Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Reisschema masch: meivakantie 2015

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    81

    Standaard Reisschema masch: meivakantie 2015

    Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, we willen in de meivakantie voor de vierde keer naar de USA en voor de 2e keer naar de Sunshine state Vorige keer heel veel gelezen op dit forum en dat ga ik nu waarschijnlijk ook weer doen.

    We gaan met ons gezin, met een kleintje van 5 en eentje van 1. Daarom willen we deze keer geen rondreis gaan maken, maar ergens in een condo/ huisje met minimaal 2 slaapkamers in Orlando gaan verblijven. We gaan van 1 t/m 15 mei, dus de gehele meivakantie. Ik heb een aantal vragen, wellicht kunnen jullie hier wat zinnigs over zeggen.

    - Kennen jullie goede condo's, huisjes en/ of villa's met goede voorzieningen voor kleine kids (peuterzwembad)?
    - We willen niet teveel naar Disney in verband met onze jongste telg, maar wel naar de Disney waterparken. Bestaan er ook abonnementen voor alleen de waterparken van Disney of bijvoorbeeld een cobo van 2 dagen Disney en 4 dagen waterparks?
    - Zijn de waterparken Aquatica en/ of Wet n' Wild net zo leuk (of leuker) voor kleine kinderen als de Disney waterparken (hier zijn we eerder geweest en dit vond de oudste fantastisch)
    - Welke stranden (oost- of westkust en liefst ook nog plaatsen) zijn het meest geschikt en goed te bereizen vanuit Orlando?

    Alvast dank voor jullie input. Wellicht zal ik later nog wat meer vragen stellen

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Ehhmmm... Bella Piazza zou een geweldige locatie zijn, fantastische appartementen en er is daar zelfs een groot (en écht ondiep) kinderzwembad voor de kleintjes.

    En welke stranden??
    Tja... de mooiste vindt je aan de West-Coast (golf van Mexico)... maar de East Coast is zeker niet te versmaden. (de zee is daar wél wat woester)
    Laatst gewijzigd door corrus; 18-09-14 om 16:23.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Villa's met een peuterbad ben ik nog niet tegen gekomen. Je kan natuurlijk wel zelf een opblaaszwembadje neer zetten.

    Aquatica is echt een heel leuk park met een groot kindergedeelte.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Leuke plannen hebben jullie voor de meivakantie.
    De meeste huizen met een zwembad hebben een beschermnet/hek dat er voor zorgt dat kleine kinderen niet in het zwembad kunnen gaan zonder toezicht van ouders (geloof zelfs dat dit verplicht is).

    Er zijn zeker combinatie tickets te verkrijgen voor de waterparken in Orlando - zie bijvoorbeeld http://www.greatorlandodiscounts.com/waterparks.htm
    Niet alle attracties zullen geschikt zijn voor een 5 en 1 jarige.

    De stranden aan de golfkust zijn heel erg mooi bijvoorbeeld Fort Myers Beach of Clearwater beach en heel goed aan te rijden vanuit Orlando.
    Om een goede indruk te krijgen qua afstanden en tijd kan je Google Maps gebruiken - super handig!

    Afgelopen twee jaar zijn wij ook naar Florida geweest en hebben een RoadBook samengesteld welke je kan downloaden.
    Wellicht staan er leuke ideeën voor jullie vakantie in.

    Veel plezier met het plannen van jullie voorjaarsvakantie.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    81

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Hartelijk bedankt voor jullie input. Wordt ontzettend gewaardeerd @moolenschootjes, jullie PDF kende ik al, ik lees hier al wat langer mee

    Gisteren even wat mogelijke opties bekeken.

    Qua accommodatie zitten we nu te twijfelen tussen 3 opties:
    Cane Island: Pro --> Perfecte locatie aan de 192, erg goede prijs, mooie condo. Con --> Weinig faciliteiten voor de kleintjes
    Bella Piazza: Pro --> Goede prijs, mooie condo, mooie faciliteiten voor de kleintjes. Con --> Toch wel wat ver van de 192, Disney
    FantasyWorld Resort: Pro --> Perfecte locatie, perfecte faciliteiten voor de kleintjes. Con --> Condo's iets minder, iets duurder en niet te boeken bij ons reisbureau (het is een expedia aanbeiding)

    Iemand van jullie opmerkingen over bovenstaande opties? Op dit moment neigen we naar optie 3. Vergelijkbare accomodaties (ook qua budget) zou ik ook graag horen. Villa's zijn in verband met ons budget (zeg grofweg maximaal € 1000,-- voor 2 weken) niet echt een optie, we moeten echt kijken naar condo's of townhome's volgens mij.

    Qua stranden, we gaan beide kusten denk ik een dagje doen, het is volgens mij goed te doen met een auto. Oostkust zijn we nog niet geweest, dus dat heeft wel onze voorkeur.

    Wat betreft de waterparken; mijn vrouw en oudste zijn helemaal weg van de Disney waterparken. We willen echter niet heel veel dagen met een kleintje van 1 over de echte themaparken gaan slenteren (MK, AK, etc), want daar is hij nog echt te klein voor, dus de standaard +waterparcs en fun optie is wss te veel. Als ik het mij goed herinner kon ik in 2012 combitickets bestellen met 2x een park en 4x een waterpark. Ik zie deze tickets ergens nergens meer. Zijn deze niet meer te krijgen? Enige wat ik zie zijn annual passes voor alleen de waterparken. Dat is voor ons wss weer nét te veel.

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Heb je in 2012 niet gewoon een 2-dagen ticket + Waterparks Fun gekocht? Dat is namelijk 2 dagen park en 2 dagen waterpark. De Fun-and-More optie is $60. Een los ticket voor een waterpark kost ongeveer hetzelfde. Overigens krijg je bij een 1-daags ticket ook 2 fun-opties.
    Laatst gewijzigd door Njit; 19-09-14 om 09:27.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    81

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Ik had in 2012 een ticket 4+4 met een gratis dag, dus effectief 5+5

    Alleen is dat voor volgend jaar geen optie, dat wordt iets te zwaar voor de kleine man, haha. Ik dacht echter dat er toen ook andere opties had qua verhouding, maar waarschijnlijk zit dat fout in mijn geheugen. Ik kan het nu namelijk nergens meer terug vinden.

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Normaal gesproken krijg je voor elke dag van je ticket ook een fun-optie. Uitzondering hierop is het 1-daagse ticket.

    1 = 2
    2 = 2
    3 = 3
    4 = 4

    etc
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    147

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Wij hebben in Fantasy World gezeten en het is ons erg goed bevallen. Je geeft aan dat de condo"s wat minder zijn, maar ik heb verder geen ervaringen met andere condo"s. Het was onze eerste Florida reis en voor ons was alles aanwezig wat we nodig hadden. Compleet ingericht. En inderdaad goede faciliteiten.
    Succes met keuzes maken

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    81

    Standaard Re: Reisschema masch: meivakantie 2015

    Wij zitten nu te twijfelen tussen Fantasy World (toch wel te boeken via usafun) en Tropical Palms Resort. Zijn er hier mensen welke ervaringen hebben met de laatste? Het lijkt een soort van camping met daarin kleine cottages met 2 slaapkamers. De locatie is iets ten zuiden van old town. Ziet er zeer leuk uit en de prijs op Expedia is ook heel interessant.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •