Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 22 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 211

Onderwerp: Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)

  1. Top | #21
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    13

    Standaard Tips voor de reis Orlando --> Miami per auto

    Hallo allemaal,

    In november vertrekken wij per auto van Orlando naar Miami. We willen deze afstand in 2 dagen rijden, met 1 overnachting. We rijden langs de Oostkust.

    Onze vraag: heeft iemand een tip over een leuke plaats waar we zouden kunnen overnachten?

    Thanks!

  2. Top | #22
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Tips voor de reis Orlando --> Miami per auto

    Waarom wil je dat in 2 dagen doen? Het is ca 4 uur rijden. Ik zou aan die kant niet echt leuke plaatsen weten waar je echt geweest moet zijn. De andere kust heb je juist weer teveel leuke plekken
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #23
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Tips voor de reis Orlando --> Miami per auto

    Nou, er zullen opzich wel leuke plaatsjes aan de oostkust zijn, maar voor één overnachting is dat misschien niet echt de moeite. Persoonlijk zou ik het in een dag doen, zodat je meer tijd overhebt voor de rest van je rondreis (of ga je pas laat in de middag weg uit Orlando?).
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 21-08-07 om 23:04.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #24
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    13

    Standaard Re: Tips voor de reis Orlando --> Miami per auto

    Bedankt voor de reacties.

    Als het 'maar' vier uur rijden is en de plaatsjes zijn niet echt de moeite waard, dan rijden we in 1 keer door.

  5. Top | #25
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Tips voor de reis Orlando --> Miami per auto

    4 uur rijden is in de USA niet ver. Afstanden zijn daar heel anders dan in Nederland.
    Een keertje stoppen bij een rustplaats langs de snelweg (die vaak erg uitgebreid zijn) om een hapje te eten en de tijd is zo voorbij.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-09 om 04:46. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard Re: Tips voor de reis Orlando --> Miami per auto



    Het maakt natuurlijk nog wel uit of je over de 1 of de 95 naar boven cruised. Of de SR 91 (dit is geloof ik de Tol weg).
    Maar wij hebben een Tol weg genomen van Orlando naar Miami. Zeker te doen wat Njit ook zegt een paar uur.
    Als je wat wilt zien onderweg, dan de 1 pakken omhoog. Maar als je denkt langs de kust te rijden en de zee te kunnen zien, kom je bedrogen uit. Daar zitten stukken land tussen.
    Maar het is lekker cruisen op de wegen daar hoor.

    <<te grote foto eruit gehaald>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-09 om 04:46.
    Grtz....
    Hugo

    The Dutch Photographer | http://www.dutchphotographer.nl

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    23

    Standaard Van Miami naar Orlando via Everglades

    Op mijn rondrit door Florida zou ik op een bepaalde dag 's morgens in Miami willen vertrekken richting Everglades. Daar een airboat tour doen en wat rondkijken, eventueel een kleine wandeling in het Everglades park.
    Met de wagen verder westwaarts richting Everglades City (wat door het park rijden) en dan noord, richting Orlando, om daar mijn vakantie verder te zetten.

    Heeft er iemand ervaring met het traject tussen Everglades City en Orlando via weg 29 en weg 27, kan men hier vlot rijden of is het een weg vol verkeerslichten, dorpen of andere ?
    Enig idee van de tijd die deze rit zal vergen ?
    Op de online routeplanners valt het wel mee maar geven die wel een realistische tijd aan ??

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Van Miami naar Orlando via Everglades

    Ik heb in 1997 een deel van die route gereden. Het is een SR (State Road) met alle stoplichten van dien. Je komt door allerlei kleine plaatsjes, leuke plekjes om eens wat te gaan eten. Maar niet langzamer dan een andere route. Alternatief zou zijn via de interstates te rijden (I75 en I4 via Tampa) en ook dan is het ruim 4 uur rijden.

    link: http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl...87549&z=8&om=1

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Van Miami naar Orlando via Everglades

    Ik zou in ieder geval op tijd beginnen, er vanuitgaande dat je in Miami Beach zit heb je wel even tijd nodig Miami uit te komen, voor het evergladesgebeuren ben je minimaal 4 uur kwijt, je moet een uurtje plannen voor wat eten en dan nog zeker 4 uur (reken eerder op 5) om naar Orlando te komen.
    Het kan dus wel, maar het wordt een vermoeiende dag.
    Eric

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Van Miami naar Orlando via Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Ik heb in 1997 een deel van die route gereden. Het is een SR (State Road) met alle stoplichten van dien. Je komt door allerlei kleine plaatsjes, leuke plekjes om eens wat te gaan eten. Maar niet langzamer dan een andere route. Alternatief zou zijn via de interstates te rijden (I75 en I4 via Tampa) en ook dan is het ruim 4 uur rijden.

    link: http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl...87549&z=8&om=1
    Hallo Michael,

    Welke van deze twee routes vond jij het leukste/fijnste rijden ?

    In 2008 maken we nl. een rondreis door Florida en gaan dan van Fort Myers (Beach) naar Orlando. We reizen dan met twee meiden van 8 en 6.

    Tijdens de voorbereidingen had ik ook ontdekt dat je via deze twee (hoofd) routes naar Orlando kunt.

    Heb je nog leuke suggesties voor de route van Fort Myers naar Orlando ?

    Alvast bedankt voor de info.

    Groetjes,

    Corrine



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •