Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43

Onderwerp: Stroom: 110 Volt in USA versus 220/230 Volt in Europa

  1. Top | #31
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: omvormer 220 110 volt

    Heb je wel een omvormer nodig en niet een verloopstekker? De meeste (nieuwere) apparaten werken tegenwoordig ook op 110. Heb je echt een omvormer nodig, kijk dan eens op www.conrad.nl

  2. Top | #32

    Standaard Re: 110 Volt versus 220/230 Volt

    Hallo, ik heb gekeken op conrad.nl maar weet niet wat ik nodig heb.
    Ik heb een stijltang die werkt op 240 volt.
    Kan iemand mij vertellen wat ik dan moet bestellen op die site?

  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker Albert38's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    64

    Standaard Re: 110 Volt versus 220/230 Volt

    http://www.omvormer.net

    Kijk dan naar omvormer van 230 volt naar 110 volt
    13 juli t/m 27 juli 2007, Orlando Florida
    27 juni t/m 11 juli 2008, Orlando Florida
    09 juli t/m 23 juli 2017, Orlando Florida
    09 mei t/m 18 mei 2023, Orlando Florida

  4. Top | #34
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: 110 Volt versus 220/230 Volt

    Ik denk juist andersom:
    Een stijltang 230V om in de US (110V) te gebruiken, dus hij moet van 110 230 maken.
    Ik denk dat het veel goedkoper en beter is om gewoon een 110 V tang ter plaatse te kopen.
    Hij zal nogal wat stroom gebruiken en dan is een omvormer met voldoende capaciteit denk ik duurder dan een 110V tang.
    Denk ook aan je kilo's bagage.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-01-11 om 18:02. Reden: fqe

  5. Top | #35
    Vaste Bezoeker chester2203's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    52

    Standaard Re: 110 Volt versus 220/230 Volt

    Kijk eerst even op het apparaat wat er precies op staat. Staat er 230V dan heb je dus 230V nodig om het apparaat te laten werken. Dus heb je een omvormer van 110 naar 230 nodig. Staat er op het apparaat
    100-230V dan heb je aleen een verloopje nodig. Dat verloopje heb je mogelijk toch nodig voor de stekker van de omvormer..

    Oja nog iets neem geen wekkers of klokjes met een stekker mee ook al staat er op van 100-230 v want ook het Hertz-getal (geen auto verhuur)= ((dat de fase en de 0 verspringen)) is in de USA is anders nl 60 HZ daar door gaat je wekker sneller lopen en ben je ipv 8:00 uur wakker om 4:00 uur wakker..:-\"
    WAREN TOT 3 SEPTEMBER IN FLORIDA EN WE LOVED IT...................................

  6. Top | #36
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: 110 Volt versus 220/230 Volt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stampertje1986 Bekijk Berichten
    haha, dan kijk ik daar wel om een tang te kopen. het probleem is dat we misschien niet meteen de eerste dag naar een winkel gaan waar ze deze hebben.
    Nu weet ik dus nog niet zeker of ik van 110 naar 230 moet of andersom
    Tang daar kopen is, zoals al vaker gezegd, goedkoper. De omvormers die je zou moeten hebben voor een stijltang (hoog wattage naar ik aanneem) werken zowel 110>230 als 230>110, maar daar hangt weer een prijskaartje aan, en ze wegen ook nog al wat.

    En als het een probleem is om de eerste dag van je vakantie met warrig haar te lopen :-?, adviseer ik om een grote zonnehoed mee te nemen :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #37

    Standaard Hoe zit dat met het stroomverschil Europa - USA?

    Hoi iedereen,

    Stom vraagje misschien, maar volgende week maandag vertrekken we op onze 3-weken durende roadtrip naar Florida (eerste keer USA ook) en ik vroeg me het volgende af. Als ik een laptop of een Gopro ofzo zou kopen in de States, moet ik dan achteraf in Europa een convertor voorzien om die stroom om te schakelen? Want er is een volt-verschil dacht ik?

    En als ik mijn Europese ipad in een Amerikaanse wagen wil opladen via een stekkertje in de sigarettenaansteker-aansluiting? Of is dat in de States ook gewoon 12V zoals hier?

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: Hoe zit dat met het stroomverschil Europa - USA?

    Hoi,

    Als je daar electronica wil kopen even goed op de adapter kijken welke voltages die aankan. Laptops gaan meestal wel tot 230V.
    De auto is gewoon 12V net als hier.

    Groeten,
    Raymond

  9. Top | #39
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Hoe zit dat met het stroomverschil Europa - USA?

    Hou er ook rekening mee dat ze in Amerika andere stekkers hebben.
    In de webshop van dit fantastische forum kun je voor een prikkie verloopstekkers kopen

    Zoals als al aangegeven werken Laptops gewoon op de 110V/60Hz die ze in Amerika hebben, het is dus verstandig dat je al je elektrische apparaten die je wil meenemen controleert of deze op 110V werken.

    Je vind deze webshop hier.(of mag ik hier geen reclame voor maken)

    Sjon en Bianca

  10. Top | #40
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Hoe zit dat met het stroomverschil Europa - USA?

    Als je toch apparaten koopt die niet op 220V kunnen draaien, dan is een goede convertor kopen ook nog een kleine uitdaging. Je ziet ze zo bij de Wal-Mart hangen maar het is uiteindelijk het vermogen dat ze leveren (gerekend in VA - Volt*Ampere) dat de puzzel oplevert. De uitgangsspanning van zo'n convertor is correct bij een bepaalde stroomafname, en kan hoger worden bij een laag stroomverbruik en inzakken bij een hoog stroomverbruik.

    Wij hadden een desktop PC gekocht plus een volgens de specificaties passende convertor. Nu deed zich in Nederland het probleem voor dat de PC soms spontaan uitviel; als je ervan was weggelopen maar ook soms tijdens gebruik. Omdat ik het niet geheel vertrouwde heb ik een spanningsmeter erop gezet die "meekeek" hoe hoog de spanning was. Wat bleek: bij normaal gebruik zat die rond de 110 volt. Als de PC in energiebesparende modus ging na een tijd van inactiviteit, liep de spanning op tot 160 volt (!) en schakelde hij zich spontaan uit. Het uitvallen tijdens gebruik was lastiger maar toen mijn zoon er een stevig spelletje op speelde die de processor zwaar belastte, ging de spanning terug naar onder de 90 V en ging de boel op zwart.

    Ik heb toen een veel zwaardere en duurdere convertor met automatische spanningsregeling gekocht, waar de PC twee jaar probleemloos op draaide. Tot mijn zoon de kap openschroefde en achter een 'undocumented feature' kwam. Op de binnenkant van de voeding zat een 110 <-> 240 schakelaar

    N.B. Even op de webshop gekeken, maar als de stekker van je gekochte apparaat driepolig is (met aarde) dan betwijfel ik of de verloopstekker van de shop gaat passen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 26-04-14 om 09:04. Reden: verloopstekker



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •