Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 22 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 211

Onderwerp: Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)

  1. Top | #61
    Vaste Bezoeker randje35's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    schiedam
    Berichten
    89

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Heerlijk om hier even mee te lezen!!
    Ik ben ook nog een groentje wat Amerika betreft.
    Wij gaan pas over 18 maanden:-(, maar dan zijn we al een beetje ingeburgerd.:razz:

    ps: ik blijf nog lekker meelezen

  2. Top | #62
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baluga Bekijk Berichten
    Mijn vraag is eigenlijk of het te doen is om een paar dagen vanuit Orlando naar Miami te reizen, en weer terug, met 2 kinderen? Natuurlijk gaan we voor de pretparken maar zouden ook graag bv. de Everglades zien en Miami.
    Tsja, Maria en Josef trokken er ook op uit terwijl ze eigenlijk wel wisten dat de herbergen vol zaten. Toch kwam er weer een oplossing voor.... Eén ding is zeker; ze maakten hun keuzes en daarmee zijn jullie, sinds je eerste vraag, nog niet veel verder meegekomen.

    Als je alles van te voren weet, kan je met een kwartje de wereld rond en...hadden jullie beter een vliegticket naar Miami kunnen kopen om vervolgens vanuit Orlando weer terug te vliegen. Nu moet je, als je een rondje Florida wil maken, dat hele eind weer terugrijden....

    De vraag is wat ga je dan eigenlijk in Miami doen en wat stel je je van de Everglades voor? Bedenk ook dat je voor een rondreis misschien net een maatje grotere auto zou kunnen huren. Ook in de buurt van Orlando is er vergelijkbare natuur te zien, dus als het om een boottochtje gaat hoef je daar niet speciaal voor naar het Zuiden. Verder huur je villa's, appartementen het best voor 7 aaneengesloten dagen.

    Je kunt pas door de bomen het bos zien als je voor jezelf een schemaatje maakt. Welke themaparken kies je? Hoeveel dagen besteed je er aan? Ga je ook naar de waterparken? Wanneer zou je naar Miami willen rijden? Hoe lang doe je daar dan over? Pas dan weet je of je er nog een toertje miami en de Everglades aan vast wilt/kunt plakken.

    Ik snap ook wel dat de verleiding voor een en/en vakantie groot is. Zodra je zelf de knopen doorhakt, zie je vast ook door de bomen 't bos weer en zal het je ook wat minder duizelen. Vervang en/en maar door of/of en lees de reisverslagen er op na en vindt uit dat veel mensen die het rondje Florida maken, hier meestal drie weken voor uit trekken.... Kan het dan niet in twee weken? Zeker wel, d'r zijn er ook die het in één week doen en die komen zielsgelukkig terug. Het is dus niet bepalend of het 'te doen' is maar of jullie dat zelf willen.



  3. Top | #63
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Hoi Baluga, ik begrijp precies wat je bedoelt, maar zoals al wordt gezegd hier, probeer niet tevéél te willen. Wij (man, vrouw en drie zoons van 12, 14 en 16 jaar) gaan in augustus voor de tweede keer en even had ik de neiging om ook naar Miami te gaan, maar we hebben maar 14 dagen en als je naar Miami gaat, ben je weer een hele dag kwijt met rijden.
    Wij gaan dus heerlijk in een villa (ideaal met kinderen vinden wij) en van daaruit bezoeken we de nodige parken, maar we gaan ook nog wel een dagje naar het strand ofzo. Kelly Park lijkt mij ook ontzettend leuk. Op mijn site kun je ons voorlopige reisschema bekijken en ook de villa die we hebben geboekt staat erop. Sinds ik de villa heb geboekt en het reisschema in elkaar heb geflanst, voel ik me ook een stuk rustiger. Veel succes en vooral veel plezier gewenst met het uitzoeken! :-P

  4. Top | #64

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    He die Baluga,

    wij (gezin met 3 kids van onder de 10) zijn al vele malen naar Florida geweest en ook heel Florida gezien. Afgelopen zomer zijn we 4,5 week geweest en hebben we Orlando, Bradenton en Miami en de gehele keys aangedaan.Ik weet niet precies wat je wilt gaan doen, parken of rondreizen of beide maar als je beide wilt doen is 16 dagen een beetje kort. Bedenk dus goed wat je wilt gaan doen. Wanneer je er voor de eerste keer komt en gezien de leeftijd van je kinderen zou ik je adviseren om een week in Orlando te plannen en gewoon een villa te booken. Boek deze in Davenport (ligt net onder Orlando) en je krijgt dan eenvoudig een villa met zwembad wat heerlijk toeven is na een drukke dag in een pretpark (Disney, universal, downtown Disney, Gatorland enz. enz.) Je kunt deze villa zonder zorgen bij www.ridgevacationhomes.com boeken. Je kunt het ook via VRBO.com doen maar is iets "spannender", zeker de eerste keer.
    Na deze week kun je naar de everglades rijden of naar Miami (stel je hier niet te veel van voor, is ons erg tegen gevallen). Ik zou voorstellen om naar de keys door te rijden en daar een mooi appartement te huren om eens te gaan genieten wat daar allemaal in de zee zit. Ga daar lekker snorkelen, zwemmen of vissen (op een partijboot). Helemaal geweldig. Je zal versteld staan wat je daar allemaal onder water ziet. Gewoon top. Wanneer je een geweldig appartementencomplex zoekt laat maar weten! Mocht je nog meer vragen hebben dan horen we het graag.
    Groetjes

  5. Top | #65

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Hallo,

    Via Ridgevacationhomes huren zou ik zeker niet doen, wij hebben deze Engelsen als management gehad en zijn compleet onbetrouwbaar!!
    Via D-Reizen heb je diverse mogelijkheden om van Nederlanders te huren waarmee je wel goede afspraken kunt maken en dan weet je van te voren waar je terecht komt.

    Kentcourt.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 25-12-09 om 18:12. Reden: fqe
    Kentcourt

  6. Top | #66
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    123

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Wij hebben in 2008 via Ridgevacationhomes een townhouse in Windsor Hills gehuurd en alles was piekfijn in orde. Een dag voor vertrek gevraagd of we de laatste dag wat langer in het huis mochten blijven en dat was geen enkel probleem.
    Volgend jaar gaan we naar Davenport. Ik heb goed overwogen om nog een keer naar Windsor Hills te gaan, maar een groter zwembad vind ik toch wel prettig, mede omdat we wat meer rustdagen hebben ingelast en we nu met 5 personen i.pv. met 4 personen gaan.

  7. Top | #67
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Wij gaan ook vanuit Orlando tussendoor naar Miami en Key West om weer terug te komen in Orlando. Ik vind het rijden en stoppen onderweg ook leuk en dan is het geen punt om 4 - 4½ uur te rijden. Als je op tijd vertrekt heb je nog de hele dag tot 's avonds laat de tijd om vanalles te doen/zien.

    Wij gaan ook 16 dagen, maar bezoeken nu niet alle parken in Orlando. Als je dat wel wilt doen dan ben je wel veel tijd kwijt (Disney-Universal-Seaworld-Bush Gardens). Dus dan kiezen we nu niet alle Disneyparken
    en wel Everglades, Miami en Key West.

    Groetjes

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  8. Top | #68
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Estimated Driving Time:
    3 hours, 41 minutes

    Total Distance:
    235.02 miles

    Gelukkig iets korter dan 4,5 uur ;-).
    Mocht je naar Miami willen neem dan de florida's turnpike.
    = een tolweg, en veel sneller.


    Succes,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  9. Top | #69
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    @pascalbrouwers;
    Ja maar je stopt ook nog wel 2x bij een Service Plaza en je kan nog wel eens een korte file hebben voor de tolpoort waar je moet betalen. Daarnaast ben je dan nog niet precies waar je wezen wilt. Globaal naar Miami rekent Google Maps uit. :razz: Dus 4 a 4,5u is het denk ik toch wel eerder. Maargoed, die uitleg heb jij eigenlijk helemaal niet nodig .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-12-09 om 10:42. Reden: full quote eruit

  10. Top | #70
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!

    Leuk, maar even de rekenmachine erbij.
    Dit betekent ongeveer 64 miles per hour gemiddeld!!
    Ofwel 102 km/u gemiddeld
    Is toch wel redelijk onhaalbaar en zelfs zonder stop gerekend.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-12-09 om 10:43. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •