Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Onderwerp: Boodschappen

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker JenR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    26

    Standaard Boodschappen

    Hallo!

    Voor ons is het aftellen, nog 4,5 week en dan voor de eerste keer naar Florida!!
    Alles geregeld, maar nu zijn we benieuwd wat je ongeveer aan boodschappen per week kwijt bent voor een gezin met 3 kids. Ik snap natuurlijk dat je daar zelf bij bent maar over het algemeen duurder, goedkoper of vergelijkbaar als Nederland?
    Willen ook wel uit eten maar ook lekker om bijvoorbeeld bij het huis te gaan barbequeen.
    Graag horen we jullie ervaringen van welke supermarkten je het beste heen kan gaan, en de kosten ongeveer.
    Alvast bedankt!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Boodschappen

    De prijsverschillen in de supermarkten zijn aanzienlijk groter dan bij ons. Aldi is veruit het goedkoopst maar een beperkt assortiment (net als hier eigenlijk), Wal-Mart middenmoot en Publix duur.

    De prijzen bij Wal-Mart liggen gemiddeld iets hoger dan hier, maar producten zijn vaak slecht vergelijkbaar.

  3. Top | #3
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Boodschappen

    Mijn ervaring is dat bepaalde produkten (limonade) vele malen goedkoper zijn dan in Nederland, maar andere produkten (snoep, kaas, brood) weer duurder zijn. Daar moet ik wel bij aangeven dat ik altijd de boodschappen bij de Publix haal en deze supermarkt is iets duurder.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Boodschappen

    Onze ervaring: gezond eten is duur (groente en fruit), McDonald's is een stuk goedkoper ������
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    76

    Standaard Re: Boodschappen

    Idd, gezond eten is duur (paprika $2,50 per stuk als vb). Maar als je wil bbq-en en je vlees bij de Aldi haalt scheelt t toch. Ook daar waren de groentes wat goedkoper dan bij de publix en walmart. Wij hadden een bbq bij de walmart gekocht voor $20,00 en wat houtskool en n paar avonden heerlijk gegeten. Veel diepvrirsvlees is goed te betalen, maar zoals eerder aangegeven is het assortiment bij de Aldi niet als wat we hier hebben. Water e.d. Was daar wel goedkoper. Eerst rondje sollartree voor wegwerpitems en shampoo e.d. voordat je de grotere shop ingaat zou ik de volgende x wel doen. Have fun!

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    112

    Standaard Re: Boodschappen

    Uit eten is vaak goedkoper dan zelf kopen, vandaar dat er zeer weinig thuis gekookt wordt in de US.
    Zoals Iris02 ook al aangeeft onze voorkeur gaat dan ook uit naar Publix, vinden wij een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse AH.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    76

    Standaard Re: Boodschappen

    Nou, daar ben ik het niet mee eens. Iedere avond uit eten met een gezin van 4 of 5 zoals JenR, vond ik ook niet goedkoop. Wij waren al snel $ 80 - $100 kwijt per keer. Zelf vlees op n bbq roosteren of pasta's maken oid is altijd nog vele malen goedkoper.

  8. Top | #8
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Boodschappen

    Het ligt er natuurlijk aan waar je gaat eten. Een broodje bij de Subway hoeft niet zo duur te zijn.
    Ik kook nooit op vakantie (sorry, heel decadent ik weet het, maar ik werk het hele jaar, ik kook de meeste avonden van het jaar, vakantie is voor mij pas echt vakantie als ik niet hoef te koken). Dat wil niet zeggen dat wij met drie tieners iedere avond bij een restaurant eten, het is ook af en toe junkfood, een gegrilde kip met stokbrood of de genoemde Subway.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Boodschappen

    Wij waren deze vakantie 14 dagen in een hotel, dus moesten we wel uiteten. We waren blij toen we de laatste week in een huis zaten dat we weer eens een zelfgemaakte maaltijd kregen. De chicken, shrimp en steak kwam ons de neus uit, maar dat is persoonlijk.
    Wij doen de dagelijkse boodschappen altijd bij Dollar General, de lekkere dingen bij Publix of Walmart

  10. Top | #10
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Boodschappen

    Kant en klaar maaltijden zijn goedkoop en heerlijk. Veel beter dan dat voer dat we hier eten.
    De kwaliteit laat uiteraard wel te wensen over en over smaak valt te twisten maar wij doen het af en toe.

    Ook plaatselijk groenten marktjes zijn erg fijn en de DollarTree is zeker een aanrader.
    Je zit vaak aan wat grootverpakkingen vast en dat moet je een beetje over je vakantie verdelen.
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •