Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 108

Onderwerp: Ervaring met homeaway.nl/com

  1. Top | #51
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij hebben toch besloten om deze villa niet te huren. Ik had er een gek gevoel bij. Wij hebben een mail gestuurd naar de eigenaar van het appartement waar we vaker zijn geweest. Dat is in Sarasota. Het appartement was nog beschikbaar en we hebben dus bij haar geboekt.
    Ik heb de eigenaar van de villa in Spring Hill een mail gestuurd, maar hij heeft nu niet meer gereageerd. Eerst reageerde hij wel steeds op mijn mail. De villa was echt prachtig hoor. Met eigen zwembad en een buitenkeuken/ bar. Het was echt een droom. Maar toch vond ik het vreemd dat hij zo ver was gezakt met de prijs.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker gayka's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    59

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    En jij had een Carefree rental guarantee verzekering van Homeaway
    Ik had dit niet, en in eerste instantie was dit ook geen frauduleus handelen. Dit werd het pas later toen hij nergens meer op reageerde.

  3. Top | #53
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Ondanks dat ik de voorwaarden gelezen heb m.b.t. ,,veilig betalen'' vraag ik mij nog steeds af wat er wel en niet gedekt wordt. Je leest dan frauduleus handelen, maar wil je ook dekking hebben voor ,,dubbele boeking'', dan moet je dat Carefree rental extra afsluiten. Tenminste, zo lees ik het. Maar goed, het beschermd mailen en betalen bevalt mij wel, dus ik zal overwegen of ik dat carefree gedoe er bij neem.

    Ik ga betalen met mijn cc via de veilige betaalmethode van HomeAway. Er wordt een aanbetaling gevraagd, wat ik overigens logisch vind bij het reserveren. Dan blijft er nog een eindbetaling + borg staan, wat ik in mei moet betalen.

    Vraag:

    - Wordt dit automatisch belast op die datum op je cc belast of moet de eigenaar je opnieuw een digitale nota sturen voor de eindbetaling?

    Van de eigenaar begrijp ik dat zij pas over het geld kunnen beschikken, een 3-tal dagen nadat de verhuurperiode is ingegaan. M.a.w., HomeAway houdt dat geld vast? Wie kan hier iets meer over zeggen.

    - Ik moet een borg betalen van 350 dollar, dat vind ik nogal behoorlijk. Maar goed, dat maakt ook niet zoveel uit. Wordt het terugstorten van de borg gedaan door HomeAway op je c.c., of is dit een actie die de eigenaar doet!

    Ben benieuwd naar ervaringen! Ik ga weliswaar voor de 9e keer naar Florida, vaak een huis, ook via deze kanalen gehuurd, maar altijd betaald via PP of banktransfer, vandaar mijn vragen over HomeAway!
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 27-01-16 om 14:03.

  4. Top | #54
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij hebben ook via homeaway gehuurd. Aanbetaling via hun gedaan. Vervolg betaling krijg je een herinnerings E - mail. Met de eigenaars gemaild over de borg en wanneer die retour komt. Hun zeiden dat de borg niet op hun eigen rekening komt maar wordt achter gehouden door Homeaway. Deze zouden de borg na 5 dagen retourneren mits alles oké is natuurlijk.
    We hebben reeds enkele malen bij hun geboekt, nog geen problemen gehad.

  5. Top | #55
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij staan op het punt om een huis te huren op Regal Palms via Homeaway. Nu heb ik om een contract gevraagd maar geeft de verhuurder aan dat dit niet nodig is omdat de betaling via de site van Homeaway gaat.

    There is no contract necessary other than using the book it button. Once you do so and make the first payment, we send you a booking confirmation.

    Wij hebben ook een huis gehuurd in Cape Coral via Homeaway en daar is toen wel een contract opgemaakt. Betaling is toen ook gedaan via de Homeaway site.
    Laatst gewijzigd door Eljo; 05-02-16 om 23:43.

  6. Top | #56
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij hebben van een condo wel een contract en van een ander huis niet. Beide via homeaway geboekt. Betalingen en borg idd via homeaway zelf. Twee jaar geleden ook een huis geboekt via homeaway van een Nederlandse verhuurder, toen ook geen huurcontract.

  7. Top | #57
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij hebben ook via Homeaway geboekt en 2 x een contract gekregen. Zowel voor ons appartment in Frankrijk als de villa in Florida. Ik vind het ook een beetje vreemd. Worden er bv. geen bedragen voor borg beschreven en betaald? En wat is er afgesproken over energie? Dat soort dingen staat toch allemaal in een contract?

  8. Top | #58
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Niet iedere eigenaar die de HomeAway boeking-optie gebruikt stuurt nog een contract na. Wij doen dat altijd wel, maar dat is zoals wij werken en het is niet persé noodzakelijk. Wel is het zo dat gasten bij boeking/betaling moet aanvinken dat je het contract of de voorwaarden accepteert en dat is op zich voldoende. Maar laat onverlet dat wij het zelf netjes vinden om nog even alle details in een contract na te sturen. Ik las een paar post terug ook iets over dat HomeAway de borg achter houdt. Dat klopt niet. De borg wordt door HomeAway doorbetaald naar de eigenaar en die moet zelf, na einde van het verblijf opdracht geven om de borg terug te betalen. Die gaat dan weer terug naar dezelfde credit-card waar de betaling mee is gedaan en wordt door HomeAway geïncasseerd van de bankrekening van de eigenaar.

  9. Top | #59
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij hebben drie keer via Homeaway gehuurd, en nooit een contract gekregen.
    Als er vragen waren ging dat per email via homeaway, net als afspraken over borg e.d.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #60
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Dit antwoord kregen wij, is wel bij owners direct, maar dit is ook homeaway.
    We can assure you that we will refund the deposit within 5 days of your departure assuming there are no issues. It is of no benefit to us to hold onto the deposit, as it remains in the Owners Direct payment system and never touches our bank accounts.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-02-16 om 14:30. Reden: q



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •