Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 98

Onderwerp: Golfen in Florida

  1. Top | #51
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Golf in Florida

    Als je geen ervaring hebt zou ik eerst aanraden om een golfles te nemen, anders snap je er niks van en maak je grote kans om de etiquette te overtreden.

  2. Top | #52
    Stamgast van der Steen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    182

    Standaard Golfset

    Hallo allemaal,

    Ik wil deze zomer een golfset aanschaffen.

    Kunnen jullie mij vertellen of ik die makkelijk kan meenemen terug naar Nederland? Of dat ik daar extra kosten voor moet betalen.

    En of ik het gewoon als baggage kan meenemen etc.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Ciao
    http://www.florida2009.reismee.nl/ Florida: 2006, 2007, 2009, 2011, 2013

  3. Top | #53
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Golfset

    Meenemen naar huis kan altijd. Check even op de website van je vliegmaatschappij hoe men daar met dit soort bagage omgaat. Ik denk dat een golfset in de categorie buitenformaat valt.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #54
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Golfset

    Wij reizen vaak met golfset(s), ook afgelopen week weer. De meeste vliegmaatschappijen beschouwen een golfset als 'reguliere' bagage, soms wel op een speciale plek in te leveren en op te halen. Dus even op de website kijken. Gaat natuurlijk dan wel ten koste van regulier stuk bagage.

    Bij de Walmart heb je goedkope 'travel bags' voor golftassen; je kan ook 'gokken' door hem alleen zijn regenkap op te doen, maar ik zou zo'n tas aanschaffen (kan je dan ook nog wat extra spullen, zoals schoenen en zo, bij proppen) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #55
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Golfset

    Maar is het aanschaffen van golfspullen goedkoper dan in Nederland ? Een leuke aanvulling (mooie driver) of nieuwe tas is wel leuk natuurlijk. Ik heb echter geen idee of de prijzen in Florida lager liggen dan in NL.

    Iris

  6. Top | #56
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Golfset

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iris02 Bekijk Berichten
    Maar is het aanschaffen van golfspullen goedkoper dan in Nederland ?
    :-k ... Volgens mij is zo goed als alles goedkoper in de US. En de US is toch wel het land waar ze (heel) veel golfen. Ja dus :mrgreen: ! Ik heb, toen die net uit was, een TaylorMade Burner driver gekocht; hier in NL EUR 300, in de US $ 200, dus vorig jaar ongeveer EUR 140 (nu ietsje duurder) \\/ !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #57
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Golfset

    Daar wat kopen kan inderdaad een boel schelen. Maar let wel op wat je aanschaft, met name in de golf-outlets verkopen ze veel laatste modellen in uitvoeringen die "over" blijven, en vaak niet zonder reden. Ik heb er een Cleveland XL driver gekocht van 8.5 graden (hier ca. €275, daar $125). Heel leuk om je slagen laag te houden, maar als je juist hoogte nodig hebt niet de juiste stok.

    Ook heb ik gezien dat er verschillen zijn tussen de modellen zoals we die hier kennen en daar verkocht worden. Mijn ijzers van Ping G10 (in NL gekocht) zien er anders uit dan wat ik daar heb gezien. Daarnaast zijn de mijne gefit, op juiste lengte, stijfheid en hoek ingesteld, en met de bij mij passende grip.

    Vervoer naar NL moet geen probleem zijn. Even afhankelijk van wat je wilt kopen. Ik heb er twee keer een doos meegekregen waar mijn nieuwe stokken goed inpasten, verder op te vullen met wat bubbelplastic van de Walmart en een heleboel andere spulletjes. Als je alleen stokken koopt kun je in de winkel gewoon om een doos vragen voor het vervoer, die hebben ze meestal ruim op voorraad. Als je ook een tas koopt zun je in de winkel best ook even vragen of ze je kunnen helpen met verpakking voor vervoer. Veel outlets verzenden ook naar Europa en hebben er de juiste verpakking voor die je ook zelf in het vliegtuig mee kunt nemen als ruimbagage.
    M.n. in de winkels van Edwin Watts kun je dan goed terecht.

    Wat ik ook altijd meeneem zijn handschoentjes. De Nike handschoenen die ik gebruik kosten hier €12-15 per stuk, daar $7-8. En ook golfschoenen zijn stukken goedkoper. De Footjoy's die hier voor €100-150 worden verkocht zijn daar stukken goedkoper, enkele modellen zijn zelfs bij Walmart te koop voor $25-30. Mijn adresje voor Nike Air golfschoenen: Sports Authority in The Loop aan John Young Parkway in Orlando. Ruime golfhoek met een behoorlijk assortiment golfspullen van de meest recente collecties en net één collectie daarvoor, voor zeer nette prijzen.

    Golfballen laat ik lekker in de winkel liggen. Wel wat goedkoper dan hier, maar veel te zwaar voor in de koffer; dat gewicht gaat al op aan de andere aankoopjes.

    O ja, ik heb de laatste keer ook een paar setjes extra rubber spikes voor onder mijn golfschoenen meegenomen. In NL kun je de originele Nike spikes op niet al te veel plaatsen kopen, en dan zijn ze erg duur. Daar een volledig setje (12 stuks geloof ik) voor $5-6-7, hier voor €19.95 .... En ik verslijt wel een setje of drie-vier per seizoen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-05-10 om 21:42.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #58
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Golfset

    Ik heb mijn hele set (Taylor Made R7) gekocht in de US voor $350, in NL E700 (toen..).
    2 maanden geleden ook een Taylor Made Burner Driver gekocht voor $240... in Nederland volgens mij E300... Alles is goedkoper
    Wij gebruiken altijd onze reistas, dat beschermt de clubs veel beter, grote kans dat ze met alleen een regenhoes krom van de bagageband komen...

    Het lukt ons met wat moeite om 4 golftassen in 2 reistassen te doen, mag eigenlijk niet van de airline maar meestal valt het ze niet op... zo besparen we $200 .

  9. Top | #59
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Golfset

    Handschoenen ga ik dus zeker kopen ! Die kan je nooit genoeg hebben. Ik heb zelf de set van TM Burner maar mis wel de driver........ Zou dus zo maar kunnen dat ik een mooie driver voor mezelf ga aanschaffen ;-)
    Schoenen zijn een optie voor mijn 2 tieners die volgens mij ieder half jaar een andere schoenmaat hebben (en beiden enthousiast golfen).

  10. Top | #60
    Stamgast van der Steen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    182

    Standaard Re: Golf in Florida

    Beste Forumleden,

    Weer even het kleine laagje stof van deze discussie afhalen....

    In juli gaan wij naar Florida en we verblijven 8 dagen in Orlando. Nou willen wij sowieso 1x gaan golfen.

    Waar kunnen wij leuk gaan golfen voor een fee van ongeveer 25-30 dollar pp en daarbij rekening houdend met:

    -allebei geen GVB, wel baanpermissies in NL
    -in de buurt van Kissimmee
    -niet al te moeilijke baan (zo vaak hebben wij nog niet gegold)
    -en uiteraard zouden wij het leuk vinden als de baan ook mooi is

    Zou graag ervaringen willen horen, zodat wij over een kleine 1,5 maand ook een leuk dagje kunnen beleven op de golfbaan.

    Gegroet,
    Ed
    http://www.florida2009.reismee.nl/ Florida: 2006, 2007, 2009, 2011, 2013



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •