Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 15 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 144

Onderwerp: Dollarkoers

  1. Top | #91
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Dollarkoers

    Bedankt voor je reactie. Dat van de Franse verkiezingen had ik niet kunnen bedenken. Van de week las ik wel in de krant welke gevolgen onze verkiezingen hadden op de wisselkoers.

    Ik ben benieuwd of het de komende tijd nog wat gunstiger gaat worden. Deze week moeten wij het laatste deel van betaling van het appartement in Bradenton overmaken. Maar de koers zal voor vrijdag niet veranderd zijn naar 75 eurocent voor 1 dollar, Haha dat zou wel fantastisch zijn.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #92
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Dollarkoers

    De kleinste dingen kunnen al een heel groot effect op de koers hebben, zo bleek vorige week op de dag van de Nederlandse verkiezingsuitslag. Toen heeft de president van de Europese Centrale Bank(ECB) aangegeven dat hij het 'minder nodig vond om in de toekomst obligaties op te kopen'. Dit, plus de 'pro-Europa' uitslag van onze verkiezing zorgde voor een mega koerssprong. In de media werd dit uitgelegd alsof dit alleen door onze verkiezingsuitslag kwam maar in werkelijkheid was de uitspraak van eerdergenoemde veel belangrijker.

    Los van de Franse verkiezingen staat er niet gek veel op de economische kalender voor dit 'paar' op korte termijn. Op deze site (link) staat echt heel veel info zoals wanneer er belangrijke gebeurtenissen zijn voor de koers. Probeer alleen niet op de comments te letten want dat zijn een hoop mensen waarvan nog nooit iemand iets heeft kunnen voorspellen Ik probeer ook altijd in te schatten wanneer wij de huurauto & hotels betalen maar in de praktijk kun je het (helaas) gewoon nooit voorspellen.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  3. Top | #93
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Dollarkoers

    Dank je wel. Ik zal eens kijken.
    Het is inderdaad lastig om in te schatten wanneer je bepaalde dingen gaat betalen ivm de koers. Ik heb net wel de laatste betaling gedaan voor ons appartement. Het moest ook deze week hoor. Dus als de dollarkoers opeens heel gunstig is volgende maand, dan heb ik pech. Al heb ik dan wel weer geluk voor onze vakantie in mei
    Ik moet zeggen dat ik me er de laatste jaren bij neer heb gelegd dat de vakanties duurder zijn geworden door de ongunstige koers. Het is natuurlijk ook wel onze vrije keuze om naar Amerika te gaan. En je gaat naar Amerika, omdat je het land leuk vindt toch? Ach en winkelen doe ik toch wel, want de kleding in de outlet stores is toch goedkoper dan in Nederland in de outlet stores.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #94
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Dollarkoers

    Van de site van de NBWM van maart van dit jaar:
    Euro hard op weg naar pariteit met dollar

    De kans dat de Amerikaanse rente aan het eind van het jaar een stuk hoger ligt dan die in Europa is de afgelopen dagen een flink stuk groter geworden. Het moment dat een dollar evenveel waard is als een euro komt hierdoor snel dichterbij.

    door Laurens Maartens (column is eerder verschenen in De Telegraaf)


    In Nederland beheersen de Tweede Kamerverkiezingen het nieuws. Op de financiële markten gaat de aandacht echter uit naar de vergadering van de Europese Centrale Bank (ECB) op donderdag 9 maart en van de Amerikaanse Federal Reserve (Fed) zes dagen later. Alles wijst erop dat het contrast tussen beide bijeenkomsten enorm groot zal zijn. Dat heeft flinke gevolgen voor de valutamarkten.

    Amerikaanse economie dendert door
    In de Verenigde Staten heeft de Fed geen enkel excuus om een renteverhoging uit te stellen. Het IMF voorspelt dat de economische groei in de VS toeneemt van 1,6% vorig jaar tot 2,3% in 2017 en 2,5% volgend jaar. De inflatie is opgelopen tot 2,5%. Dat is het hoogste niveau in meer dan vier jaar. Zelfs als factoren zoals hogere brandstofprijzen buiten beschouwing blijven is de stijgende lijn duidelijk zichtbaar. De Amerikaanse arbeidsmarkt staat er ook uitstekend voor. De werkloosheid is gedaald tot 4,8% en het aantal werkloosheidsaanvragen bereikte onlangs het laagste niveau in meer dan 40 jaar.

    Draghi in spagaat
    In Europa staat de economie er minder goed voor. De groei loopt langzaam terug van 2,0% in 2016 naar 1,7% dit jaar volgens het IMF. De werkloosheid van 8,1% valt ogenschijnlijk mee, maar achter dat cijfer gaan enorme verschillen schuil. In Duitsland is dat percentage bijvoorbeeld slechts 3,8%, maar in Zuid-Europese landen zoals Griekenland en Spanje ligt de werkloosheid dicht in de buurt van de 20%. Hoewel een hogere rente gezond zou zijn voor veel Noord-Europese landen, kan ECB-voorzitter Mario Draghi een renteverhoging simpelweg niet verkopen zolang ongeveer één op de vijf Zuid-Europeanen zonder werk zit. Bovendien moet de ECB eerst nog het opkoopprogramma van (staats)obligaties en andere activa afbouwen voordat een renteverhoging aan de orde komt.

    Een, twee, drie
    Fed-voorzitster Janet Yellen zinspeelt er op dat later deze maand een renteverhoging gaat volgen. Het enige dat nog roet in het eten kan gooien is als op 10 maart nieuwe cijfers over de Amerikaanse arbeidsmarkt enorm tegenvallen. Een peiling onder economen van nieuwsdienst Reuters wijst erop dat de waarschijnlijkheid van een renteverhoging later deze maand is opgelopen van 30% naar bijna 90%. Het grootste gedeelte van deze groep houdt er rekening mee dat de Amerikaanse rente in heel 2017 met drie stappen gaat stijgen. Het verschil met de Europese rente – waar de ECB voorlopig pas op de plaats maakt – wordt dan wel heel erg groot.

    Rente als bepalende factor
    Rentebewegingen werken flink door op valutamarkten. Net zoals veel spaarders zullen overstappen als bij een bepaalde bank de rente veel hoger ligt dan bij andere partijen, kan een oplopende rente in een land het voor grote instellingen interessant maken om hun vermogen over te hevelen naar de valuta van dat land. Omdat het risico dat de Amerikaanse president Donald Trump een handelsoorlog ontketent langzaam naar de achtergrond verdwijnt, bepalen rentebewegingen steeds meer de richting van de verhouding tussen euro en dollar. Sinds eind januari is de wisselkoers al gedaald van $ 1,08 naar $ 1,05 (met andere woorden een dalende euro ten opzichte van de dollar). Als die trend doorzet, is het nog maar een heel klein stukje en een dollar is weer evenveel waard als een euro.

  5. Top | #95
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard

    Inmiddels is bovengenoemde renteverhoging door de FED ook echt doorgevoerd, al had dit een ander effect op de koers dan gedacht. Beleggers hadden deze renteverhoging al 'ingebakken' bij de huidige dagkoers van dat moment dus de verwachte koersdaling van 1.05x naar 1.00x bleef uit, daarintegen steeg de koers juist door de verkiezingsuitslag. Wederom bewijs dat het puur speculeren is en niemand in de toekomst kan kijken. Ondanks dat ik nogmaals geen glazen bol heb verwacht ik dit jaar echt geen pariteit te zien. Maargoed, de tijd zal het leren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    En je gaat naar Amerika, omdat je het land leuk vindt toch? Ach en winkelen doe ik toch wel, want de kleding in de outlet stores is toch goedkoper dan in Nederland in de outlet stores.
    dit probeer ik dus vaak aan vrienden en familie uit te leggen maar dat wordt vaak niet begrepen. Tuurlijk zou het fijn zijn als de dollar keldert maar als ik hier bijvoorbeeld naar de Bijenkorf ga voor mijn kleding sla ik stijl achterover, terwijl ik bij diverse outlet malls en winkels toch heerlijk kan blijven shoppen in Amerika. Wij komen ook veel in Spanje maar naar Florida gaan blijft toch heel anders, ongeacht de dollarkoers.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-17 om 20:39. Reden: 1+1
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  6. Top | #96
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Dollarkoers

    Achteraf kijk je de welbekende koe in de kont, maar wij hebben toch echt enorme spijt dat we in 2008 op een koers van 1,56 én de huizencrisis op een redelijk hoogtepunt in de US we geen huis hebben gekocht op dat moment. Maar zoals Fabian al aangaf, als je alles van tevoren weet was ik nu multimiljonair geweest in Palm Beach

  7. Top | #97
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Dollarkoers

    De dollar daalt weer iets in waarde... €0,9021 tov ruim € 0,94 een paar weken geleden.. scheelt toch al snel ruim €100 op mijn budget.. het meeste betaalde ik al.. vlucht, villa, auto en Disney.
    Daar kunnen we weer 2x voor gaan eten...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #98
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: Dollarkoers

    Iemand ervaring met dollars kopen bij Pott change?

  9. Top | #99
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ja, daar halen wij altijd cash geld.
    Meestal zo'n $200 om wat op zak te hebben als we in de USA aankomen.

  10. Top | #100
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Dollarkoers

    Koers op dit moment - 13 juli 2017:

    1 EUR = 1.14007 USD
    1 USD = 0.877141 EUR
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •