Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

    Hoi!

    Net terug van onze fantastische eerste reis naar Amerika (zuid-west), willen we dolgraag weer terug die kant op, maar dan heel wat anders: Florida.
    Het duurt nog lang, maar toch zijn we ons een beetje aan het inlezen en plannen aan het maken. Omdat onze dochter eindexamen doet kunnen we half juni al gaan, en we denken aan ongeveer een week rondreizen om vervolgens te eindigen met een dag of 8 tot 10 in een villa in (de buurt van Orlando).
    Het zal daarom of een retourtje Miami worden, of een multicity heen op Miami, terug vanaf Orlando denk ik.
    We wonen in Brabant dus kunnen wat ons betreft vertrekken vanaf Dusseldorf, Amsterdam, Eindhoven, Brussel enz.
    In het totaal kunnen we max. 20 dagen van huis zijn.

    Onze eerste ideeën zijn:
    2 overnachtingen Miami
    2 overnachtingen Keys (1 nacht op Key Largo en 1 op Key West, of beide nachten op 1 van de Keys?)
    1 overnachting Everglades
    2 a 3 overnachtingen...... (westkust?)
    En dan dus richting Orlando in een luxe villa.

    Wat willen we op deze vakantie in ieder geval graag:
    - airboat Everglades
    - zwemmen/ snorkelen met dolfijnen
    - aligators en schildpadden zien
    - een paar mooie hikes
    - een keer of 2 naar een mooi strand
    - relaxen
    - shoppen
    - stadsbezichtiging (miami)
    enz.
    We houden van afwisseling en realiseren ons dat het totaal anders is dan het Westen, maar hopen toch hier ook mooie dingen te zien. We vinden het leuk om wildlife te zien waar mogelijk.

    Kunnen jullie ons op weg helpen met ons schema? Alle tips / aanraders/ op en aanmerkingen zijn welkom!

    Ik was me ook al aan het oriënteren op vliegtickets. Ik zag op Arkefly een retourtje Amsterdam - Miami (heen 1 tussenstop, terug non-stop) in onze periode voor 609 euro. Is dat een goede richtprijs? Is het verstandig snel vliegtickets te boeken (we hebben overigens eerst nog akkoord voor de periode nodig van onze werkgevers) of is de kans groot dat er nog mooie aanbiedingen langs komen?

    Graag zie ik jullie reacties tegemoet!

    Groetjes,
    Monique

  2. Top | #2
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Reisschema, Moon29, Miami-....? juni 2015

    ALs je toch naar de keys gaat/wilt , kan je gelijk bij Theatre of the sea met dolfijnen zwemmen.

  3. Top | #3
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema, Moon29, Miami-....? juni 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moon29 Bekijk Berichten
    2 a 3 overnachtingen...... (westkust?)
    Wij hebben destijds (in 2007) geslapen in St. Petersburg, Fort Myers en Naples. Wellicht heb je iets aan ons verslag: http://rondreisflorida2007.wordpress.com/
    (foto's doen het helaas niet meer, maar we zijn met een nieuwe site bezig ) Ook naar Miami en Key West zijn we toen geweest...
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #4
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema, Moon29, Miami-....? juni 2015

    Ik zou er zo iets van maken, denk ik..

    AMS - Miami
    Miami
    Miami
    Miami - Key West
    Key West
    Key West - Key Largo (The Keys zelf bekijken)
    Key Largo - Naples (Everglades / Airboat Tour)
    Naples - Fort Myers (Sanibel en Captiva en wellicht de Miromar Outlets)
    Fort Myers - St. Petersburg (Myakka River SP)
    St. Petersurg - Orlando (Fort DeSoto)
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando
    Orlando - AMS
    Aankomst AMS

    Negen dagen Orlando: Magic Kingdom, Epcot, Animal Kingdom, Hollywood Studios, Typhoon Lagoon, Blizzard Beach, Kelly Park combineren met Outlet Shopping.... Nog twee over.. Wellicht Seaworld, Universal Of Islands of Adventure erbij? Of die overige twee gebruiken voor de Disneyparken zodat je die parken rustig kan bezoeken?

    In Orlando heb je overigens genoeg shopping Centra (Florida Mall, The Mall at Millenia) of Outlet Centers (Premium Outlets of Lake Buena Vista). Makkelijk te combineren met de waterpark dagen
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 13-08-14 om 10:28.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema, Moon29, Miami-....? juni 2015

    Dankjewel voor de reacties tot dusver!
    @Spaceace: ik ga zeker jullie verslag ook lezen!
    Wij hoeven echter niet zo nodig al die pret-/waterparken in Orlando te zien. Komend jaar gaat onze zoon niet mee, dus alleen onze dochter (dan 16 jaar). Mocht er nog een vriendin mee gaan (wat ik niet verwacht) dan is zo'n waterpark wel leuk maar alleen met ons vindt ze daar toch niks aan Ze wil wel graag sowieso het echte Walt Disney world gevoel meemaken (dat is Magic Kingdom toch?). Daarom heb ik ondertussen bedacht dat we wellicht beter een villa aan de westkust kunnen nemen dan in Orlando. Of heb ik dat mis?
    Wij zijn ook geen mensen om dagenlang aan een strand te gaan liggen bakken, dus willen dan wel wat te bekijken hebben. Afgewisseld met een strand bekijken, even er aan liggen, strandwandeling.
    In de afgelopen jaren hebben we regelmatig 2 weken een villa met eigen zwembad gehuurd in europa en gingen om de dag wat bekijken/ doen. Maar na dit jaar West-Amerika hebben we de smaak te pakken en willen we weer op meerdere plaatsen verblijven en veel zien. Autorijden vinden we in Amerika niet erg, ook onze dochter niet die er normaal een hekel aan heeft. Als het mogelijk is villa's te huren voor 5 a 6 dagen is dat wellicht ook al voldoende en kunnen we zodoende meer van florida zien......
    Je ziet, we zijn nog maar in de oriëntatie fase en nog volop aan het inlezen. Over een week hoop ik mijn fotoboek van afgelopen vakantie klaar te hebben en dan kan ik alle tijd in Florida stoppen

  6. Top | #6
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

    Voor vliegtickets zou ik eens kijken vanaf Düsseldorf, dit scheelde bij ons heel veel. Ook was Miami goedkoper dan naar Orlando. Wij vlogen dan wel in hoogseizoen (juli/aug). Als je niet aan exacte data gebonden bent, kan het ook al per dag schelen. Gewoon dagelijks diverse sites controleren.
    Wij zijn dit jaar voor de eerste keer in Florida geweest en hebben 1 week een villa in Orlando gehuurd en hebben daarna nog 1,5 week rondgetrokken langs de westkust/key west/fort lauderdale. Daarna nog een cruise naar de Bahama's.
    Jullie eerste opzet vind ik zo gek nog niet hoor. Ik zou wel in één dag doorrijden van Miami naar Key West en niet eerst in Key Largo overnachten, dan blijf je aan het inpakken. Na de keys kun je overnachten in Homestead/Florida City, daar zitten hotels voor een schappelijk prijsje (Travelodge). Westkust zou ik minimaal 3/4 nachten doen. Wij hebben er 2 nachten verbleven en vonden dit eigenlijk te kort, mede ook om een extra dagje rust in te lassen, want het reizen en bezichtigen is toch behoorlijk intensief. Gewoon een dagje uitslapen, wat winkelen of zwemmen is ook lekker. En dan zou ik toch die villa in Orlando huren, je zit dan redelijk centraal. Ook al ga je niet al die parken bezoeken, er is zo veel te doen. Wel is het erg druk in de shoppingmalls rond Orlando, in juli/augustus dan tenminste, juni weet ik niet.
    Je kunt er dan voor kiezen om terug te rijden naar Miami of via Orlando terug te vliegen, maar dit zou ik van de prijs van de tickets laten afhangen.
    Succes met de voorbereidingen en voorpret!

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

    Dankjewel voor je reactie Anita!
    Ik heb ook al op jullie blog zitten kijken volgens mij van de week. Vliegen vanaf Dusseldorf is zeker een optie voor ons. Hebben we dit jaar ook gedaan. Voor ons zelfs makkelijker als Schiphol. We houden de tickets even in de gaten maar ik moet helaas nog even geduld hebben, omdat degene die toestemming moet geven voor mijn vakantieperiode nu net zelf met vakantie is. Als we een week in een villa zitten vinden we het niet erg om de andere dagen veel keren te veranderen van hotel of flink wat te doen en te zien. Dit jaar hebben we 3,5 week best een vol reisschema gehad (in het westen) en dat vonden we heerlijk! We zijn nu fitter thuis gekomen dan bij een relax vakantie, al klinkt dat wellicht heel raar haha.

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

    Inmiddels ben ik wat verder met inlezen en selecteren van dingen die we zouden willen doen / zien.
    Ik heb een meer ingevulde route uitgewerkt nu. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel tijd ik voor bepaalde dingen moet uittrekken. Ik vrees dat ik te veel wil, maar laat graag de kenners onder jullie er naar kijken. Er staat nog helemaal niets vast, dus alles kan nog aangepast worden, en als het te veel is dan schrappen we 'gewoon' iets.


    vrijdag 19-jun AMST/DUS/BRUS naar Orlando (kissimee) villaverkennen/ villa inruimen
    zaterdag 20-jun Orlando Disney Epcot 8 miles
    zondag 21-jun Orlando zwemmen en shoppen (florida mall en premium outlets) 14 miles
    maandag 22-jun Orlando Seaworld 8 miles
    dinsdag 23-jun Orlando luieren / zwemmen (Of man en dochter Bush gardens)
    woensdag 24-jun Orlando Islands of adventures / Universal (harry potter trein) 12 miles
    donderdag 25-jun Orlando blue spring state park + juniper spring recreation park 170 miles
    vrijdag 26-jun Orlando naar Crystal River via Kelly Park (tubing) 97 miles
    zaterdag 27-jun Crystal River naar Saint Petersburg om 6.00 am met birdsunderwater snorkelen met Manatees / Clearwater 92 miles
    zondag 28-jun Saint Petersburg naar Cape Coral/ Fort Myers Myakka river state park (bij entree permit kopen om hike naar deep hole te doen, grote aligators!) 136 miles
    maandag 29-jun Cape Coral/ Fort Myers o.a. Sanibel (fietsen?)
    dinsdag 30-jun Cape Coral/ Fort Myers naar Naples Mall: Miromar (eten bij Ford Garage) 43 miles
    woensdag 1-jul Naples naar Key Largo everglades (Shark Valley Loop road fietsen of airboattour) 140 miles
    donderdag 2-jul Key Largo naar Key West Morada Bay cafe, Islamorada! Tarpons voeren bij Robbie's Marina! 97 miles
    vrijdag 3-jul Key West fietsen huren
    zaterdag 4-jul Key West naar Miami (south beach) via Bahia Honda State Park (snorkelen) 162 miles
    zondag 5-jul Miami (south beach) o.a. Sawgrass Mills Mall
    maandag 6-jul Miami (south beach) of hier einde dag naar Orlando en van daar volgende dag terugvliegen (234 miles)
    dinsdag 7 jul naar huis


    Graag zou ik weten of dit haalbaar is of te gehaast. En of we dingen op de route missen, of juist beter kunnen overslaan.
    We reizen met onze dan 16 jarige dochter.
    De eerste week in de buurt van Orlando willen we graag een villa, daarna hotels.


    Alvast bedankt!

  9. Top | #9
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

    Het ziet er voor mij erg druk uit, dit komt ook omdat je echt elke dag wat gepland hebt.
    Soms is een dagje even niks en genieten van de locatie ook heerlijk.
    Maar ja dat is en blijft erg persoonlijk.

    Verder zie ik alleen maar super leuke dingen op de agenda.

    Ook wij kijken vanuit Brabant naar diverse luchthavens. Maar aangezien wij pas op 1 aug weg willen/kunnen moeten we nog geduld hebben.
    Jullie kunnen je er nu echt vol op storten ..... LEUK !!

    Mocht je t leuk vinden staat er bij ons ook een blog van 2 jaar op een rij Florida.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Berichten
    38

    Standaard Re: Reisschema Moon29: Miami-....?, juni 2015

    Leuk he? Plannen maken! Wij hebben een aantal dingen die in jullie reisschema staan in 2011 en 2013 gedaan. Misschien kan je daar nog wat ideetjes uit halen? Wij hebben net ons reisschema voor juli 2015 geplaatst, dan gaan we naar Florida en 8 dagen cruisen in the Caribbean.
    Veel succes en plezier met de voorbereidingen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •