Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 94

Onderwerp: Muggen, en hoe je je ertegen kunt beschermen

  1. Top | #31
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Nosee-ums

    Dit is naar mijn mening de vervelendste bug waar wij hier op de keys last van hebben.
    Momenteel is het in Key West al erg lang droog geweest en heb je dus weinig last van dit event.

    Het is meestal dat ze het ergste toeslaan na een uur of 5 smiddag's.
    Het woord zegt het al je ziet ze dus niet, maar later voel je ze dus wel.
    Nogmaals momenteel hebben we niet veel last, water veranderd de situatie.
    De spray die ik gebruik is OFF WOODS(groene spuitbus), je wilt een zo'n hoog mogelijke percentage deed in de spray die je gaat gebruiken.

    De kans is natuurlijk groot dat je toch gestoken wordt, een middel dat ik erg goed vind werken tegen de jeuk is BENADRIL GEL.

    De OFF is bijna overal te koop en de BENADRIL bij alle pharmacies.

    Ben je erg gevoelig voor de beten dan is de BENADRIL een must, want geloof me Nosee-ums geven je een slapeloze nacht als ze je te pakken hebben gehad.

  2. Top | #32
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Berichten
    9

    Standaard Muggen

    Vorige week teruggekeerd van twee weken Florida. Voor ons de eerste keer in dit deel van de USA. Het was top.
    Ik heb wel een vraag voor een volgende keer.
    We lazen verhalen in de kranten over muggenoverlast. Dit jaar was die door de droogte later en waren er nog bijna geen muggen. Toch in de Everglades wel last gehad en behoorlijk gestoken
    Je ziet overal bij huizen tuinen / zwembaden overkoepeld met horren. Hoe is dat later in het seizoen / cq met meer neerslag? Kan je dan nog wel normaal rondwandelen of moet je echt lange broeken / mouwen aan en zwaar aan de Deet?

    Hans

  3. Top | #33
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Het is meestal het grootste probleem als je stil zit en vooral de no-seeums.
    Vaak is dat ook erger s'avonds na 1700uur.

    Het ergste is het na regen en als het wind stil is.

    Ik heb off spray in de auto omdat het altijd weer een verassing is wanneer ze er zijn.
    Het is wel zo dat hoe dichter je bij de mangroves zit hoe erger het is, maar ze kunnen overal opdoen, en beter save dan sorry!!!

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    Als je zo een gehorde ruimte hebt dan heb je geen last van muggen.
    Het is wel aan te bevelen om vrienden te worden met de hagedissen.
    Deze makkers vreten alles wat vliegt en leven het liefts binnen de Florida Room. Spinnen zijn echter een veel groter probleem. Zij bijten nauwlijks maar leggen duizende eitjes. En geven veer meer overlast. Een ander probleem zijn de Fire-ants. Hier moet je echt voor uitkijken. Loop niet door het gras en pas op voor deze rode bijtertjes.

  5. Top | #35
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Wij zijn Woensdag 21 juni terug gekomen .... maar ...
    ops: De enige muggen die wij tegenkwamen waren in een internet cafe in Miami....
    Niet in de Everglades gezien. Ook vorig jaar niet begin juni...

    Wel deze jongens of meisjes .....

    <<te grote foto>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 18:20.
    Grtz....
    Hugo

    The Dutch Photographer | http://www.dutchphotographer.nl

  6. Top | #36
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard

    Wij hebben tot onze laatste dag geen mug gezien, maar de laatste dag in Bonita springs werd ik echt lekgestoken op het strand. Ik was ongeveer 10 seconden op het strand en ze zaten al met 20 muggen mijn bloed op te zuigen. Ik leek wel Pleekly (schrijf je dat zo?) uit Lilo & Stitch!!! Dus een goede raad: tussen een uur voor zonsondergang en een uur na zonsopkomst NIET naar het strand gaan. Overdag kun je wel mugvrij op het strand vertoeven.

    Nicole :? :shock:

  7. Top | #37

    Standaard

    Wij zijn ook net terug uit Florida. Alleen in Napels last gehad van mugggen ('s avonds op het strand behoorlijk gestoken) maar voor de rest geen last gehad.

  8. Top | #38
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Muggen

    Is helemaal niets van te zeggen, veel muggen zitten er hier niet, het zijn de Noseems die erg vervelend kunnen zijn.
    Als het erg vochtig is, regenachtig en wind stil dan is het het ergste.
    Ook meestal na 5 uur in de middag.
    Noseems zie je niet, maar je voelt ze wel.
    Je kunt repelant hier kopen, je wilt iets hebben met "deet" er in, citroen geurtjes, daar lachen die onzichtbare beestjes om.
    Hier verkopen ze spuitbusjes "off" en dat werkt goed, kun je kopen bij iedere supermarkt, benzinepomp enz.
    Ik zou het wel aanschaffen, want de jeuk kan ongehoord zijn, ben je toch gebeten, smeer je er "Benadril gel" op, ben je zo van de jeuk af, niet krabben natuurlijk, dit is te koop bij iedere pharmasy.

  9. Top | #39
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Muggen

    Ja of de Autan met Deet variant, hebben wij in de tropen gebruikt (brazilie i.v.m. Dengue mug).....nergens last van gehad.
    Moet wel eerlijk zeggen dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar.

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Wij zijn net in Ft. Myers Beach aangekomen via de Everglades, geen last van muggen gehad. Wel wat van 'no-see'ums', oftewel zandvlooien...

    'Noseeums:
    Also known as "sand fleas," noseeums can make a morning or late afternoon at the beach unbearable – especially in the summer and early fall. They are nearly invisible and their bite or sting really isn't a bite or sting – it is the sensation you feel when the acid in their bodily fluid hits the skin.

    Sand fleas are actually a gnat (Culicoides furens) that are sensitive to temperature and humidity.'



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •