Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Onderwerp: Stroom: 110 Volt in USA versus 220/230 Volt in Europa

  1. Top | #1

    Standaard Stroom: 110 Volt in USA versus 220/230 Volt in Europa

    Hallo,

    Ik ga in juli naar Amerika (florida en californie).. en nu heb ik vandaag een amerikastekker gekocht.. Maar ik vraag me af: ik kan nu toch niet alle apparaten gebruiken met die stekker, omdat het voltage (110 volt ipv 230 volt) en de frequentie (60hz ipv 50 hz) anders is? Heb ik een stroom omvormer nodig of niet?

    Gr Robert

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Amerika Adapter 110 volt ~ 230 volt?

    Dat hangt er van af.

    Kijk eens op het apparaat dat je mee wilt nemen, of op de bijbehorende adapter. Daar staat altijd het input-voltage op. Heel veel apparatuur heeft een bereik van 100 tot 240 volt en kan dus prima worden gebruikt is de VS. Of er zit een knopje op om het voltage te wisselen van 230 naar 110 volt (vaak op haarföhns) Opladen van batterijen en zo duurt wel veel langer.

    Dus alleen als je een electrisch apparaat meeneemt waarop staat dat het alleen 220-240 Volt aankan, dan heb je die adapter nodig.

    Als je hierboven onder zoeken het woord "volt" invult krijg je een heleboel onderwerpen hierover te zien.

    Zoals:
    http://www.floridaforum.nl/viewtopic...&highlight=110
    http://www.floridaforum.nl/viewtopic...highlight=volt

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Precies op de adapter moet dan 110v-230v staat, dan kan het..
    Anders zijn ze niet blij met je, trek je waarschijnlijk met je adapter de zekeringen eruit.

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  4. Top | #4

    Standaard

    Klopt, maar vergeet niet dat je ook nog een verloopstekker nodig hebt (in amerika hebben ze een stekker met twee dichter bij elkaar staande platte pootjes).

    ps. Als het niet op de adapter staat kan je het meestal ook aan het gewicht voelen: zware adapters kunnen niet op 110V werken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-01-11 om 18:04. Reden: fqe

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Condor
    ps. Als het niet op de adapter staat kan je het meestal ook aan het gewicht voelen: zware adapters kunnen niet op 110V werken.
    Ik zou toch gewoon van het stickertje uitgaan. Wat is zwaar en wat is licht?
    Mocht je adapter het nu niet aankunnen dan kun je ook een universele adapter aanschaffen zoals bijvoorbeeld deze: Link
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6

    Standaard 110 Volt versus 220 Volt

    Wat gebeurd er als je apparatuur oplaad zoals baterijen van fototoestel, telefoon, camera, gameboy, penlite baterijen als de addaptor niet geschikt is voor 110Volt.

    Duurt het opladen dan 2 x zo lang of ontploft het hele zaakje....

    Bij sommige apparatuur staatop de addaptor 110-230 Volt die kan ik in Florida wel gebruiken maar wat gebeurd als je de addaptors gebuikt waarop staat 230 Volt.....

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: 110 Volt versus 220 Volt

    Als je een adapter, die alleen voor 230V geschikt, is voor 110V gebruikt gebeurd er gewoon niets. Hij laadt niet.
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-03-09 om 05:32. Reden: full quote eruit

  8. Top | #8
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    De beroemde vraag over 220V is er weer.
    Je kunt een adapter die alleen geschikt is gewoon in Amerika gewoon aansluiten. Theoretisch werkt hij niet. In de praktijk vindt er echter wel lading plaats. De accu of batterij zal nooit vol worden, dwz nooit het aantal Ampère uren leveren die een volle accu/batterij zou moeten leveren. Voor de meeste mensen is dat echter genoeg om hun vakantie door te komen. Helaas is het half opladen en ontladen voor sommige type oplaadbare accu’s en batterijen niet bevorderlijk en kan de levensduur van de accu of batterij daardoor verkort worden. Dit geld alleen voor het opladen van oplaadbare apparatuur. Apparaten met een motortje zou ik als er niet opstaat dat zij geschikt zijn voor 110-240V thuis laten die doen het daar niet echt goed en is de kans dat het apparaat in de brand vliegt aanwezig. Helaas is voor dit probleem geen universeel antwoord te geven. Voor een deel is dit te danken aan de fabrikanten van de adapters. Deze gebruiken soms verschillende manieren om de spanning aan te passen. Verder is er nog de tweede adapter ook wel verloopsteker. Deze heeft niets met de 110-220V te maken, maar is een aanpassing om de Europese stekers op het Amerikaanse net aan te sluiten.
    Harm

  9. Top | #9
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Omvormer van 220 --> 110 V

    Gezocht omvormer van 220 volt naar 110 volt.

    Wie weet waar je ze kunt krijgen voor een niet al te pittig prijsje.

    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: omvormer van 220 --> 110 V

    Nou zal eens kijken op het werk voor je daar bieden ze deze geregeld aan van Amerikanen die weer terug naar de USA gaan en ze daar niet meer kunnen gebruiken.
    Ga morgen eens naar de thrift shop zien wat ze hebben.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •