Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 22 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 211

Onderwerp: Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)

  1. Top | #11
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    9

    Standaard

    we landen om half 2 in miami.
    Dus inderdaad misschien toch maar beter om rechtdoor te rijden....

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Zeer verstandig.
    Als je een directe vlucht (10 uur) hebt betekent dit dat met reporting time ( 3 uur) en reizen naar Schiphol (zeg 1 uur) plus immigration, douane en afhalen huurauto (zeg 2 uur) daarna 4 uur rijden, zo'n 18 uur in touw bent. Daarnaast nog eens de klimaat en cultuur/verkeers-verschillen.

    Nog verstandiger is wellicht een overnachting in Miami.
    Goede reis
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 06:07. Reden: full quote eruit

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Berichten
    40

    Standaard

    Ik ben in oktober ook vanuit Miami in 1 keer doorgereden naar Inverness (nog eens zo'n 70 mijl voorbij Orlando) en dat heeft 5 uur geduurd door wat vertraagd verkeer bij Miami. Op de rit naar het noorden hebben we de turnpike niet genomen en op de terugweg wel (toen lag er een hoop plat door een orkaan en was de tolweg tijdelijk gratis). Qua reistijd en afstand maakte het volgens mij over het grootste deel van de afstand niet zo heel erg veel uit maar vanaf Fort Pierce gaat de turnpike wel rechtdoor naar Orlando terwijl je een omweg maakt op het laatste stuk als je die turnpike zou ontwijken (via Melbourne bvb). Wat de turnpike nou eigenlijk kost over de hele afstand Miami-Orlando weet ik niet precies maar ik gok een dollar of 20, zo'n hoog bedrag is het dus ook weer niet
    Maar omdat ik op de kaart de gratis snelweg (I-95) zo'n beetje naast de turnpike zag lopen vond ik het verleidelijk om de turnpike te vermijden.

  4. Top | #14
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Miami naar Kissimmee

    Ik heb die route in 2004 gereden. Wel na 1 overnachting in Miami (crowne plaza, net ver van Alamo). Een overnachting vooraf kan ik aanraden, want dan ga je fris op pad. Met enkele stops bij rest areas (ik ben vergeten hoe die daar officieel heten, maar het is hetzelfde principe) ben ik minstens 5 uur onderweg geweest. Je ziet inderdaad weinig interessants, maar de turnpikes zijn dan ook bedoeld voor doorrijden, niet voor sightseeing. Wel vind ik ze altijd lekker rustig, met uitzondering van de stukken rond de grote steden.

    Ik begrijp de eerder suggestie om tijdens die reis meteen Daytona aan te doen niet helemaal. Dat is een grote omweg. Kennedy Space Center zou kunnen, maar dan is je dag echt goed gevuld. Moet je niet nog last van jetlag hebben. Persoonlijk zou ik voor KSC een dag uittrekken. Vlak daarbij heb je nog stranden, en een prachtig natuurgebied. Zie mijn "Tips voor een uitje" (=sticky).

    Good luck.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Het is inderdaad nog een redelijk eind rijden.
    Ik zou zeker de turnpike nemen! Daar is absoluut niets te zien, maar het is wel de snelste weg.
    Het is zo 'n vier uur rijden. Voor de plaspauzes heb je af en toe in het midden van de baan een gebouwtje met een paar winkeltjes, starbucks of iets gelijkaardig, en toiletten.

    Tuurlijk, Kennedy Space Center is een must, maar daar moet je echt wel genoeg tijd voor uittrekken en dat lijkt me in dit geval niet mogelijk. Bovendien zal je na die lange vlucht daar waarschijnlijk wel geen zin in hebben.
    Je kan altijd nog vanuit Kissimmee een dag naar Kennedy Space Center gaan, is maar een uurtje rijden.

    Gewoon direct doorrijden dus!

  6. Top | #16
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanie
    Tuurlijk, Kennedy Space Center is een must, maar daar moet je echt wel genoeg tijd voor uittrekken en dan lijkt me in dit geval niet mogelijk.
    De laatste Tour bij KSC vertrekt rond 1 uur. Als je er voor de tijd niet kunt zijn dan heeft een bezoek niet veel zin..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Precies.
    Wij vonden het al te druk om op de dag dat we van Miami naar Orlando reden KSC te doen, laat staan als je dan ook nog die dag van het vliegtuig komt.

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ga maar in één keer naar Kissimmee. Of boek ergens een nachtje en rijdt er pas de volgende dag naartoe. De rit is te lang om na de lange vlucht ook nog eens iets tussendoor te doen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19

    Standaard

    De parkeerplaatsen in de middenberm heten U-turns en zijn ook heel makkelijk als je afslag hebt gemist.Kan je mooi keren daar, vandaar U-turn.

    Van Miami naar Orlando via de turnpike kost ongeveer 13 dollar.Je krijgt een kaartje en dan kan je precies uitrekenen.Hoe verder je rijd hoe duurder het word.En als je er dan af gaat scannen ze het kaartje en dan moet je betalen.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  10. Top | #20

    Standaard

    Als je met 2 personen bent kun je een auto huren (kosten delen), maar omdat je 18 bent is dat niet mogelijk. Met de Amtrak trein heb ik geen ervaring en weet niet zeker of die in Orlando stopt (sowieso wel in Kissimmee, maar het ligt aan je hotel of dat dichtbij is of niet). De Greyhound is denk ik de beste manier, sowieso de goedkoopste. Voor 40 dollar enkele reis ben je klaar. Ik ben net terug van 2 maanden en heb met de Greyhound heel Florida gezien en heb ook de reis van Miami-Orlando ermee gedaan. Duurt zo'n 5,5 uur met een paar korte tussenstoppen bij een tankstation/fastfood, zodat je even wat kunt eten en de benen strekken (je hoeft niet over te stappen trouwens). Als je 7 dagen of langer van te voren je ticket boekt (kan ook bij het Greyhoundstation ter plekke), krijg je nog een aardige korting.

    Nadeel van de Greyhound is wel dat er een eerst komt-eerst maalt regeling is. Nu zijn die bussen niet altijd volgeboekt, maar ik heb een paar keer gezien dat mensen op de volgende bus (uren later) moesten wachten. Dus wat je moet doen (wat velen doen), is alvast je koffer/tas bij de "gate" zetten, zodat je vooraan staat. In Orlando aangekomen, door het station naar de overkant van de weg lopen, en daar bus 25 naar Downtown nemen (1,50) en van daaruit naar je hotel (bus 8 naar int. drive).

    Succes ermee, als je nog meer wilt weten moet je maar!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-09 om 04:45. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •