Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Onderwerp: Reisschema Paula: Orlando 2006

  1. Top | #1
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Reisschema Paula: Orlando 2006

    Ik dacht dat we er na verloop van tijd wel eens uit zouden zijn welke parken we nu moeten bezoeken maar het wordt alleen maar lastiger.
    Ik hoop dat jullie ons nog een beetje op weg kunnen helpen.
    We zijn 8 dagen in Orlando, waarvan we dus 6 volle dagen over hebben om "iets" te doen. Nu weet ik niet of het verstandig is om 6 dagen achter elkaar van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat door een park te lopen en vooral in de rij te staan dus hadden we bedacht om het één dag rustig aan te doen als een soort pauze en dus een bezoekje te brengen aan Gatorland, volgens mij heb je daar niet de hele dag voor nodig. En er moet ook nog een dagje geshopt worden, ik neem aan dat dit ook niet in een uurtje te doen is dus dat is al dag 2.
    Wat in ieder geval op de lijst staat is Sea World, dan moet er een keuze gemaakt worden uit Universal of MGM.
    Moeten we naar Animal Kingdom of Bush Garden? AK is dichter bij maar misschien leuk om na Bush Garden naar de kust te rijden en de zonsondergang te zien of is dit te veel van het goede? We hoeven niet specifiek naar Bush Garden voor de achtbaan, alleen zoonlief is gek van achtbanen, de rest van het gezin zijn gewoon watjes en wagen zich daar niet in.
    Dan houden we nog een heleboel over, Magic Kingdom, Epcot, Island of Adventure en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Als het goed is, is ons vakantiegevoel dan al aardig bevredigd doordat we al een paar dagen Miami en een cruise hebben gemaakt.
    We zijn ook niet in paniek al lijkt het wel zo maar een paar leuke tips zijn wel welkom.
    Kinderen zijn 16 en 18, misschien wel belangrijk om even te vermelden.
    Hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen en anders moeten we het daar maar even bekijken.
    gr. Paula

  2. Top | #2
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Hoi, Paula
    Zelf zou ik in 6 dagen het zo aanpakken:
    Omdat je 2 grote kinderen hebt zou ik MK overslaan in Disney.
    Dus dag 1 word: :arrow: Epcot
    Dag 2: :arrow: Animal kingdom
    Dag 3: :arrow: Universal islands of adventure.
    Dag 4: :arrow: Sea world
    Dag 5: :arrow: MGM studio's.
    Dag 6: :arrow: Universal.

    Moe wordt je toch wel dus ik zou iedere dag benutten.

    Maar nogmaals dit zou mijn keuze dan zijn. 8)
    Succes :wink: Groetjes Marisca.
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Hoe meer mensen hoe meer meningen, dus ook maar hoe ik het zou doen;
    Dag 1 = aankomst, 's avonds naar Old Town
    Dag 2 Epcot, daar ook eten (in een van de landen) en avondshow (mag je niet missen)
    Dag 3 Animal Kingdom vroeg beginnen, 's middags Disney Typhoon Lagoon, opfrissen in hotel en avond shoppingmall (eten in foodcourt na heftig eten gisteren) en wat shoppen
    Dag 4 Universal (1 of 2 parken, zelf even bekijken)
    Dag 5 Hoogtepunt dus Magic Kingdom tot late avond
    Dag 6 Seaworld, avond rust
    Dag 7 Kun je zelf ter plaatse invullen, bv shoppen
    Dag 8 vertrek
    Succes, Eric

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    163

    Standaard

    Het is inderdaad een moeilijke keuze.Ik zou zelf tussendoor wel wat rust nemen,de stranden zijn tenslotte ook erg mooi.Ik denk zelf dat je een 16 en 18 jarige de 2 universal parken het leukst zullen vinden.Maarja zoveel mensen zoveel wensen,ik denk dat het er voor jullie alleen maar moeilijker op wordt.Dan volgend jaar toch maar weer terug?

  5. Top | #5
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Doe wat je gevoel je zegt, Ik was de shoppingmalls helemaal vergeten te vermelden ook niet geheel onbelangrijk!
    Althans voor mij een must!
    Je moet gewoon langer blijven in Orlando of volgend jaar terug komen!
    De tijd is kort en gaat snel voorbij.
    Time goes fast when your having Fun!!!
    Groetjes marisca
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marisca
    Hoi, Paula
    Zelf zou ik in 6 dagen het zo aanpakken:
    Omdat je 2 grote kinderen hebt zou ik MK overslaan in Disney.
    Dus dag 1 word: :arrow: Epcot
    Dag 2: :arrow: Animal kingdom
    Dag 3: :arrow: Universal islands of adventure.
    Dag 4: :arrow: Sea world
    Dag 5: :arrow: MGM studio's.
    Dag 6: :arrow: Universal.

    Moe wordt je toch wel dus ik zou iedere dag benutten.

    Maar nogmaals dit zou mijn keuze dan zijn. 8)
    Succes :wink: Groetjes Marisca.
    Ik zou MK ook over slaan, zeker als je al eens in DLP bent geweest, je kan eventueel nog overwegen te hoppen tussen AK en MK. Ik zou die 8 dagen in ieder geval zo vol mogelijk proppen met leuke dingen, uitrusten kan je wel weer in Nederland :P

  7. Top | #7
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Hoi wat lief van jullie al die snelle antwoorden en adviezen.
    Marisca, ik denk dat we voor Universal gaan en niet naar MGM en twee is denk ik teveel omdat er nog zoveel andere dingen te doen zijn.
    MK stond trouwens wel op de lijst van de kinderen, we zijn wel eens in Parijs geweest maar dat is lang geleden, ik denk dat ze toen 9 en 11 waren, en 3 dagen regen, dus ook niet echt succesvol.
    Ik heb niets over Bush Garden gehoord dus zal de keus wel op Animal Kingdom vallen, misschien niet met elkaar te vergelijken, maar in mijn oren klinkt het een beetje hetzelfde, dat is het leuke als je er nog nooit geweest bent dan weet je echt niet wat je kan verwachten.
    Mickey, die stranden zijn ook leuk natuurlijk maar we zijn ook nog in Miami en hebben natuurlijk die cruise gehad en waarschijnlijk ook wel veel strand gezien dan.
    Eric, dat schema van jou staat ons ook wel aan, Epcot is voor mijn zoon een must en Seaworld voor mijn dochter dus die zitten er zeker bij.
    En dan het shoppen natuurlijk nog, is dat te combineren met Gatorland? Daar heb ik jullie nog niet over gehoord of zijn jullie daar ook niet geweest? Leek ons wel een relexed tussendoortje.
    En ik denk dat het wel de eerste maar niet de laatste keer zal zijn.
    Tips zijn nog altijd welkom.
    gr. Paula

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ja hoor, dat Gatorland is prima te combineren met de laatste shopdag.
    Het park stelde vroeger niet zoveel voor, maar ik begrijp dat het recentelijk is opgeknapt en een bezoekje wel waard is. Wel denk ik dat je er in zo'n 2 a 3 uur mee klaar bent, maar dat komt dus mooi uit.
    Succes, en prop het ook weer niet al te veel vol, want als je doodmoe bent neem je mijn inziens niets meer in je op.
    Eric

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Kanttekeningen:
    Voor Animal Kingdom en Seaworld heb je geen hele dag nodig, zeker voor de eerste niet, met tieners. Zij zullen Everest, Dinosaur, de Primeval Whirl (misschien) en de safari leuk vinden, verder is er niet veel.
    Bij Seaworld hebben we de shows gedaan, eerste om 11 uur en dan telkens ruim op tijd voor de andere twee. Dan ben je rond 3 uur klaar. Voor elven kun je nog wat andere dingen bekijken (ik raad je aan de Arctic vroeg te doen, die hebben wij vanwege lange rij over moeten slaan).

    De kinderen zullen MGM wel leuk vinden, de stuntshow (hadden wij geen tijd voor), Rockin Roller Coaster, Tower of Terror, allemaal unieke attracties.

    Van de twee Universal parken is Universal Studios leuker, als je niet van roller coasters houdt. Islands of Adventures is voornamelijk roller coasters.

    Succes met beslissen! Hoe dan ook zal het erg leuk zijn .
    Onze kinderen (tieners) vinden Magic Kingdom wel erg leuk, goed om 's avonds te doen en de parade te kijken. In zes dagen kun je met tieners heel wat doen, hoor!

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    Hoi wat lief van jullie al die snelle antwoorden en adviezen.
    Tja, zo gaat dat hier. Graag gedaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    MK stond trouwens wel op de lijst van de kinderen
    Begrijp ik ook wel, MK is nou eenmaal de hoofdattractie van Disney in Orlando. Voor de wat oudere jeugdigen en de jeugdige ouderen zijn er echter nogal wat minder attractieve attracties (mooie zin ). Vandaar dat er hier op het forum voor die doelgroepen vaak andere parken worden aangeraden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    Ik heb niets over Bush Garden gehoord dus zal de keus wel op Animal Kingdom vallen, misschien niet met elkaar te vergelijken, maar in mijn oren klinkt het een beetje hetzelfde, dat is het leuke als je er nog nooit geweest bent dan weet je echt niet wat je kan verwachten.
    Deze twee parken worden vaak vergeleken om een keuze te maken. Maar volgens mij zijn ze helemaal niet vergelijkbaar. Redenen:[list]1. Beide parken staan dan wel in het teken van dieren, maar BG is een dierentuin met een pretpark eromheen (met ultiem goede rollercoasters), terwijl AK een op dieren gebaseerd thamapark is met een héél erg dikke Disney-saus eroverheen.
    2. AK ligt in Orlando, BG in Tampa. Op zich niks mis mee, maar vanuit Orlando/Kissimmee ben je naar Tampa toch zo'n anderhalf uur aan het rijden (en ook weer anderhalf uur terug), terwijl je toch heel wat korter onderweg bent naar AK. BG is m.i. dan ook beter in te plannen vanuit een hotelovernachting in de Tampa/Clearwater/St.Petersburg regio.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    Eric, dat schema van jou staat ons ook wel aan, Epcot is voor mijn zoon een must en Seaworld voor mijn dochter dus die zitten er zeker bij.
    Daar zul je m.i. zeker geen spijt van krijgen. Dit zijn ook mijn favoriete parken: veel te zien, veel te doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    En dan het shoppen natuurlijk nog, is dat te combineren met Gatorland? Daar heb ik jullie nog niet over gehoord of zijn jullie daar ook niet geweest? Leek ons wel een relexed tussendoortje.
    Gatorland is zeker goed te doen. Het ligt aan dezelfde weg (Orange Blossom Trail) als de Florida Mall (grootste overdekte mall in Orlando), zo'n 10-15 minuten rijden van elkaar. Zou ik zeker combineren. Gatorland is best te doen in zo'n 3 uurtjes. Er zijn een aantal shows die je echt moet zien. Zoals de Gator Jumparoo (voeren van gators waarbij "springen" om het eten te pakken), de wilde dieren show en het Gator-wrestling. Dan nog een rondje met de trein en uiteraard bij de snackbar wat stukjes gebakken krokodil eten. Ik vond het de entree van zo'n $20 zeker waard, let wel op de coupons waarmee je enkele dollars per persoon korting kunt krijgen (o.a. www.gatorland.com)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    En ik denk dat het wel de eerste maar niet de laatste keer zal zijn.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •