Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Cabana Bay Resort

  1. Top | #1
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Cabana Bay Resort

    We zijn aan het kijken of we deze zomer in augustus naar Cabana Bay resort kunnen. Is er hier iemand die het hotel bij Universal zelf geboekt heeft? Ik vraag me af of het niet verstandiger is om het bij een reisbureau te boeken i.v.m. corona.
    Wie weet wat het verschil is tussen een ‘family suite - exterior entry’ en een ‘family suite - interieur entry’ ?
    Wat zijn de ervaringen met dit hotel?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Wij hebben er enkele jaren geleden overnacht
    Net hotel!
    geboekt via Hotels.com toen des tijds
    kon gratis annuleren tot dag voor aankomst
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Ik zou zeggen dat Exterior entry betekent dat je deur aan de buitenkant is, via een buitengalerij. Beetje motel-idee. Interior entry zal wel via een lift en een deur in een binnenhal, meer traditioneel hotel.
    Wij geven meestal de voorkeur aan Interior Entry.
    Florida: 2000, 2011, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019 (3x), 2021, 2022 (2x), 2023 (2x)

  4. Top | #4
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Daar ben ik inderdaad inmiddels achter gekomen Roy en mijn voorkeur ging ook uit naar interior. Maar helaas alleen exterior nog te verkrijgen voor de periode die wij gaan. Het raam zit voor mijn gevoel bij een interior aan een logische kant (bij het bed). Maar ja….we hebben geboekt en het is gelukt om een suite te boeken voor een redelijke prijs dus we mogen niet klagen.
    Misschien kan ik eens vragen of het omgezet kan worden als we er zijn, we zijn er 1 week eerder en verblijven dan in Dockside van Endless Summer.

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Meestal zijn de rooms met interior entry duurder.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    102

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Vorige week 3 dgn in Cabana Bay Resort geweest. Je hebt 2 gebouwen waar je via een gang in je kamer komt; continental en americana. Je kan niet via het centrale gebouw. De andere 3 gebouwen hebben een soort galerij waarvan je de kamer inloopt.

    Het centrale gebouw zit tussen de ganggebouwen en de galerijgebouwen. Er zijn 2 zwembaden, bij de ganggebouwen een zwembad met stroomversnelling en en bij de 3 galerijgebouwen een zwembad met wat glijbanen. Met 2 volwassenen waren wij blij om bij het zwembad met de stroomversnelling te zitten.

    Verder waren wij erg tevreden over het hotel. Kamer was goed schoon, locatie van het hotel was perfect. Wij zaten in gebouw Continental en je kan dan makkelijk via de Turkey Lake Road het terrein op en direct de garage in.

  7. Top | #7
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Bedankt voor je reactie mpaauwe.

    Wij hebben geen auto gehuurd, we willen gebruik maken van Ubers, bussen en de i ride trolly. Is het ver lopen naar het afhaalpunt van de gratis bus en Volcano Bay? In wel gebouw kunnen we dan het best zitten? Klopt het dat er ook een doorgang is naar Volcano Bay?

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    102

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    @Mave de bus stopt bij het centrale gebouw. Het maakt dus niet zoveel uit in welk gebouw je zit. Naar Volcano Bay kan je lopen, daar is inderdaad een doorgang die je kunt gebruiken met je kamerpas.
    Vanaf de Americana is het het kortste lopen naar Volcano Bay, maar nogmaals het valt wel mee qua afstand. Vanaf het centrale gebouw is het 5 minuutjes lopen. Je mag trouwens een half uur van te voren naar binnen. Ik zou zorgen dan je er dan iets eerder bent, wij waren er een half uur van tevoren maar toen waren er al mensen binnen, vanaf dat moment gaan de attracties open.

    Wij zijn trouwens ook een keer teruggelopen vanaf City Walk naar het hotel. Er stonden enorme rijen bij de bussen, hadden we geen zin in. Omdat we al bij de bussen waren, moesten we een stukje omlopen, maar als je vanaf tussen de parken en City Walk langs Margaritaville loopt, ben je met ongeveer 15/20 minuutjes bij Cabana Bay.
    Laatst gewijzigd door mpaauwe; 12-05-22 om 21:27.

  9. Top | #9
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    @mpaauwe bedankt voor de tip en goed om te weten dat alles op loopafstand is. Het zal wel wennen zijn zonder auto. Maar eigenlijk waren we drie jaar geleden toch vaak onderweg van Kissimmee naar Universal.

    Ik las ergens dat je naar een hotel kon lopen en daar het bootje kon nemen, moet nog even goed kijken waar dat is. Dat lijkt mij ook wel wat voor de terugweg.

    Misschien nog een rare vraag: mag je badhanddoeken meenemen vanaf het hotel naar Volcano Bay? (Vast niet maar heb weinig zin in natte handdoeken in een hotelkamer)

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    102

    Standaard Re: Cabana Bay Resort

    Officieel mag je geen badhanddoeken meenemen van het hotel naar Volcano Bay. Je kunt in Volcano Bay handdoeken huren. Wij gebruiken zelf ook vaak de handdoeken van Decathlon, kleine pakketjes in de koffer en toch lekker groot.

    je kunt met de boot van Universal Studios naar het Hardrock Hotel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •