Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 22 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 211

Onderwerp: Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)

  1. Top | #51

    Standaard Van Orlando naar Miami

    Hallo,

    Wij gaan in januari op vakantie naar Florida. De eerste 4 dagen blijven wij in Orlando Marriott Courtyard. We hebben een voor de 5e dag een auto gehuurd die wij moeten ophalen bij Alamo kantoor Buena Vista Palace. De bedoeling is in 1 keer naar Miami South Beach te rijden. Is dit makkelijk te doen? Welke route is het beste?

    Bedankt Gerbrich:?

  2. Top | #52
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Van Orlando naar Miami

    Dat is heel makkelijk te doen en kan op heel veel verschillende manieren. Je kan via de Oostkust rijden over de 1A1. Leuk langs de kust maar met heeeeeel veeeeeel stoplichten. De snelste weg is via de Turnpike tolweg. Een andere mogelijkheid is via de I95.

    Verder heb je de mogelijkheid om via redneck country te rijden. Dit is dwars door Florida. Ook hier kom je veel stoplichten tegen.

    Als laatste mogenlijkheid heb je om via de westkust te rijden. Dit heet de Tamiami trial. Dit wel de langste route maar je gaat wel door de Everglades.

    Kijk maar eens op Google earth om een idee te krijgen wat je allemaal tegen kan komen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #53
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Van Orlando naar Miami

    Tamiami Trail is wel héééééééél erg om (6 uur rijden). Bovendien zie je weinig van de Everglades.. althans, ik zag er weinig van (maar ik moest dan ook meer opletten op de weg). Volgens mij rijd je er nog net even ten noorden van, maar je hebt er natuurlijk wel de bedrijfjes waar je op zo'n airboat kan stappen.
    Misschien zou je halverwege de Tamiami Trail de Loop Road moeten pakken om wat meer het Everglades gevoel te krijgen, maar op die weg ben je niet verzekerd.

    Maar het is goed dat je 'm noemt Ebelix, want het is gewoon wel een optie.

    De saaiste maar snelste route is de turnpike (tol = +/- 13 a 14 dollar).
    Ik zou gewoon even een keuze maken met hoeveel dagen je over hebt en hoeveel je in Miami wilt doen.

  4. Top | #54
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Rijden van Miami naar Orlando

    En hoelang doe je er dan in werkelijkheid over via de turnpike ?


  5. Top | #55
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Rijden van Miami naar Orlando

    Denk aan een uur of 4 rijden.
    Met een pauze inlassen voor de sanitaire stop tel er een half uur bij op.

  6. Top | #56
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    46

    Standaard Re: Rijden van Miami naar Orlando

    Wat is nou eigenlijk de mooiste route? De A1A of de Tamiami trail? Wij gaan ook naar Miami rijden vanuit Orlando maar willen graag ook wat zien onderweg (maakt niet uit als de reisduur langer is dan de turnpike).

  7. Top | #57
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Rijden van Miami naar Orlando

    Ikzelf vind de route langs de meren binnendoor het mooiste.
    Het schiet niet echt op, maar je komt door uitgesterkte landbouwgebieden met o.a. suikerrietplantages en dorpjes, die aan de tijd van Oom Tom doen denken.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-12-09 om 15:58. Reden: full quote eruit

  8. Top | #58
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Rijden van Miami naar Orlando

    Ja uurtje of 4 met de turnpike. Even inderdaad stoppen, plassen.. eventueel wat kopen en dan weer op weg. Ik moet wel zeggen dat die 4 uur voorbij vliegen tot je bij Miami bent en ineens de drukte in komt. A1A moet ik nog een keertje doen, Tamiami Trail vond ik niet heel spectaculair, maar misschien kwam dat meer omdat ik op wilde schieten om in Key West te komen (vanaf Naples) en ik nog wist hoe lang dat ging duren. :mrgreen:

  9. Top | #59
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    160

    Standaard Orlando <> Miami

    Beste mede forummers,

    We zijn al een aantal weken mee aan het lezen op dit forum. Nu is er zoveel info dat we het echt niet meer weten. Het enige wat op dit moment vast staat is de vlucht van A'dam naar Orlando met een tussenstop in Manchester vice versa.We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen van 8 en 10 jaar. We verblijven in totaal 16 dagen in Florida. De auto is nog niet gehuurd, maar daar komen we wel uit. ( ik vind het wel spannend hoe het allemaal zal verlopen als we gelandt zijn op MCO.) De keuze tussen een villa of een townhome op een resort is nog niet gemaakt.

    Mijn vraag is eigenlijk of het te doen is om een paar dagen vanuit Orlando naar Miami te reizen, en weer terug, met 2 kinderen? Natuurlijk gaan we voor de pretparken maar zouden ook graag bv. de Everglades zien en Miami.

    Ik vind het erg fijn om zoveel terug te kunnen lezen op dit forum maar wij zijn nog 'maagd' in het vakantie vieren in Amerika en het begint een beetje te duizelen. ](*,)

    Merry Christmas, Baluga

  10. Top | #60
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Druk maken moet je je vooral niet doen, het meeste wijst zich vanzelf als je eenmaal in Florida bent.

    Belangrijk is even dat je niet vergeet op de luchthaven al wat quarters te regelen voor de tolpoortjes, overigens sparen wij die de hele vakantie op dan kom je in ieder geval niet snel tekort. :-D

    Als je land op MCO dan ga je eerst door de immigratie, daar worden wat vragen gesteld en maken ze een mooie foto en nemen je vingerafdrukken digitaal, hier hoef je je absoluut niet druk om te maken. Helaas staat er wel eens een wachtrij en dat is wat minder, daarna kan het zijn dat je je koffers van de band moet halen en deze door de douane mee moet nemen, hier wordt gecontroleerd of je bv vlees oid mee brengt naar de VS. Mocht je broodjes mee hebben genomen voor in het vliegtuig, deze daar gewoon lekker laten als je uitstapt.

    Vervolgens als je je koffers hebt moeten pakken dan moet je ze daarna weer inleveren en ga je met een soort trein shuttle naar het hoofdgebouw, volg de bordjes rental cars en net voor de uitgang kan je wederom je koffers van de bagageband afhalen.

    Rental cars wijst zich vanzelf allemaal, laat je vooral niets aansmeren daar te plekken. Wij boeken eigenlijk altijd all inclusive zodat alles al betaald is vooraf en je de auto ook met lege tank kan terug zetten.

    Orlando - Miami is iets van 4,5 uur rijden dus niet even te doen op 1 dag aangezien je dan 9 uur in de auto zit. Overigens als je van Disney/Universal en Seaworld houdt dan zijn die 16 dagen snel vol in en om Orlando met de parken en de vele outlets.

    Belangrijk puntje is nog dat je niet teveel mee moet nemen aangezien je meestal met veel meer kleding terug gaat aangezien de prijzen zeer aantrekkelijk zijn van kleding en schoenen hier.

    Villa of resort hotel, tja, dat is een heel persoonlijke keus. Wij prefereren zelf toch het Hotel maar het ligt er dan wel aan welke hotels we verblijven, veelal verblijven we in het Omni resort of het Hyatt bij lake beuna Vista welke erg leuke zwembaden hebben. De hotels boeken wij overigens zo goed als altijd via Priceline, kan een hoop geld schelen.

    Meer vragen ??? stel ze gerust er is altijd wel iemand die je antwoord wil geven hier.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 25-12-09 om 14:04.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •