Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    barendrecht
    Berichten
    36

    Standaard DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de DAS card in Disney omdat je gebruik maakt van een rolstoel? Als ik het goed begrijp werkt het een beetje het zelfde als het fastpass systeem heeft iemand hier ervaring mee?
    floridafan

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Das card in disneyworld

    Ik heb geen ervaring, maar vond de volgende informatie op de website van WDW:
    http://disneyparks.disney.go.com/blo...rd-fact-sheet/

  3. Top | #3
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Bij de klantenservice een kaart ophalen. Ze vullen een formulier in en dan krijg je een kaart waarmee je via de ingangen van de attracties naar binnen kan. Afhankelijk van de drukte moet je soms een paar beurten wachten.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    barendrecht
    Berichten
    36

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Bedankt gaan het maar eens proberen
    floridafan

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Utrecht (stad), Netherlands
    Berichten
    156

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier mee zijn
    wij gaan volgende week en over 3 weken met een rolstoeler naar disney, natuurlijk met medische brief.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Wij hebben met iemand in de rolstoel geen kaart opgehaald maar werden bij de attracties door het Disney personeel gewoon naar de rolstoel ingang verwezen, werd niet moeilijk over gedaan.

  7. Top | #7

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Uit ervaring kan ik vertellen dat er inderdaad niet moeilijk over wordt gedaan en dat je geen brief van de huisarts o.i.d. nodig hebt. Wij hebben een 5-jarige dochter met een beperking en autisme.
    Haar buggy kreeg een rolstoelsticker, wij mochten dus met de buggy in de meeste gevallen tot het begin van de attractie, soms heb je zelfs een aparte ingang voor rolstoelen.

    Omdat ons kind niet het geduld heeft om in een rij te staan, kregen wij een gepersonaliseerde kaart. Met deze kaart kan je bij de ingang van elke attractie de wachtrij-tijd laten noteren en dan op een later tijdstip terugkomen. Was de wachttijd 25 minuten, dan mocht je met die kaart over 25 minuten terugkomen zonder dat je in de rij hoefde te staan. Een soort fast pass dus.
    Disney heeft er alles aan gedaan om onze dochter een mooie dag te geven, daar zijn ze echt goed in.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    101

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ForShizzle Bekijk Berichten
    Uit ervaring kan ik vertellen dat er inderdaad niet moeilijk over wordt gedaan en dat je geen brief van de huisarts o.i.d. nodig hebt. Wij hebben een 5-jarige dochter met een beperking en autisme.
    Haar buggy kreeg een rolstoelsticker, wij mochten dus met de buggy in de meeste gevallen tot het begin van de attractie, soms heb je zelfs een aparte ingang voor rolstoelen.

    Omdat ons kind niet het geduld heeft om in een rij te staan, kregen wij een gepersonaliseerde kaart. Met deze kaart kan je bij de ingang van elke attractie de wachtrij-tijd laten noteren en dan op een later tijdstip terugkomen. Was de wachttijd 25 minuten, dan mocht je met die kaart over 25 minuten terugkomen zonder dat je in de rij hoefde te staan. Een soort fast pass dus.
    Disney heeft er alles aan gedaan om onze dochter een mooie dag te geven, daar zijn ze echt goed in.

    Hallo,

    Onze dochter van 8 heeft een ernstig verstandelijke beperking en is autistisch. Wij hebben haar voorheen steeds thuis gelaten. ( hebben nog 2 kids) Wij willen volgend jaar met kerst naar daar gaan en het wringt wel om haar met kerst niet mee te nemen...

    Jullie hadden precies een goede ervaring. Natuurlijk is kerst een super drukke periode...
    Hoe ging dat in zijn werk op de parkings? Onze dochter heeft ook een aangepaste buggy... Ik vind het er zelf altijd wel hectisch op de parking. ( wij hebben nog een zoontje van 1 jaar dus zullen dan met 2 buggy's op sleeptouw moeten gaan...)

    Wat deden jullie steeds in de tussentijd? Want als er wachttijden van 80-90 minuten zijn, dan krijg je een terugkeer tijd van om en bij de 70 minuten. In die tussentijd is het wel steeds moeilijk om de wachttijd te overbruggen. Ik weet ook niet of ze dit zou begrijpen... ( verstandelijk niveau is erg laag, ongeveer een 1,5 jaar oud).

  9. Top | #9
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    De Europese Invaliden Parkeerkaart kun je ook gebruiken bij de Disney parken. Dan sta je meteen bij de ingang. Met de speciale kaart die je bij de Guest Service kunt halen konden wij bij nagenoeg alle attracties meteen via de uitgang of speciale rolstoelingang naar binnen.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: DAS (Disability Access Service) Card in Disney World

    Zelfs als je gewoon aangeeft dat je een rolstoel bij je hebt en een persoon die daar in moet mag je al parkeren op de minder valide parkeerplaatsen dus dat scheelt je al een heel eind.

    De Disney medewerkers verlenen je alle hulp die je extra nodig hebt bij attracties maar ook daarbuiten kun je gewoon aangeven dat je even hulp nodig hebt en dan krijg je die zonder problemen.

    En zoals ik in een ander topic al aangaf zorg dat je zeker met de kerst bij opening al direct het park in kan dan is het nog niet zo druk, dan kun je mooi de attracties doen die je wilt doen en als het drukker wordt kun je dan verder rondlopen, met de stoomtrein of de attracties doen waar het eigenlijk nooit echt druk is.

    En als je gevoel en verstand aangeven dat je je dochter mee wilt nemen gewoon doen, de rest regelt zich daar wel en zeker bij Disney heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •