Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 108

Onderwerp: Ervaring met homeaway.nl/com

  1. Top | #61
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Is echt onzin wat deze eigenaar schrijft. De hele HomeAway familie (Homeway, VRBO, Owners Direct, etc) gebruikt voor het betalen: HolidayRentPayment, powered by YapStone International LTD. Het totale bedrag inclusief borg wordt overgemaakt naar de bankrekening van de eigenaar. Tussen betalen en ontvangst op bankrekening zit meestal een week. De eigenaar bepaalt zelf hoeveel borg er terug gaat (zou bij schade heel goed geen volledige refund kunnen zijn) en dat wordt dan weer geïncasseerd van de bankrekening van de eigenaar.

  2. Top | #62
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    In de buurt van Rotterdam...en Haines city FL
    Berichten
    45

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Hoi, ik verhuur zelf een villa bij homeaway en de deposit wordt wel degelijk ingehouden door home away. Zij vragen ons dan of het hele bedrag retour kan of dat er iets moet worden ingehouden. In het laatste geval moet ik daarvan bewijs sturen (foto's) . Dus het klopt hoor.

  3. Top | #63
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Dank Wendy. Niet geweten dat dit toch een optie is. Wij krijgen het hele bedrag, incl borg, overgemaakt, ongeacht vanaf welke HomeAway site er geboekt wordt. Al sinds we de betaaloptie gebruiken. Weer wat geleerd

  4. Top | #64
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Nog een vraagje over Homeaway, Hoe weet je nou hoe je via Homeaway betaald, is dat dan als er een paar betaaltekens erbij staat.

  5. Top | #65
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    In de buurt van Rotterdam...en Haines city FL
    Berichten
    45

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Als huiseigenaar kun je kiezen of je betalingen wel of niet via homeaway laat verlopen. Als huurder kun je dan inderdaad soms zien dat er wel een betaaloptie is via homeaway, keuze voor betaling via creditcard staat er dan geloof ik, of betalen aan de eigenaar.

  6. Top | #66
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Er staat dan volgens mij bij de advertentie "pay with confidence" en daaronder logo's van verschillende creditcards.

  7. Top | #67
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Je krijgt vervolgens een betalingsverzoek van de eigenaar en betaald via HomeAway. Die bevestigd de betaling en vrij snel kreeg ik ook een bevestiging van de eigenaar. Die kunnen zo'n betaling in hun managementsysteem zien. Wel heb ik vernomen als een huureigenaar op basis van provisie met HomeAway in zee gaat, pas 2 dagen nadat je het huis hebt betrokken, de huursom aan de verhuurder wordt overgemaakt. Hoe dat overigens zit met de aanbetaling, weet ik niet. Ook ik heb begrepen dat de borg op je cc wordt teruggeboekt na akkoord van de verhuurder. De verhuurder doet dat volgens mij zelf niet.
    Verder nog het volgende over carefree rental guarantee. Deze optie is vervallen en is niet meer af te sluiten, ik geloof met ingang van 16 februari. Het gekke is, dat ik ook geboekt heb op 3 februari jl., maar je deze garantie kon afsluiten 3 dagen voor het betreden van het huurhuis. Een mail gestuurd naar HomeAway, maar wel een onzin-antwoord terug dat zij er niets aan konden doen. Inmiddels heb ik een mail gestuurd aan Customer Care Protection met de vraag waarom dit ineens verdwenen is en nu niet meer te boeken is. Je zult toch verwachten dat wanneer je gehuurd hebt voor de 16e februari, je te allen tijde deze verzekering nog moet afsluiten. De mail is wel bevestigd, nog geen antwoord. Op zich wel jammer, omdat het risico's afdekt van ,,op onjuiste gronden inhouden borg'', dubbele boeking, geen toegang huis, ander huis dan voorgesteld op foto's en beschrijving. Maar goed, maar even afwachten.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 11-02-16 om 19:51.

  8. Top | #68
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard onderhandelen over de prijs van een villa - homeaway.com

    hoihoi,
    via homeaway.com hebben we ons oog op 2 villa's staan voor volgende zomer
    (ja, heel vroeg maar we merken dat we nu wel een enorme keuze hebben dus beter te vroeg dan te laat)
    nu las ik ergens op het forum dat enorm veel forumleden onderhandelen over de huurprijs van een huis,
    nu willen wij dit ook wel graag doen, maar hoe in godsnaam begin je hieraan?
    Hoeveel is acceptabel om van de prijs te doen? We willen natuurlijk ook niet een gevoelige snaar raken bij de eigenaars
    beide huizen zijn rond de 110$ per nacht, we willen een periode van 15 nachten boeken.
    Hopend op verhalen en tips van mede forum leden

  9. Top | #69
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: onderhandelen over de prijs van een villa - homeaway.com

    Gewoon een berichtje sturen met de vraag. Can you quote me the best price for this period?
    Sommigen geven dan korting. Nee heb je, ja kun je krijgen.

  10. Top | #70
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    In de buurt van Rotterdam...en Haines city FL
    Berichten
    45

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Uit ervaring weet ik dat de verhuurder pas de aanbetaling en de huursom krijgt als de huurders daadwerkelijk zijn aangekomen in het huis. En de borg regelen zij (homeway)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •