Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 94

Onderwerp: Muggen, en hoe je je ertegen kunt beschermen

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker Tielemans's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    65

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Toch wel raar...hier kun je in der zomer niet buiten zitten of je wordt lek gestoken... #-obij ons in de buurt hebben ze zelfs last van knutten/knijten...:???:
    en daar met al dat moeras en de hitte moet je de muggen met een vergrootglas zoeken... erg apart... ben benieuwd hoe dat komt... :-\"

  2. Top | #42
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tielemans Bekijk Berichten
    ..en daar met al dat moeras en de hitte moet je de muggen met een vergrootglas zoeken... erg apart... ben benieuwd hoe dat komt... :-\"
    Wij zijn ook wel eens in mei door de Everglades getrokken en werden opgevreten door de muggen. Als je de auto uitstapte zaten er zo een stuk of twintig op je en gelijk prikken naturlijk. We zijn kennelijk een smakelijk hapje voor ze

    In Miami en Orlando hebben wij er niet zoveel last van gehad.



  3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    22

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Ik lees dat je muggenspray moet hebben met veel deet erin,over welke merken hebben we het dan en welke is dan de beste???

  4. Top | #44
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    1

    Standaard In de maand mei last van muggen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexandra Bekijk Berichten
    Ik lees dat je muggenspray moet hebben met veel deet erin,over welke merken hebben we het dan en welke is dan de beste???
    Ik heb er van CarePlus gebruikt in Thailand en dat werkte heel goed

  5. Top | #45
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Bij de ANWB winkel verkopen ze diverse soorten DEET. Het % DEET wat erin zit bepaald hoe goed het werkt. Omdat een gel beter hecht op de huid is het % lager. Pak net wat je makkelijk vind werken..

    https://webwinkel.anwb.nl/published/...0-deet.nl.html
    https://webwinkel.anwb.nl/published/...0-deet.nl.html
    https://webwinkel.anwb.nl/published/...0-deet.nl.html
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #46
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    22

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Ik lees net dat er 19% Deet in zit en iets van PEG voor 8 uur lang bescherming.

  7. Top | #47
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Over Deet:

    Hoe hoger het % Deet, hoe langer de de bescherming duurt. Bij concentraties minder dan 30% moet u zich elk uur insmeren. Bij concentraties boven 50% is de werking nog steeds 8 uur.

    Wonderlijk is dat wordt geadviseerd om Deet niet vaker dan 1 x per dag te gebruiken. Verder valt op dat het alleen op de onbedekte huid gebruik dient te worden

    The U.S. Centers for Disease Control and Prevention offers these tips:
    The American Academy of Pediatrics generally recommends maximum DEET concentrations of 30% for children and infants older than 2 months of age. Lower concentrations are not as long lasting, requiring more frequent reapplication. No serious illness has arisen from use of DEET when used according to the manufacturer's recommendations, according to the CDC. It is generally agreed that DEET should not be applied more than once a day. :-k

    The CDC offers these additional tips when applying repellent product to children:
    • When using repellent on a child, apply it to your own hands and then rub them on your child. Avoid the child's eyes and mouth and apply sparingly around the ears.
    • Do not apply repellent to children's hands. (Children tend to put their hands in their mouths.)
    • Do not allow children under 10 years old to apply insect repellent to themselves; have an adult do it for them. Keep repellents out of reach of children.
    • For children under 2 months of age, protect against mosquitoes by using a carrier draped with mosquito netting with an elastic edge for a tight fit.



  8. Top | #48

    Standaard Re: In de maand mei last van muggen?

    Ook wij zijn door de Everglades gereden en gelopen en een airboat tocht gedaan vorige week. Ik heb me laten vertellen door de locals dat de muggen alleen maar verschijnen na regenbuien. En aangezien het hier al een geruime tijd droog is heeft niemand last van muggen. Deze week op de Keys 1 regenbuitje, daarna kayakken in Long Pine en voila duizenden muggen!!

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    20

    Standaard Re: Muggen

    Ben net thuis van 3 weken rondreis met de tent. We hebben bij de camping bij Marco Island zoveel last gehad van de "noseems"(knudjes in Noorwegen) dat we op die camping besloten om een trekkershut te huren. Van de campingmedewerker kreeg ik een fles "cutter" kado (USD 8,99) omdat ik niet zogoed tegen Deet en parfum kan. Wij kopen ons anti-muggen middel altijd ter plekke. De locals weten het beste wat werkt en het is goedje is dan vers.
    "Benadril" werkt als een speer, er zit nl. een anti-histamine-component in. Ik heb de gel en de stick gekocht bij de Wal-mart.
    in het gebied bij de Everglades hebben we het meeste last gehad, verder eigenlijk niet of nauwelijks.
    Voor kleine kinderen (- 3 jaar) zou ik knuttengaas meenemen dat je over de slaapplaats kan doen. Standaard heb ik voor over het hoofd een knuttennetje in mijn toilettas zitten. Deze keer niet nodig gehad.

  10. Top | #50
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    29

    Standaard Re: Muggen

    Als je echt iets goeds tegen muggen wilt meot je iets nemen met een hoog percentage DEET. Citronella helpt niet. Neem altijd de tropische variant. Momenteel heeft de ANWB winkel de anti muggen gel in de aanbieding. Zowel de variant met 40 als 50 procent DEET.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •