Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Even voorstellen: Marloes87

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Marloes87

    Hallo allemaal,

    Ik ben Marloes, 27 jaar uit het noorden van het land. Op 9 november vertrek ik samen met een vriendin voor 14 dagen naar Florida. We gaan naar mijn vader en zijn vrouw toe die daar al jaren gaan overwinteren. Wij gaan beide voor het eerst naar Florida en uberhaupt naar Amerika. Dus we zijn heel erg nieuwsgierig.

    We vliegen vanaf Dusseldorf met Delta via Atlanta naar Fort Myers. Onze uitvalsbasis is Cape Coral. Huurauto hebben we ook al geregeld via Europcar, een Jeep Cherokee (of vergelijkbaar).

    Ons plan is om een trip te maken van Cape Coral naar de Everglades, de Keys en dan via Miami weer terug naar Cape Coral. Wie heeft hiervoor goede ideeen? Of wellicht nog een andere suggestie? Wat is realistisch qua tijdsplanning hiervoor? Iemand leuke tips om te doen? Leuke goedkope hotels om te overnachten? En zijn er nog leuke suggesties voor dagtripjes vanaf Cape Coral?

    Verder willen we via Groupon entree kopen voor parasailen bij Fort Myers Beach. Lijkt ons geweldig!

    Nou, ik hoop op jullie reacties. Het was in ieder geval al geweldig leuk om de laatste weken mee te lezen!

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    188

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Welkom! Veel lees plezier.

    9 november is al lekker snel. Leuk hoor.

    Helaas heb ik geen tips voor je (wij gaan volgend jaar zelf voor het eerst naar Florida) Maar op dit forum zal je vast een heel eind komen.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Ben nog niet zo bekend met florida en the USA maar wil je wel van harte welkom heten op dit super leuke en gezellige forum.
    gr fer

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Welkom Marloes, wat een heerlijk vooruitzicht! Heb ook geen tips voor je, ben alleen nog maar in Orlando geweest. Veel reisverslagen lezen
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Dank jullie wel!

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    76

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Lekker vooruitzicht! Ik kan je helaas geen tips geven, wij gaan volgend jaar april/mei zelf voor de eerste keer. Ik heb wel al heel veel van dit forum afgehaald. Voor afstanden tussen plaatsen kijk ik altijd via Google Maps, dan heb je een idee hoe lang het ongeveer reizen is (dit natuurlijk afhankelijk van files e.d.).
    Wij gaan vanaf Fort Myers naar de Everglades, airboattour doen en wandelen. Dan overnachten we in Homestead (goed betaalbare acco's) om de volgende dag naar Key West te rijden. Hier verblijven we 2 nachten. Voor het rijden trekken we een dag uit om zo voldoende tijd te hebben voor leuke stops onderweg. Snorkelen John Pennekamp Key Largo, Islamorada, Morada Bay Café, goede verhalen over gelezen, Tarpons voeren bij Robbies Marina, Bahia Honda State park. Dit zijn enkele dingen die ik op mijn lijstje heb staan, maar of alles lukt op de heenweg??? En anders hebben we de terugweg nog. Succes met voorbereiden.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Iris1990's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Sleeuwijk
    Berichten
    98

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Welkom op het forum!
    Dat schiet al lekker op zeg, heerlijk vooruitzicht!
    Ik kan je helaas ook geen tips geven ben nog niet aan die kant geweest. Er zijn dit jaar wel wat forumleden die kant op geweest dus moet je even zoeken in de reisverslagen. Dan vind je vast wel tips!

    geniet er van!

  8. Top | #8
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Afgelopen zomer hebben wij een rondreis door Florida gemaakt en zijn toen ook die kant op geweest. We hebben toen 2 nachten in Fort Myers Beach overnacht en van daaruit via de Everglades naar Homestead waar we 1 nacht zijn verbleven, dit was goed te doen. We hebben een airboattour door de Everglades gemaakt, dit raad ik je zeker aan, is echt een hele leuke ervaring. In Homestead kun je goedkoop overnachten. Van daaruit zijn we naar Key West gereden, met diverse stops. We zijn 2 nachten op Key West gebleven, één volle dag dus. Erg leuk was het huren van fietsen, zo zie je erg veel en hoef je niet zo veel te lopen . Wij zijn daarna naar Fort Lauderdale gereden, maar in jullie geval is de reis dan naar Miami. Deze planning was heel goed te doen. Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag. Succes met de voorbereidingen!

  9. Top | #9

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Al twee mensen die het hebben over Homestead. Leuk, ga gelijk eens kijken naar een hotel daar. Het tijdschema dat jij aangeeft lijkt me ook wel wat Anita. Is het echter ook de moeite waard om door te rijden naar Key West als je maar een nachtje blijft?

  10. Top | #10
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Even voorstellen: Marloes87

    Homestead zelf is niet veel bijzonders hoor, maar prima als overnachtingsplaats. Anders wordt het gewoon te ver. In jullie geval zou je kunnen overwegen om dan door te rijden naar Key Largo en daar te overnachten, maar dit zal waarschijnlijk wel een stuk duurder zijn dan Homestead. Wij hebben daar geslapen voor iets van € 55 per nacht incl. ontbijt bij Travelodge.
    De weg naar Key West is echt heel ver hoor, er komt geen einde aan. Je hebt dan eigenlijk wel de hele dag nodig om daar te komen, als je dan meteen de volgende dag weer terug moet, heb je dus alleen einde v.d. middag en avond in Key West. Persoonlijk vonden wij Key West een beetje tegenvallen, maar misschien waren onze verwachtingen ook wel te hoog. Ik had het ook weer niet willen missen, maar hoef er niet nog eens heen. Maar nogmaals, dit is echt persoonlijk, er zijn ook veel mensen die het geweldig vinden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •