Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 144

Onderwerp: Dollarkoers

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker Blue_note's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Locatie
    NL
    Berichten
    87

    Standaard Re: Dollarkoers

    Het is niet per definitie zo dat de koers blijft zakken. De valutakoers is een lastige markt, je kunt er heel veel en heel snel geld mee verdienen, maar ook heel snel, heel veel geld mee verliezen (dat is dan vaak wel met de wat apartere valuta). Er zijn maar weinig speculanten die een constante portefeuille weten te behouden met louter valutahandel.
    Er is zo ontzettend veel van invloed op de valutakoers dat het vaak een beetje koffiedik kijken is. Er hoeft maar iets te gebeuren en de koers slaat om. Vanochtend was de koers 1.134 rond 12:00 was de koers 1.127 en nu is koers alweer 1.119. Maar dit kan ook zomaar omslaan. Hierin een advies geven is lastig. Je weet in ieder geval dat als je nu koopt je dat voor de prijs doet zoals de Dollar nu staat. Ik zou echter nu niet kopen. De kans dat hij verder gaat zakken en op dat punt blijft richting de zomer is kleiner dan omgekeerd. Ik verwacht dat hij nu nog iets verder gaat dalen richting de 1.10 en daarna langzaam gaat opkrabbelen richting de 1.15 in de zomer. Een snelle daling laat vaker ook weer een snelle stijging zien.
    Laatst gewijzigd door Blue_note; 23-01-15 om 15:22.

  2. Top | #22
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ja precies , de kans dat het nog een paar centen zakt verwacht ik ook maar het is al zo laag dat je er weinig op verliest.
    Het verschil met vorige zomer en nu is natuurlijk veel maar dan had je toen moeten kopen.
    Mocht je pas over maanden/zomer gaan dan zou ik ook wachten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-15 om 17:36. Reden: q

  3. Top | #23
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Dollarkoers

    Is mijn idee ook om nu maar te wachten (gaan in zomer). De belangrijkste dingen zoals tickets en hotels hebben we betaald gelukkig voor deze grote crash, alleen de auto niet dus dat is net jammer.

  4. Top | #24
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Dollarkoers

    ach met de vakantie in februari staat het er niet zo mooi op met deze koers
    maar de komende kerstvakantie word weer helemaal top ..staat ie zeker weer boven 1.45 positief denken!
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #25
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ik had voor duizenden euro's, dollars moeten inkopen toen die op 1,60 stond. Helaas, helaas.

  6. Top | #26
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Dollarkoers

    Dat hebben wij wèl gedaan toentertijd, maar helaas al weer allemaal uitgegeven

    Maar dan nog, het is ooit andersom geweest, toen je ±85 $ent voor de euro kreeg, en toen gingen we ook
    Je moet nog al wat uitgeven aan dollars (in een toch al prijzige vakantie) wil de wisselkoers een echte dealbreaker gaan worden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ga al over 2 weken, en heb morgen plots een zee aan vrije tijd wegens een afspraak die niet door gaat.
    Denk dat ik toch maar even naar Potts in Amsterdam ga. Neem ik alles wel cash mee. Vermoed namelijk niet dat de koers nog gaat stijgen binnen 2 weken.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  8. Top | #28
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ik denk zelfs dat de koers nog lager gaat worden. De economische groei in Europa zal voorlopig nog achterblijven bij die van Amerika en daarnaast worden er erg veel staatsobligaties opgekocht en is er te weinig vraag naar geld vanuit het Europese bedrijfsleven. Daarnaast zijn de banken veeleisend voordat ze een lening verstrekken waardoor er gewoon minder leningen worden uitgezet.

    Hierdoor zijn er teveel Euro's beschikbaar en dan zakt de munteenheid t.o.v. valuta soorten waar wel vraag naar is. Komende jaren zie ik nog niet zo veranderen aan de Europese markt.

    Daarnaast bereikt de Euro vaker tegen het midden van het jaar zijn dieptepunt van dat jaar en ik verwacht dat dat niet veranderd is.
    Laatst gewijzigd door Anthon14; 23-01-15 om 19:37.

  9. Top | #29
    Stamgast Sniper's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    159

    Standaard Re: Dollarkoers

    Wij gaan over een maandje, dit is wel balen. Daarentegen is onze reis behoorlijk goedkoop en ook onze hotels zijn redelijk gunstig geprijst.
    Florida 1991: Orlando - Florida 2012: Fort Lauderdale/Orlando - Florida 2013: Orlando/Clearwater Beach/Cocoa Beach
    Florida 2014: Orlando/Clearwater Beach/Fort Myers/Key Largo/Miami - Florida 2015: Miami/Lauderdale by the Sea/Fort Myers/Napels/Key West/Clearwater Beach-Florida 2018​: Orlando/Boca Raton/Marathon/Key West

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker Blue_note's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Locatie
    NL
    Berichten
    87

    Standaard Re: Dollarkoers

    Er zit weer een positieve lijn in de koers (voor ons) .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •