaanse bodem. Voorlopig helaas nog niet in Florida.

    http://finance.yahoo.com/news/german...184052319.html

  6. Top | #26
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Boodschappen

    Tenminste dan wel fatsoenlijke chocola tegen lage prijs, net als nu bij de Aldi.

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: Boodschappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Tenminste dan wel fatsoenlijke chocola tegen lage prijs, net als nu bij de Aldi.
    Dus jij vind de chocola ook niet lekker in de VS? Ben ik gelukkig niet de enige. Chocolademelk kunnen ze ook al niet maken

  8. Top | #28
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Boodschappen

    Amerikaanse chocolademelk smaakt inderdaad wel wat vreemd.

    Over het algemeen heeft de Amerikaanse Aldi een assortiment typisch Amerikaanse producten, maar omdat het vrijwel uitsluitend eigen merken zijn, zitten daar (net als in Nederland) altijd een paar producten bij die je nergens anders vindt. Voor ons is dat bij de Amerikaanse Aldi: jalapeño havarti (een witte jong gerijpte kaas met jalapeño's) en een rozijnenbrood dat redelijk lijkt op Nederlands rozijnenbrood, alleen met geheel op zijn Amerikaans een swirl van kaneel erin.

  9. Top | #29
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Boodschappen

    Amerikanen kunnen geen chocola maken idd. Ook koeken zijn het net niet, taart net niet (vulling wil nog wel, korst/bodem is smaakloos). Maar cinnamon rolls, dat kunnen ze dan weer wel erg goed. Vlees gaat prima, maar bijv. snoep is ook niet alles. Er zit hier en daar wat lekkers tussen, maar ook veel 'net niet'. Ken je bijv. 'Whoppers'? Dat zijn die Maltesers-kloons. Zonde om die calorieën naar binnen te gooien. Ik denk dat als ik in Amerika zou wonen, ik minder zou snoepen dan in Europa.

    Bij de Aldi heb je in elk geval chocola wat in Duitsland is gemaakt. Gewoon even op de achterkant kijken. Komt het uit Duitsland, dan is het meestal wel goed (hoewel daar ook nog wel verschil in kan zitten, maar het is nooit zo slecht als wat je in Amerika normaal in de winkels koopt. Ze hebben nog hier en daar wel Lindt en Milka, maar vragen daar veel voor).

    Maar kom ik in Amerika een keer een Lidl tegen, dan zal ik er wel een keer naar binnen lopen.

  10. Top | #30
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Boodschappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Vlees gaat prima
    Awwhh als ik denk aan de momenten dat ik bij de Publix m'n Boar's Head kipfilet voor op het brood aan het uitzoeken ben loopt het water me in de mond. Bizar eigenlijk dat het allemaal een eigen exotisch smaakje moet hebben, niet gewoon naturel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •