Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 108

Onderwerp: Ervaring met homeaway.nl/com

  1. Top | #91
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Ter informatie voor iedereen die binnenkort een huis boekt via HomeAway of 1 van de vele zuster-sites (VRBO-OwnersDirekt-Holidayrentals.uk etc). Er gaat iets belangrijks veranderen in de betaling en dat wordt al in juni geleidelijk aan op alle advertentiesites doorgevoerd.
    Wanneer je via 1 van deze sites online boekt en betaalt, dan wordt vanaf de maand juni door HomeAway een service fee berekend op de totale kosten van de boeking. Op al die kosten (huur-borg-extra's zoals zwembad e.d.) gaat HomeAway een service fee aan de reiziger in rekening brengen die je betaalt wanneer de eigenaar de boeking accepteert. De service-fee is afhankelijk van het totale bedrag en kan oplopen tot ongeveer 8%. Gemiddeld zullen reizigers dan te maken krijgen met zo'n 6,5% aan extra kosten bovenop de huur.
    Wij waren altijd heel enthousiast over het gemak van de online boeking- en betaal optie op de HomeAway site, (wij namen dan zelf de credit-card kosten voor rekening) Maar dat wordt nu een ander verhaal. Reizigers worden geconfronteerd met een behoorlijk bedrag aan extra kosten. Wij zullen dan ook waarschijnlijk de betaaloptie niet meer gaan gebruiken.
    Op bestaande boekingen is dit trouwens niet van toepassing.

  2. Top | #92
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Berichten
    64

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Gelukkig gebben wij in april alle huizen geboekt voor dit jaar.....

  3. Top | #93
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Wij hebben voor ons huis in Tucson (mrt. 2017) gelukkig op andere wijze kunnen betalen. 6-8% extra is best wel veel terwijl de huiseigenaren toch ook flink wat moeten betalen als ze op die sites willen adverteren...
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #94
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    ik raad ook de meeste mensen aan om dezelfde woning ook op andere sites te zoeken, de meeste verhuurders (waaronder ook wijzelf) hebben de woning inmiddels op diverse andere sites gezet met dezelfde foto's en teksten. Ook sites die net begonnen zijn, zoals bijv. homeescape, deze zijn voor de verhuurder wel vriendelijk en voor de huurder ook omdat er geen service fee wordt berekend. Juist de grotere sites voelen zich aardig oppermachtig en proberen steeds meer touwtjes in handen te krijgen en de verhuurder te spelen volgens hun regels. Bij airbnb moet je als huurder ook al een fee betalen net zoals bij flipkey.

  5. Top | #95
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Ik had al begrepen dat huiseigenaars zich om deze redenen gaan terugtrekken van Homeaway.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  6. Top | #96

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Je kunt als huiseigenaar er ook nog voor (blijven) kiezen om zelf de betaling te regelen. Dus geen betalingen via Homeaway. Gewoon navragen bij de eigenaren wat de mogelijkheden zijn.

  7. Top | #97
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Als je zelf de betaling regelt zoals wij de afgelopen week voor een appartement in Miami vraagt de eigenaar vaak om alle gegevens , ook de code van je cc en daar waren wij wat terughoudend in omdat je dan niet verzekerd bent mocht er bv teveel worden afgeschreven, wij hebben dit aangegeven en konden voor iets meer via PayPal betalen.

  8. Top | #98
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Na een fijne vakantie in Florida zijn we in afwachting dat de waarborgsom wordt teruggestort. Deze is $500.
    Nadat ik een email had gestuurd naar de eigenaresse kreeg ik een reply dat deze binnenkort wordt teruggestort met in mindering gebracht de verbruikte energiekosten en cc transactiekosten va $65!

    Ik ben behoorlijk geschrokken van de cc transactiekosten en heb bij haar de vraag gesteld waarom dit bedrag zo hoog is omdat op de site van Homeaway een fee % wordt vermeldt van 3.75% en dat dit in lijn ligt met wat VISA aangeeft.

    Nu ga ik de eigenaresse nog telefonisch benaderen maar heb ik advies nodig of ik via een andere weg, VISA / Homeaway, wat kan ondernemen?

  9. Top | #99
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Waar letten jullie op als een eigenaar vraagt om het naar een bankrekening over te maken? Hoe weet je of iets "safe" is.
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

  10. Top | #100
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl/com

    Ik maak het geld niet over via een bankrekening alleen maar via de optie op de site zelf zodat je gebruik kunt maken van de betaal bescherming die ze bieden. Anders heb je weinig zekerheid vind ik zelf.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •