Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 144

Onderwerp: Dollarkoers

  1. Top | #31
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Re: Dollarkoers

    Dat is maar een heel kort lijntje, gaat voor ons (maart) niet meer goed komen

  2. Top | #32
    Florida Groupie damian08's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    265

    Standaard Re: Dollarkoers

    Het is jammer dat de koers niet zo best is... maar ach dat mag de pret toch niet drukken. Gaan doen we toch wel :-)
    En misschien gebeurt er nog wel een wonder, u never know
    Florida visits: 1999,2004,2007,2010,2013,2015 en de volgende in 2017!
    New York: 2005,2007 Canada(Toronto)2005


  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker dreamer's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    20

    Standaard Re: Dollarkoers

    Door de verder blijvende daling van de dollarkoers zou ik graag ook de hotels vooraf al willen betalen. Via booking.com wordt meestal hoogstens de eerste nacht na enkele dagen in rekening gebracht (afhankelijk van het hotel). Op tix.nl is het me niet helemaal duidelijk of de taxes (tussen 11% en 13%) nu in de prijs zijn inbegrepen.
    Hebben jullie nog suggesties via welke sites ik hotels kan boeken en onmiddellijk betalen? Kan ik een offerte vragen bij Arke (waarbij we ook onze vliegtickets hebben geboekt) voor de hotels die zij in hun rondreizen aanbieden? Zitten bij Arke eigenlijk de taxes al in hun prijzen inbegrepen?
    Californië 1995 | New York 1996 | Californië 1998 | Australië 2000 | Boston & Canada 2001 | Californië 2003 | Australië 2005 | Californië 2015 | Florida 2015

  4. Top | #34
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Dollarkoers

    Probeer eens bij de hotels zelf

  5. Top | #35
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ik boek altijd via hotels.com ..en betaal direct
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #36
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Dollarkoers

    Bij Arke betaal je de overnacgtingen gewoon in euro's he dreamer!
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker dreamer's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    20

    Standaard Re: Dollarkoers

    @nicolea, ja, dat weet ik wel :-) Wat ik mij afvraag bij Arke is het volgende:
    Zijn de taxes ingebrepen in de prijzen, of moet je die ook nog locaal betalen?
    Zijn de hotelprijzen vast, of veranderen die mee afhankelijk van dollarkoers/vraag en aanbod?
    Kan je hotels apart boeken daar (via de website lijkt dit alvast niet mogelijk te zijn)
    Californië 1995 | New York 1996 | Californië 1998 | Australië 2000 | Boston & Canada 2001 | Californië 2003 | Australië 2005 | Californië 2015 | Florida 2015

  8. Top | #38
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Dollarkoers

    Als je via Arke boekt betaal je toch de prijs bij boeking, onafhankelijk van hoe de koers is ? Anders zouden ze dagelijks de prijzen moeten aanpassen En belastingen zitten daar toch bij ? Wij hebben nog nooit extra taxes hoeven betalen. En anders even Arke bellen.

    Hotels boeken kan op vele manieren; via je reisorganisator, via brokersites (booking.com, hotels.com, Expedia.nl etc. etc.) of direct bij het hotel van jouw keuze op hun eigen website, of zelfs onderweg direct aan de balie. Wij hebben al die mogelijkheden vaak gebruikt en kozen daarbij voor de goedkoopste aanbieding, wat per hotel nog wel eens verschilde. Maar dan betaal je wel vaak achteraf (bij uitchecken) en kun je dus "last hebben" van het koersgedrag.

    Maar waar hebben we het over Als je de presidential of royal suite boekt in het Four Seasons zal je dat voor een weekje in het ergste geval een paar honderd euro schelen, maar als je die boekt boeit die paar honderd euro toch niet. Bij doorsnee middenklasse hotels (waar volgens mij de meeste vakantiegangers gebruik van maken) gaat dat om max. enkele tientjes op een vakantie. Als dat funest is voor de vakantieplanning dan zou ik nog maar een jaartje wachten, want dan is iedere kleine tegenvaller te plaatse (je koffer zal maar stuk gaan, een nieuwe kost ook zo 100 dollar) een reden tot paniek We moeten het niet groter maken dan dat het is, koerswijzigingen horen erbij.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #39
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Dollarkoers

    Ik vind eerlijk gezegd dat je er wel makkelijk over praat. T.o.v. verleden jaar scheelt het maar liefst 20 %. 20 % van een budget van € 5000,- is toch wel € 1000,- meer waar je niets extra's voor krijgt.

  10. Top | #40
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Dollarkoers

    Natuurlijk praat ik er makkelijk over, er is namelijk niets aan te doen, en inherent aan een vakantie naar een land waar de euro niet gevoerd word. Daar zul je mee moeten leven en als je dat niet kan of wil dan moet je niet gaan. Met de overgang naar de euro kreeg je rond de 85 dollarcent voor je euro, een aantal jaren later bijna het dubbele, slechte tijden, goede tijden, so be it.
    Een paar jaar terug koste een vliegticket rond de 400 euro, nu gemiddeld 50% meer (in onze periode), speciale aanbiedingen daargelaten, terwijl de brandstofprijzen gekelderd zijn. Wie het weet mag het zeggen. Maar dat weerhoud ons er niet van om toch te gaan, al is het dan wat duurder.

    Maar hoe je het ook wend of keert, als je al geboekt hebt (en dat lees ik bij de meesten hier) en je gaat je dan pas zorgen maken over de koerswijzigingen (die net zo voorspelbaar zijn als de aandelenbeurzen), dan vis je achter het net. En als dat je vakantiebudget in gevaar brengt dan heb je niet goed nagedacht. Dat is althans mijn mening.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •