Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Automated Passport Control APC

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Automated Passport Control APC

    Ik zat net mijn ESTA te contoleren, en ineens zag ik de onderstaande tekst:

    "Het Bureau Douane en Grensbescherming (CBP) van de VS heeft een nieuw programma ontwikkeld genaamd Automated Passport Control (APC, of geautomatiseerde paspoortcontrole) dat het binnenkomstproces versnelt voor internationale reizigers die in aanmerking komen voor het visaontheffingsprogramma door middel van een geautomatiseerd proces door het hoofdinspectiegebied van de CBP. Volg voor meer informatie over APC en deelnemende vliegvelden deze link:"

    http://www.cbp.gov/travel/us-citizen...rt-control-apc


    Komen wij daarvoor ook in aanmerking, ik lees nl. iets over het "visaontheffingsprogramma".

    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Hier heeft knaapje enige tijd terug al melding van gemaakt, als je eerder in de VS bent geweest kun je hier gebruik van maken maar daarna moet je als nog langs de balie van immigratie lopen. Dus op dit moment levert het nog niet zoveel op qua tijdwinst.

  3. Top | #3
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Zo te lezen wel... zie:
    Who Is Eligible to Use APC?
    U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
    Nederland staat ook op de lijst....

    Ga binnenkort naar Atlanta en wil het eens uitproberen voordat we deze zomer naar New York gaan.
    Ben benieuwd...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-02-15 om 20:14. Reden: q
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anthon14 Bekijk Berichten
    Hier heeft knaapje enige tijd terug al melding van gemaakt, als je eerder in de VS bent geweest kun je hier gebruik van maken maar daarna moet je als nog langs de balie van immigratie lopen. Dus op dit moment levert het nog niet zoveel op qua tijdwinst.
    Moet men zich hiervoor nog extra registreren ? Als je dus eerder in de VS bent geweest.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Nee geen extra registratie en er staat een medewerker die je naar de kiosken stuurt of rechtstreeks naar de immigratie loketten. Wel moet het hele gezelschap afgelopen jaren in Amerika zijn geweest want anders moet het hele gezelschap meteen naar het loket.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Dank jullie allemaal voor de antwoorden.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    heb afgelopen november gebruik mogen maken van het APC systeem op Atlanta, het is nog steeds in een soort van test fase, en je moet inderdaad uitgekozen worden door de medewerker die klaar staat.
    ook moet je dan alsnog naar de immigratie officier voor controle, maar omdat je dus alles al hebt ingevuld en ook je foto en vingerafdrukken hebt gemaakt gaat het mijn inziens wel een stuk vlugger dan de normale controle. ik was binnen 10 minuten door de immigrations heen waar ik normaal toch al gauw een half uur over doe op Atlanta.

    Hoop dat dit gauw als standaard ingevoerd gaat worden omdat het toch een verbetering is.
    Ohja en het systeem is in de nederlandse taal te gebruiken wat ook wel handig is vor sommigen
    Laatst gewijzigd door calypso; 01-02-15 om 13:46.

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    39

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Wij hadden dit al in december in Tampa. Er was veel, vriendelijk, hulp aanwezig. Het duurt ook nog wel even, maar daarna is langs de immigratie lopen, snel gedaan,.

  9. Top | #9
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    sla je dan de wachtrijen over? Stropt het niet op bij de kiosken door onwennigheid enzo?

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Automated Passport Control APC

    Ik heb hier zomer 2014 ook gebruik van gemaakt in Atlanta.
    Een medewerker scheidde de stroom bezoekers met de vraag of ze eerder in de USA waren geweest met een ESTA. Zo ja, (wij dus) dan mocht je naar de kiosken, zo nee, dan naar de immigration officers. Bij de kiosken deden we eigenlijk hetzefde als de immigration officer doet. Zelfde vragen, vingerafdrukken, foto. En dan kwam er een strookje uit de automaat met je gegevens. Daarmee kon je naar de 1 of 2 immigration officers en meteen doorlopen. Wij niet, want op het strookje van mijn zoon stond een kruis. Dat was omdat hij net 14 was geworden en niet eerder vingerafdrukken hoefde achter te laten. Met z'n 3en in de rij voor extra check en na 10-15 minuten waren we daar doorheen. Klaar.
    Volgens mij leverden de automaten nauwelijks vertraging op. Ja, voor de meesten was het wat onwennig, maar er waren veel automaten en genoeg medewerkers om te assisteren. Dat was dus op Atlanta Int. Airport. Hoe dat met aantallen automaten en assitenten op andere luchthavens is .... geen idee. Ik ga het volgende maand meemaken in Orlando (MCO).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-02-15 om 20:53.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •