Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2015
    Locatie
    Brielle
    Berichten
    14

    Standaard Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Goedenavond Florida forum leden!

    Na vorig jaar 4,5 week door West Amerika te hebben gereisd vonden wij het tijd om dit jaar Florida te gaan ontdekken.
    'Helaas' kunnen we dit keer 'maar' 2,5 week en hebben we niet de luxe om weer zo lang weg te gaan.
    Maar we gaan er vanuit dat we in deze 2,5 week veel van Florida zullen zien. We hebben er in ieder geval zin in!
    Vorig jaar ben ik (27) alleen met mijn vriend (28) geweest en dit jaar gaat mijn zusje (24) ook met ons mee.
    Nu hebben mijn zusje en ik de laatste weken al heel wat reisverslagen gelezen waarmee we nu zelf een rondreis samen hebben gesteld.
    We hebben zojuist de tickets geboekt en we vliegen op Dinsdag 6 Oktober naar Miami en gaan op Vrijdag 23 Oktober vanaf Miami weer terug naar huis.
    De tickets zijn geboekt bij Jetairfly, we vliegen vanuit Brussel en de tickets hebben ons € 450,- gekost. Best een mooie deal vonden we

    Onze reis ziet er als volgt uit:
    Dinsdag 6 Oktober Brussel-Miami (overnachting in Homestead)
    Woensdag 7 Oktober Homestead - Key West
    Donderdag 8 Oktober Key West
    Vrijdag 9 Oktober Key West - Naples (op de weg hier naartoe de Everglades bezoeken)
    Zaterdag 10 Oktober Naples - Fort Myers (Beach)
    Zondag 11 Oktober Fort Myers (Beach)
    Maandag 12 Oktober Fort Myers (Beach)
    Dinsdag 13 Oktober Fort Myers (Beach) - Tampa
    Woensdag 14 Oktober Tampa (Busch Gardens)
    Donderdag 15 Oktober Tampa - Kissimmee
    Vrijdag 16 Oktober Kissimmee
    Zaterdag 17 Oktober Kissimmee
    Zondag 18 Oktober Kissimmee
    Maandag 19 Oktober Kissimmee
    Dinsdag 20 Oktober Kissimmee - Fort Lauderdale
    Woensdag 21 Oktober Fort Lauderdale/Miami
    Donderdag 22 Oktober Fort Lauderdale/Miami
    Vrijdag 23 Oktober Fort Lauderdale/Miami/Brussel

    Nu zitten we over een aantal zaken nog te twijfelen en we hopen dat jullie ons hier wellicht bij kunnen helpen
    - Key West: Is het aan te raden om van Homestead door te rijden (na stops bij Morada Bay Café ed onderweg) naar Key West en daar dan 2 nachten te verblijven, of zouden jullie bijvoorbeeld de 1e nacht Key West doen en de 2e nacht dan bijvoorbeeld Islamorada of Key Largo?
    - Key West (of Islamorada/Key Largo) - Naples: Wij dachten om in Naples 1 nacht te overnachten als een soort tussenstop. Is hier naast Marco Island nog heel veel te doen of zouden jullie aanraden om meteen door te rijden naar Fort Myers (Beach)?
    - Fort Myers (Beach): Het is de bedoeling om een dag of 3/4 hier ook wat te relaxen. Zouden jullie dan aanraden om dat in Fort Myers te doen of zouden we beter door kunnen rijden naar bijvoorbeeld Sarasota?
    - Fort Lauderdale/Miami: Natuurlijk willen we ook een aantal dagen Miami ontdekken en niet te vergeten shoppen bij de Sawgrass Mills. Zouden jullie een hotel boeken in Fort Lauderdale of in Miami zelf?

    De hotels hebben we nog niet geboekt en sommige willen we wellicht gewoon ter plaatse boeken. Hotels in Homestead, Key West en Kissimmee willen we al wel op voorhand vastleggen. Hebben jullie wellicht nog leuke tips voor hotels?

    Het is een aardig bericht geworden maar we hopen dat onze reis zo een beetje duidelijk is voor jullie en dat jullie ons kunnen helpen met onze vragen.
    Bedankt alvast!

    Groetjes Kirsten & Charon (en Frank natuurlijk)

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    47

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Hoi kirsten,

    Wat een leuk vooruitzicht! Ik vind het zelf een heel mooi schema wat jullie hebben bedacht.

    Wij leggen altijd alle hotels vooraf vast, wij vinden het gewoon fijn om 's morgens al te weten waar we 's avonds zullen slapen en dat we niet nog hoeven te zoeken. In Key West hebben wij overnacht in The Inn at Key West. Was een erg leuk hotel. Niet in het centrum, maar met onze gehuurde fietsen zaten we er zo.
    Wij hebben alleen op Key West overnacht. Denk ook niet dat ik het een volgende keer anders zou doen. Vond dat we genoeg tijd hadden om onderweg te stoppen.

    Fort Myers vonden wij ook erg leuk. We zijn hiervandaan een dagje naar Sanibel geweest. Was erg leuk! Wij sliepen in Sanibel Harbour hotel. Echt een supergoed hotel. Wij hadden een kamer met zeezicht. Erg jammer dat we hier weer moesten vertrekken!

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Stoppen of doorrijden, zoveel keuzes, zoveel te doen...tik de verschillende plaatsen is in bij Google Maps, wij vonden Key Largo-key West met tussenstops op Islamorada en Bahia Honda State Park een behoorlijke tippel....
    Ik vind je schema er prima uit zien eigenlijk. Je kunt nog een dagje Kissimmee erbij doen door Busch Garden 'op route' te doen en niet 2 nachten maar 1 nacht in Tampa. Succes!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2015
    Locatie
    Brielle
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Hi Judith en Esther,

    Bedankt voor jullie reacties!
    We waren na onze vorige reis van plan om niet meer alle hotels op voorhand te boeken omdat we er achter kwamen dat dit eigenlijk niet nodig is. Maar nu ik alles aan het voorbereiden ben neig ik er toch naar om de hotels wel vast te boeken omdat je nu makkelijk prijzen kunt vergelijken en het is ook wel lekker om smiddags niet nog op zoek te moeten naar een hotel.
    Ik denk dat ik maar eens ga kijken wat we precies op weg naar the Keys willen zien zodat ik een beetje kan kijken hoe lang dit ongeveer gaat duren. Dan kunnen we beslissen om 2 nachten in Key West te blijven of 1 nacht en dan 1 nacht islamorada of key largo. Ik ga zeker even naar je hotels kijken Judith!
    Over Busch Gardens zat ik inderdaad ook al een beetje te twijfelen om dit wellicht op doorreis te doen en dan maar 1 nacht in Tampa te blijven in plaats van 2. Dank jullie wel in ieder geval voor jullie tips!

    Groetjes Charon

  5. Top | #5
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Tip: reserveer hotels die je kort van tevoren (24 uur van te voren) nog kunt annuleren. Dan heb je ze wel vastgelegd, maar je kunt er ook weer vanaf als je reisplannen op het laatste moment toch veranderen.

  6. Top | #6
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Ik sluit me aan bij de opmerking van Elstars, dit doen wij ook altijd, je zit dan nergens aan vast en kunt altijd wijzigen. Ook als je ergens anders een goedkopere aanbieding tegenkomt.
    Schema ziet er goed uit hoor. Homestead-Key West is goed te doen op 1 dag, hebben wij vorig jaar ook gedaan en dan heb je genoeg tijd voor diverse stops. Zeker Morada Bay niet overslaan, ook tarpons voeren bij Robbie's is erg leuk. Tip: huur fietsen in Key West.
    Van Key West naar Naples of Fort Myers is een pittige trip, je zou kunnen overwegen om van Key West weer terug te gaan naar Homestead voor een overnachting en daarna door naar Fort Myers Beach.
    Je hebt dan meer tijd in Everglades en kunt alsnog een stop doen in Naples. Naples is een erg leuk plaatsje. Wij hebben dit vorig jaar in omgekeerde volgorde gedaan, zie ons reisverslag.
    Fort Myers Beach is echt een aanrader, supermooie witte stranden. Tip: hotel Best Western Plus Beach Resort.
    Fort Lauderdale/Miami: lastig om te zeggen waar te overnachten. Wij hadden een hotel in Fort Lauderdale, hotel Hyatt Regency pier66, heel goed bevallen, iets rustiger dan Miami. Je bent wel zo'n 3 kwartier/uurtje onderweg richting Miami. Sawgrass Mills ligt dichterbij, aanrader.
    Succes met de voorbereidingen!!

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2015
    Locatie
    Brielle
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Hi Elstars en Anita74,

    Hartelijk dank voor jullie reacties!
    We willen inderdaad hotels boeken die kort voor aankomst nog te annuleren zijn.
    Dit hadden wij in het zuidwesten ook gedaan en dit is ons prima bevallen.
    We zitten inderdaad nog een beetje met de route Key-West - Naples/Fort Myers omdat we dan ook nog de Everglades willen bezoeken.
    Daarom zitten we te twijfelen om of 2 nachten op Key West te blijven en dan toch in 1 keer door te rijden naar Naples/Fort Myers of om 1 nacht op Key West te blijven en dan op de terugweg nog 1 nacht op Islamorada/Key Largo en dan van daaruit door te rijden naar Fort Myers.
    Ik had inderdaad jullie reisverslagen al gelezen Anita74. Ik zal ook eens de hotels opzoeken waar jullie hebben gezeten om te kijken of dit iets voor ons is.
    Bedankt in ieder geval voor jullie tips!

  8. Top | #8
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    heel leuke trip in het vooruitzicht!! Hier onze tips, maar heel veel hangt natuurlijk af van je persoonlijke smaak, wat de ene persoon leuk vind is daarom voor de andere persoon nog niet zo....

    - Key West: Is het aan te raden om van Homestead door te rijden (na stops bij Morada Bay Café ed onderweg) naar Key West en daar dan 2 nachten te verblijven, of zouden jullie bijvoorbeeld de 1e nacht Key West doen en de 2e nacht dan bijvoorbeeld Islamorada of Key Largo?
    wij rijden altijd in een wip naar Key West (vertrekken vanuit Miami) en stoppen dan in het Bahia honda state park en Morada bay cafe,
    wij vinden dat heel goed doenbaar, omdat het ook zo een ontzettend mooie trip is met zoveel moois te zien. wij blijven ook altijd 2 nachten in Key West omdat dat voor ons beide een van de favoriete florida plekjes is.

    - Key West (of Islamorada/Key Largo) - Naples: Wij dachten om in Naples 1 nacht te overnachten als een soort tussenstop. Is hier naast Marco Island nog heel veel te doen of zouden jullie aanraden om meteen door te rijden naar Fort Myers (Beach)?
    Hier rijden wij ook in 1 keer doorheen met een tussenstop in de Everglades, dit is vaak de 'heftigste' trip als het over afstand gaat, maar (voor ons) ook goed doenbaar.
    - Fort Myers (Beach): Het is de bedoeling om een dag of 3/4 hier ook wat te relaxen. Zouden jullie dan aanraden om dat in Fort Myers te doen of zouden we beter door kunnen rijden naar bijvoorbeeld Sarasota?
    wij zijn naar Times Square geweest en daar op die pier gaan kijken naar de zonsondergang, FANTASTISCH!! Nadien nog een lekkere cocktail gedronken in een van de bars, er zijn daar ook enkele restaurantjes vlak aan het water, echt de moeite!
    - Fort Lauderdale/Miami: Natuurlijk willen we ook een aantal dagen Miami ontdekken en niet te vergeten shoppen bij de Sawgrass Mills. Zouden jullie een hotel boeken in Fort Lauderdale of in Miami zelf?
    Gaat beide, ik zou gewoon eens kijken welke hotels er nog vrij zijn en waar jullie keuze naar uit gaat, je hebt vlug de wagen genomen en gereden tot in Miami. Sawgrass Mills is heel leuk, als je nog wilt shoppen--> bayside marketplace en dolphin mall, vonden wij heel leuk!

    Geniet van jullie reis!

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2015
    Locatie
    Brielle
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Charon: Miami-Miami, Oktober 2015

    Bedankt voor jullie uitgebreide reactie tomenvalesca!
    Ik denk dat we toch inderdaad 2 nachten op Key West blijven en dan in 1 keer (na een tussenstop in de Everglades) doorrijden naar Fort Myers.
    Tijdens onze reis naar het zuidwesten ook een aantal keer 6 tot 8 uur moeten rijden op een dag en dat was prima te doen.
    Ik ga zometeen eens even jullie reisverslagen lezen. Bedankt in ieder geval!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •