Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 94

Onderwerp: Muggen, en hoe je je ertegen kunt beschermen

  1. Top | #21
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Tja, dat zal best zo zijn, als je er mega hoeveelheden van opspuit. Maar het is in alle testen als enig afdoend spul tegen muggen uit de bus gekomen. Dus zit ik hier met "Off" op buiten (bijna donker), want anders wordt ik opgegeten. Je kunt het natuurlijk zonder wagen, maar mij niet gezien! En ik wil wel buiten kunnen zitten in heerlijk weer, zoals vandaag.

  2. Top | #22
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jez
    Ik las net op een ander forum:

    "DEET wordt afgeraden omdat daar kankerverwekkende stoffen inzitten. Het schijnt het risico op huidkanker te verhogen, zeker in combinatie met zonneschijn op de DEET."
    Was daar ook niet de discussie over de verschillende concentraties
    waarin deet te krijgen is? Honderden zo niet duizenden mensen
    gebruiken het spul. En het is overal vrij te krijgen.

    Harm

  3. Top | #23
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    http://www.bug-spray.com/DEET.htm - Stukje over DEET
    http://www.bug-spray.com/main.html - Test van diverse merken
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Muggen zijn sowieso iets om rekening mee te houden als je rond zonsondergang buiten bent, of in de Everglades bent. Als je een muggenmagneet bent al helemaal. Deet schijnt inderdaad een effectief ingredient te zijn, en of het kankerverwekkend is zou ik me niet teveel zorgen om maken, tegenwoordig is haast alles kankerverwekkend.

    Mijn tips: neem een watervaste bug repellent, want voor je het weet (zeker in the Everglades, een park, een boot, het strand) ben je nat. Ook zou ik gaan voor een geurloos, of niet te sterk ruikend spul. De geur van zoiets kan je de hele dag achtervolgen...

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Wij zijn net terug vanuit Florida. Maar wij hebben 1 mug gezien. Die zat op mijn hand bij het gator park. Verder niets. Dan spreek ik over begin juni.
    In het "treintje"van Shark Valley werd verteld dat ze in de Everglades maar 2 weken echt last hebben van muggen. Daarna gaan ze dood. Ze zien daar toeristen komen helemaal ondergesmeerd wat echt niet nodig is.
    Grtz....
    Hugo

    The Dutch Photographer | http://www.dutchphotographer.nl

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Hoor ik ook steeds ja!
    Probleem is dat je (als inwoner al, maar als toerist helemaal) niet precies weet welke twee weken je de muggen kunt verwachten. En dat ze in de Everglades maar twee weken leven, betekent niet dat ze elders ook net zo lang leven. In woonwijken langs afwateringsslootjes zijn de hele zomer door namelijk vrij vervelende mugjes. Maar goed, als je in de pretparken enzo zit, of echt in de stad, dan hoef je je echt niet druk te maken om muggen.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard

    In de Everglades zaten afgelopen week héél veel muggen, ben vreemd genoeg niet gestoken....

    In Naples (op het strand notabene!) ben ik wel héél veel gestoken... Ik had (geen grap) wel 60 muggenbulten op mijn vroeten, benen, armen en gezicht!

    DEET is echt nodig als je in Naples zit en muggen aantrekt...

  8. Top | #28
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Muggen

    We gaan in juli voor de tweede keer naar Florida. Deze keer willen we ook naar de Key's. Onze zoon is nog al gevoelig voor muggensteken. :cry:
    Heeft iemand ervaring hoe en waar er echt last van muggen is op Key's(behalve natuurlijk moerasachtige gebieden).
    we zullenmet name op Key West verblijven en wellicht Islamorada.

    Roger en Nicole

  9. Top | #29
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Op de keys hoef je niet zo bang te zijn voor muggen, die verblijven meer in de moerasachtige omgeving. Als je daar een super mart binnenloopt en daar het bestrijdingsmiddel Deet koopt ben je al een heel eind verder.
    Harm

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    toch zeker wel elke dag bug repellent gebruiken hoor!
    toen ik in florida was stond ik elke dag vol muggebeten, ondanks deet!
    ik heb nochtans geen enkele mug gezien, maar blijkbaar zijn ze er echt wel :wink:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •