Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 108

Onderwerp: Ervaring met homeaway.nl/com

  1. Top | #21
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij zijn een beetje aan het kijken bij Homeaway.com. Ik betaal het liefst via Paypal, maar zie dat bij mijn uitgezochte objecten niet staan, alleen mastercard of Visa, discover of Echeck.

    Ik ben een beetje huiverig om met de Mastercard te betalen, wat is het handigst?
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  2. Top | #22
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Vaak kan je wel betalen via paypal, eerst even vragen.
    Wel komen er vaak extra kosten bij van 3 a 4%

  3. Top | #23
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Ik denk dat je niet huiverig hoeft te zijn om met cc te betalen. Ik heb persoonlijk nog nooit een negatieve ervaring gehad met het betalen via internet met een cc. De cc-maatschappij heeft het sneller in de gaten als er iets niet in orde is dan jij.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Je betaalt met de CC aan HomeAway, dus jouw CC gegevens worden verder nergens bekend. PayPal kan niet via HomeAway maar dan betaal je rechtstreeks op het PayPal account van de verhuurder (of management als deze de verhuur doet).
    Extra kosten verschilt per verhuurder. Sommige verhuurders rekenen extra als je via PayPal betaalt. (3% meestal), maar dat hoeven ze niet te doen als jouw PayPal account is gekoppeld aan jouw bankrekening. In dat geval rekent PayPal geen extra kosten en is het dus ook niet fair als de verhuurder wel kosten doorberekent.
    Met de CC betalen via HomeAway dan zitten die creditkaart kosten meestal al in de prijs verwerkt. Zo doen wij dat ook. De CC kosten die HomeAway aan de verhuurder berekent is een beetje complex verhaal. Er wordt gekeken of huurder en verhuurder binnen of buiten de EU wonen, of ze in het zelfde land wonen, in welk land de villa staat, naar welke bankrekening het wordt doorgestort etc. Is alles in hetzelfde land zijn de kosten laag, verschillen de landen dan zijn de kosten hoger. Al met al niet iets om je druk over te maken want het raakt alleen de verhuurder aangezien deze de kosten door HomeAway in rekening gebracht krijgt.
    Voordeel van betalen via HomeAway is dat je dan ook gedekt bent tegen fraude tot 10.000 door de adverteerder. Dat heb je bij PayPal niet.

  5. Top | #25
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Ik ben nog erg weinig verhuurders tegen gekomen, waarbij je via de site kan betalen.
    We hebben het 1 keer wel kunnen doen, en dat was erg simpel.
    Maar de meeste verhuurders vinden het te duur.

  6. Top | #26
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Op HomeAway zijn er steeds meer eigenaren die deze optie aanbieden. Daar is ook een heel simpele reden voor: als je er geen gebruik van maakt komt jouw advertentie lager in de rankings te staan, dus is die minder snel zichtbaar.
    Op HomeAway.nl is het wat onduidelijk want daar krijg je bij elke advertentie maar 1 oranje knop aangeboden om op te klikken: "direct offerte". Ook bij de advertenties waar de eigenaar deze optie niet aanbiedt. Je kunt de advertenties die online betaling gebruiken herkennen aan het HomeAway schildje boven de oranje knop.
    Op de engelse HomeAway (en ook VRBO = zelfde advertentie familie) is het wat duidelijker. Eigenaren die de betaaloptie hebben (en dat zijn veruit de meesten) herken je aan de oranje knop "request to book" en kun je meteen online boeken, CC - gegevens invoeren en klaar. Als de eigenaar die daarna accepteert wordt de betaling op je CC belast.
    Ik vind de kosten trouwens te overzien. Goedkoper dan PayPal.

  7. Top | #27
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    ook wij maken gebruik van deze optie voor onze woning in davenport. de meeste klanten maken er ook gebruik van voor hun betaling. erg handig 2 kanten op.

  8. Top | #28
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Bedankt allemaal, ik ben gerustgesteld!
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  9. Top | #29
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Maar het is dus legaal en vrij makkelijk om via homeaway te boeken?
    Ik heb er even naar gekeken en staan wel interessante woningen op, maar ben met dit soort dingen als de dood dat je opgelicht wordt (beetje googlen op homeaway ervaring toont genoeg negatief, maar dat is met alles).

    Onderhandelen doe je dan dus door met de eigenaar in contact te komen? Hoe werkt dat dan als je via homeaway boekt.
    En komen er nog extra kosten bij bovenop de prijs per dag?
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    26

    Standaard Re: Ervaring met homeaway.nl

    Wij hebben 2 jaar geleden via homeaway een oproep geplaatst. Kreeg wel 50 reacties geloof ik. Uiteindelijk via www.gone2florida.com (zij deden ons een aanbieding via onze oproep) een villa geboekt. Dat beviel prima. Rechtstreeks met Gone 2 Florida prijs afgesproken dus. kijk eens op hun site, misschien krijg je dan ook een idee.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •