Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

  1. Top | #41
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Esta vul je van tevoren in via internet en betaal je $14,- pp voor, dit is je toestemming om NAAR Amerika te reizen maar geeft je nog geen toegang tot Amerika, die krijg je pas bij de immigratie waar je je als eerste mag melden na het betreden van Amerika. Denk er om dat je de VISITORS bordjes volgt naar de immigratie dan sta je in de goede rij.

    Het witte I-94 formulier is vervangen door de ESTA, het blauwe punt 2 en 5 in je lijstje is een formulier welke je krijgt in het vliegtuig.

    Dus:

    1. ESTA van tevoren regelen online
    2. APIS, persoonlijke gegevens invullen na inloggen bij de luchtvaart maatschappij
    3. Blauwe Douane formulier in het vliegtuig

    Immigratie is bij aankomst op de eerste luchthaven in Amerika, daar laat je je paspoorten zien, vragen ze het doel van de reis (vakantie) en nemen ze een foto van je en je vingerafdrukken worden geregistreerd en dan krijg je je stempel in je paspoort. Niets spannends aan dus lekker relax afwachten.

    Zorg er wel voor dat je GEEN vleeswaren en dergelijke welke je niet mee mag nemen Amerika in nog in je handbagage hebt zitten want ook daar hebben ze honden voor rondlopen die dat ruiken en naast je gaan zitten als het wel in je tas zit. Als je het al meeh ebt in het vliegtuig dan lekker achterlaten in het vliegtuig.
    Laatst gewijzigd door Anthon14; 01-12-14 om 21:36. Reden: Aanvulling

  2. Top | #42

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Hartelijk bedankt. Dan hebben we de papieren allemaal gereed.
    dank voor de visitor tip!

  3. Top | #43
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    @anthon 14.
    Wordt het apis formulier ingevuld door een reisbureau of moet je hier zelf zorg voor dragen ?
    naar mijn weten is na onze boeking al onze gegevens bekend bij arke dus is het toch aan hun omdat aan de Amerikaanse autoriteiten door te geven ?
    Laatst gewijzigd door Ferry77; 01-12-14 om 23:11.

  4. Top | #44
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Er bestaat geen écht Apis formulier meer.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #45
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Je kan bij de Airline online al je gegevens invullen en ik doe dat eigenlijk altijd zelf, soms ook pas zodra ik online kan inchecken.

    Formulier heb ik overigens nooit gekregen.

  6. Top | #46
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Is je eerste landing in de USA op een luchthaven die de nieuwe kiosken (APC) heeft krijg je geen blauw formulier meer in het vliegtuig.
    Je vult het dan op de APC kiosk in.
    Dat is althans mijn ervaring op Detroit.

    http://www.cbp.gov/travel/us-citizen...rt-control-apc

  7. Top | #47
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Lekker is dat dan, heb ik die formulieren op voorraad liggen en vul ze altijd thuis al in, hoeft dat ook al niet meer

    We zullen het dan gaan beleven want dat is voor ons ook nieuw en wij vliegen ook graag via Detroit.

  8. Top | #48
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Verschil ESTA en formulier vliegtuig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Is je eerste landing in de USA op een luchthaven die de nieuwe kiosken (APC) heeft krijg je geen blauw formulier meer in het vliegtuig.
    Je vult het dan op de APC kiosk in.
    Dat is althans mijn ervaring op Detroit.
    Dat mag misschien op Detroit zijn maar op Atlanta bijvoorbeeld geld dit niet daar staan ook kiosk en ondanks dat moest ik het formulier en de kiosk doen!
    Denk eraan dat de kiosk's op dit moment nog in een begin stadium is en dus niet overal dezelfde regels nog gelden dit zal uiteraard snel veranderen, maar hou hier wel rekening mee.
    Laatst gewijzigd door calypso; 03-12-14 om 10:57.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •