Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 87

Onderwerp: Florida gastgezin

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    54

    Standaard Florida gastgezin

    Hallo allemaal,
    Ik ben (bijna) 14 jaar en ben al wat dingen aan het bekijken voor volgend jaar zomer. Het lijkt me dan heel erg leuk om met een organisatie voor twee weken naar een gastgezin te gaan (in mijn eentje)
    Dit wilde ik 2 jaar geleden ook al, maar toen naar Londen. Toen later niet gegaan wegens late planning en dus te weinig tijd om goed te kunnen sparen. Maar ik ben nu al wat prijzen en etc aan het kijken en het is toch allemaal best wel prijzig. Je betaalt rond de 1500 euro voor het verblijf en het eten bij het gastgezin. Dan heb je nog een vlucht nodig in het hoogseizoen, ik denk dat direct noodzakelijk is wegens de leeftijd van (ruim) 15 jaar. Overstappen lijkt me dan geen slim idee. En dan heb je nog zakgeld nodig voor 2 weken. Ik neem aan dat dat gastgezin ook gewoon dagen naar het strand gaat of gewoon een activiteit organiseert wat geen geld kost. Dus ik zit hier een beetje in de knoop. Zelf heb ik een folder baantje en in de zomer werk ik af en toe nog is extra. Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat het redelijk is als ik rond de 1250 euro kan sparen dit jaar. Misschien meer, misschien minder. Maar ik probeer gewoon bijna niks uit te geven en er vol voor te gaan. Want al is het pas over minder dan 1,5 jaar, toch denk ik dat alles volgend jaar voor deze tijd al geboekt moet zijn. Dat geeft je gewoon een fijner gevoel als alles rond is. Wat ik eigenlijk wil vragen, wat is een beetje een gemiddelde prijs voor een directe vlucht naar Orlando (het gastgezin zit zelf in Tampa) in het hoogseizoen als je er vroeg bij bent? En wat is volgens jullie genoeg zakgeld voor een 15 jarige jongen in Florida voor twee weken. Ik ga daar waarschijnlijk geen kleren etc kopen of dure andere dingen. Gewoon bijvoorbeeld een keer naar een pretpark of waterpark of een souvenir. Als ik dit gemiddeld weet, heb ik beter voor ogen wat ik toch ongeveer moet gaan sparen. Mijn ouders zullen ook wel een (groot) deel meebetalen maar zelf wil ik ook wel ongeveer de helft betalen. Vind ik wel zo fair.
    Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
    Groetjes Lars

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Lars,
    Mooie droom heb je.
    Een paar opmerkingen naar aanleiding van je posting.
    EUR 1500 voor 2 weken verblijf en eten bij een gastgezin voor een jeugdige lijkt mij redelijk prijzig.
    Zit er meer bij?
    De vlucht kan je in het hoogseizoen vanaf zo'n EUR 900 rekenen. Rechtstreeks op Orlando vliegen is momenteel vanaf Schiphol alleen mogelijk met Arke en die rekenen meer.
    Overstappen is wat minder aan te bevelen, maar is zeker niet onmogelijk als je het goed voorbereid. Je kunt bij de luchtvaartmaatschappij vaak extra begeleiding aanvragen. Voordeel is dan wellicht ook, dat je gelijk op Tampa kunt vliegen.
    Komt het gastgezin je dan ophalen in Orlando vanuit Tampa?
    Je gaat ervan uit dat het gastgezin van alles met je doet, maar veel Amerikanen werken allebei en ook nog vaak en lang.
    Als je naar een pretpark gaat kost het je zo'n EUR 75 per dag aan toegang.
    Een paar pretparken en wat extra kosten, een drankje en een snackje, een souvenirtje voor 14 dagen toch al gauw EUR 750 tot 1000 voor 14 dagen.

    Niet vergeten: schriftelijke toestemming van je ouders om te reizen, ESTA, een paspoort en wat kennis van de Engelse taal is nooit weg.

    Veel plezier en succes met de voorbereidingen.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    54

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Bedankt! Ik zal even een linkje sturen van de organisatie. http://taalreizen.com/taalcursus/cul...-new-york_a191
    Ze zijn streng gekozen en ze moeten minimaal een keer in de week een wat grotere activiteit/excursie organiseren. (jij betaalt je eigen entree) Het ophalen en brengen zit er bij inbegrepen. Maar is vliegen met overstap niet enorm gewaagd als 15 jarige? Word je dan niet aangehouden bij de douane? Ik zit momenteel in 2 VWO, engels gaat wel redelijk ja. En zijn vluchten echt rond de 900e? Ook als je ver van te voren boekt?
    Groetjes, Lars
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-03-14 om 14:42. Reden: q

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Lars,
    Ik heb je link even bekeken.
    Ik vind het nou niet bepaald duidelijk wat ze bieden in die 2 weken.
    Ze halen je op. Je hebt een kamer en eten.
    Echte informatie of er meerdere gasten zijn ontbreekt bijv. en of ze meegaan met je naar een pretpark (en dus zelf ook een flinke entree moeten betalen?).
    Er staat ook ergens vermeld dat ze dicht bij openbaar vervoer moeten zitten, dus moet je veel zelf ondernemen?
    Het lijkt mij meer om de taal te leren dan vakantie. Bovendien is Tampa nou niet direct een vakantieplaats voor een jongere.

    Op mij komt het wat wazig en schreeuwerig over. ( Ze zijn de goedkoopste!! is dat voor een reis als dit direct belangrijk?)
    Echte duidelijk ervaringen of referenties kom ik zo gauw niet tegen op internet en (door mijn leeftijd lees ik het misschien wat anders, dan een jongere) op de site staan veel taal- en stijlfouten of gewoon tekstfouten ( kijk maar eens onder het kopje "De families" bij Florida). Bovendien bieden ze nu nog steeds de folder van 2013 aan op hun site.
    http://taalreizen.com/taalcursus/cul...a191#lvms-tab1

    Misschien valt het mee.

    Over de overstap en douane: Of je overstapt of niet je zult door de douane moeten (eigenlijk bedoel je immigration, paspoortcontrole), daarom is het belangrijk dat je papieren goed in orde zijn en je de nodige bewijzen, ook in het Engels, van toestemming van je ouders hebt e.d.. De organisatie kan je daarover vast goed informeren.

    Nogmaals, succes!
    Laatst gewijzigd door knaapje; 03-03-14 om 16:50.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    54

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Bedankt voor je reactie!
    Ten eerste, er staat op de site dat het gastgezin minimaal een keer een excursie met je gaat doen. Als het gastgezin niet meer tijd of zin heeft zal je de rest van de week inderdaad zelfstandig moeten doorkomen. Lijkt me opzich niet heel erg, er staat ook aangegeven dat veel gastgezinnen een eigen zwembad heeft. Verder heb je naast dit, ook summercamps en dan heb je in de ochtenden les en in de middagen doe je (simpele) activiteiten zoals sporten, naar het strand gaan etc. In het weekend heb je dan optionele grotere excursies zoals een dagje naar een pretpark enz. Die kosten 1895 voor 2 weken. 350 euro duurder, maar je hebt wel les en doordeweeks een activiteitenprogramma en daar leer je denk ik ook vrienden kennen. En je hoeft zeker minder zakgeld mee te nemen. Dus in uiteindelijke prijs is zo'n summercamp misschien nog wel voordeliger. Stel je zit bij een oudere vrouw, waarbij je doordeweeks je zelf maar moet vermaken en in de weekenden misschien naar een museum gaat, ja dan ben ik wel op mijn droombestemming, maar dan zal ik het misschien nog niet zo leuk vinden, terwijl ik er lang voor heb gespaard. Ik hoop dat je weer tips kan geven! Tips en ervaringen van andere zijn ook welkom natuurlijk!
    Groetjes Lars
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-03-14 om 17:35. Reden: q

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Toen ik 16 was ben ik een jaar in Amerika geweest.(lang geleden)
    Ik bleef toen bij een gezin en ging ook daar naar school.
    Was de beste ervaring in mijn leven en heb daar nog steeds profijt van.
    Dit is natuurlijk niet helemaal het zelfde omdat het veel korter is maar als je het kan doen moet je zeker gaan.

    Wat zijn trouwens de prijzen veranderd zeg.
    Voor mij was het destijds 5000 gulden voor een heel jaar.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    54

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Bedankt voor je reactie! Inderdaad de prijzen zijn flink gestegen. Ik zelf vind ruim 1500 euro voor twee weken in een gezin in Amerika echt heel veel geld. Voor hetzelfde geld kan je in een luxe hotel? Daarom dat ik op dit moment weer iets meer nijg naar het Summercamp in Boca Raton. Betaal ik liever 350 meer voor extra engels lessen en activiteiten door de weeks. Ik denk dat je in totaal wel ruim 3000 euro kwijt bent. Ik wil sowieso de helft betalen. Dat word dus echt veel sparen...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-14 om 08:55. Reden: q

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Ik weet het Lars, als je graag wilt is het moeilijk je in te houden.
    Het grootste deel van de tijd bij de familie aan het zwembad liggen zal je toch ook niet zoeken en denk bij zwembad niet aan olympische afmetingen, een bovengronds zwembad van plasticzeil en 6 mtr in het rond is ook een zwembad.
    Spaar wat door en als je 18 bent ga je met een vriend(in). Kan je van dit geld weken in Florida blijven. Voor EUR 50 p.p.p.d. heb je dan een hotelkamer en eten.
    Je hebt nog jaren en jaren voor je.
    Toen ik in 1978 naar de USA ging (zakelijk) dacht ik er nooit meer te komen. Ik ben er nog vele malen geweest en de laatste +-10 jaar kom ik er jaarlijks. Totaal al zo'n 25 keer door vrijwel de halve USA.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    54

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Een eigenschap die ik altijd al heb gehad is als ik iets wil(de), ging ik er helemaal voor. Deze eigenschap kan positief maar ook negatief zijn. Reizen vind ik al helemaal geweldig vanaf mijn 6e ongeveer. Ik vind het geweldig. Toen ik op me 12e hoorde (rond eind april/mei denk ik) dat een vriendin van me zus (die was toen net 14 die vriendin) naar Londen was geweest voor 2 weken op taalreis, dacht ik, dat wil ik ook! Uiteindelijk veel over gesproken en tot de conclusie gekomen dat je zo iets niet een 1,5/2 maand van te voren regelt. Hier moet je echt al veel voorbereiding en sparen aan vooraf doen. En Amerika, tja, dat land vind ik ook al vanaf mijn 10e ongeveer geweldig. De een spaart voor een scooter, de een voor een nieuwe playstation en de ander weer voor een vakantie. Ik hoop dat deze droom toch werkelijkheid gaat worden volgend jaar
    Tips en ervaringen kan ik altijd gebruiken!!!!
    Groetjes, Lars
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-14 om 08:56. Reden: q

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Florida gastgezin

    Ik begrijp wel waarom hij nu wilt gaan.
    Ik heb ook jaren voor ik ging de droom gehad.
    En het is gewoon anders om daar als jeugdig iemand te gaan dan wachten tot je 18 bent,al is dat natuurlijk ook nog jong
    IK heb altijd de highschool droom gehad, kwam waarschijnlijk door die Amerikaanse jeugdfilms.
    Maar ik moest en zou daarna toe gaan.

    Zou dat eigenlijk niet iets voor je zijn Lars?
    Ipv een aantal weken een jaar daar naar school gaan?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-14 om 08:56. Reden: q



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •