Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 22 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 211

Onderwerp: Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)

  1. Top | #41
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: van Orlando naar Miami rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ieniminie Bekijk Berichten
    maar twijfelen of we via de Gulf Coast rijden, of via de Atlantische Oceaan..... Ook weten we nog niet of we Key West gaan bezoeken
    Jullie vliegen toch heen en terug via Miami en rijden in de vakantie heen en weer naar Orlando? Op de heenreis kan je dan toch voor de ene kust kiezen en op de terugweg rijd je dan via de andere kust weer naar het zuiden....? Er zijn geen overnachtingen geboekt, dus je hebt alle vrijheid. Geniet er van!



  2. Top | #42
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: van Orlando naar Miami rijden

    Je hebt nog een 3e optie; de turnpike. Kosten: +/- 13 dollar enkele reis.
    Nadeel: je ziet vrijwel niets.
    Voordeel: Snelste route.

  3. Top | #43
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard Re: van Orlando naar Miami rijden

    Dag 2 t/m 9 in Orlando zijn wel vastgelegd. Ik had een voucher gekregen, en die ingewisseld voor een hotel in Orlando. Tijdens die week bezoeken we de parken. De rit daar naartoe stoppen we dus niet. Op de terugweg wel!

  4. Top | #44
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: van Orlando naar Miami rijden

    Ik vind de turnpike wel lekker rijden.. goed, je ziet weinig, je komt een paar service plaza's tegen waar je kan tanken,eten, drinken,plassen whatever, maar het rijd lekker door. Je doet er dan ongeveer 4 uur over en die tijd vliegt voorbij. Als ik in Nederland een anderhalf uur rijd vind ik het al lang, maar daar vliegt de tijd...

    Heb verder geen ervaring dus met de kustroutes, omdat ik 4 uur mooi genoeg vind om te rijden... maar in de toekomst zal ik het vast wel een keer doen...

  5. Top | #45
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Van Orlando naar Miami rijden

    Mijn ervaring is, dat van Miami via KSC naar Orlando goed op 1 dag te doen is.
    Ik neem aan dat je weinig te pakken hebt zo de eerste dag na aankomst en als je dan een beetje bijtijds vertrekt kan je voor de middag op KSC zijn en als je dan 17.00 a 18.00 uur daar vertrekt ben je in een uurtje in je hotel in Orlando. Heb je ook nog iets aan deze dag en toch snel gereden.
    Goede reis
    Knaapje

  6. Top | #46
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    velserbroek nl
    Berichten
    48

    Standaard Rijden van Miami naar Orlando

    Hallo weet iemand hoelang je erover rijd van Miami naar Orlando.

  7. Top | #47
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: rijden van miami naar orlando

    Om volgende vragen voor te zijn (hoe lang is het rijden van Miami naar Key West etc) wijs ik je maar op Google Maps.

    http://maps.google.nl/ en dan kiezen voor Directions.
    Zie http://shorl.com/priporabitraki voor jouw route.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Vianen
    Berichten
    16

    Standaard Re: rijden van miami naar orlando

    Volgens Google maps 3 uur en 43 minuten met een auto, als je gaat lopen doe je er 3 dagen en 2 uur over. Waar Google toch niet goed voor is.

  9. Top | #49
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: rijden van miami naar orlando

    Via de turnpike(toll) is de snelste route. Als je er wat langer over kan(of wil) doen of geen toll wil betalen kan je ook nog kiezen voor de I95, A1, of A1A( touristische route door alle kustplaatsen met ontelbare stoplichten)

    Of met 1 of meerdere overnachtingen aan de oost-of westkust kan natuurlijk ook.

  10. Top | #50
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Rijden van Miami naar Orlando

    Ik pak altijd de turnpike, maar dat komt omdat ik gewoon snel in de andere stad wil zijn. Is wel saai, maar wel het snelste. En die Google tijden zijn niet altijd helemaal goed, want ze vergeten verkeersdruk. Dan moet de weg wel leeg zijn en moet je je aan de snelheid houden (maar dat zou ik sowieso redelijk doen).

    Tolkosten waren vorige zomer +/- 13 dollar (dat was van Orlando naar Miami). Afgelopen zomer ben ik via de westkust naar beneden gereist, maar toen was het doel niet meteen Miami.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •