Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Leeglopende banden huur auto's

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Leeglopende banden huur auto's

    Wat mij opvalt dat we de laatste jaren veel "problemen" hebben met "leeglopende" banden, tenminste dit wordt allemaal weergegeven op het dashboard.
    We reden zelfs deze keer weg uit de parkeergarage met deze melding op het dashboard, dit kan toch niet, ik verwacht eigenlijk een auto die helemaal is gecontrolleerd op defecten, er kan altijd wel iets gebeuren, maar niet bij het wegrijden toch, gelukkig is uiteindelijk alles goed opgelost bij Alamo Care Center bij het Magic Kingdom.
    Hebben jullie ook vaak problemen ? en hoe ga je daar dan mee om.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Echt leeglopen zullen ze niet. Maar er zal een Tire Pressure Indicator opzitten. De bandendruk is dan meestal te laag.
    Auto's worden echt niet elke keer nagekeken hoor. Die worden gewassen, uitgezogen, getanked en weer klaar gezet.

    http://www.bridgestonetire.com/tread...-on-what-to-do
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Wij hebben dat afgelopen jaar ook gehad na een paar dagen in Florida. Het was toen wat afgekoeld t.o.v. toen we aankwamen. Volgens mijn man wordt dan de druk in banden minder omdat de lucht afkoelt.Bij een benzinestation wat lucht erbij en probleem was opgelost. Wel alle vier de banden gedaan omdat je anders dit soort meldingen blijft krijgen. Het zou beter zijn als ze met stikstof gevuld worden, dan heb je geen last van temperatuurschommelingen. Nogmaals volgens mijn man want ik heb er geen verstand van.

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    En de oorzaak hiervan ligt vaak in het volgende:

    De auto's worden klaar/schoon gemaakt op een terrein lekker in de zon waardoor de lucht in de banden warmer wordt en de druk hierdoor hoger wordt, vervolgens rijden ze deze auto's de garage in en staan ze in de schaduw waardoor de druk weer lager wordt. Hierdoor gaan die lampjes vaker branden in de garage en mochten ze in de zon blijven branden pomp je ze toch ff op.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Nou... ze zijn opgepompt de 1e keer bij de garage naast het Alamo Care Center, de monteur zij ook dat de lampjes nu uit zouden gaan, dat gebeurde ook, maar na een paar uur (in de zon) gingen ze weer aan, dus was de band volgens Alamo toch niet goed, andere auto meegekregen.
    En zelf ga ik niks oppompen of wat dan ook aan een huurauto, dat laat ik doen, als er toch onverwacht iets fout gaat dan, is het tenminste niet mijn schuld.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  6. Top | #6
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    De bandendruk is dan meestal te laag. Auto's worden echt niet elke keer nagekeken hoor. Die worden gewassen, uitgezogen, getanked en weer klaar gezet.
    Inderdaad, heb wel gloednieuwe auto's meegehad waarvan de bandenspanning echt te laag was. Heb er inmiddels een gewoonte van gemaakt om bij de 1e tankstop meteen de bandenspanning te verhogen wat meestal toch ook wel bevordelijk is voor de wegligging van zo'n 'grote bak'.

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Of weet je niet hoe je "veilig" een band oppompt en hoeveel druk je er in mag pompen.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker Blue_note's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Locatie
    NL
    Berichten
    87

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Ik heb op mijn auto in NL ook een dergelijk systeem zitten. Maar die indicator springt nogal snel aan. Je kunt daarna nog gerust tig kilometers doorrijden (als je geen lekke band hebt) en bij een tankstation even wat lucht erbij doen. De indicator moet je daarna vaak wel weer resetten.

    Ook hier wel vaker dat na een beurt de indicator binnen een 10tal km weer bericht geeft trouwens.

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Ik rij al jaren met dit soort indicatoren in de wielen van mijn auto en heb hier nog nooit meldingen van gehad van te lage bandendruk, behalve toen de band echt leegliep.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker Blue_note's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Locatie
    NL
    Berichten
    87

    Standaard Re: leeg lopende banden huur auto's

    Ik heb het idee dat het hier veroorzaakt wordt door vele kilomters op hoge snelheid op de Duitse autobahn die ik maak icm winterbanden, zomerbanden nergens last van. Daarna is het telkens prijs. Maar van die snelheid en winterbanden moet je in Amerika geen last hebben
    Laatst gewijzigd door Blue_note; 18-04-15 om 10:03.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •