Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: afstanden

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2014
    Berichten
    47

    Standaard afstanden

    Hallo, we twijfelen tussen rondreis en week bungalow Orlando of 2 weken bungalow Orlando.Natuurlijk heb ik een afstandenschema gezien,maar de werkelijkheid is vaak anders.Is het reëel om vanuit Orlanda Everglades te bezoeken in 1 dag.en Miami? En key west?Ben daar lang geleden geweest maar weet het niet zo goed meer.we gaan met 2 tieners van 13 en 16.Wat is jullie ervaring?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: afstanden

    Voor een dag zijn dat best behoorlijk afstanden. Natuurlijk kan het in één dag gereden en bezocht worden, alleen de vraag is of het dan niet teveel wordt voor één dag. Je zou kunnen overwegen om in de buurt van Miami te overnachten en dan de Everglades en Miami te bezoeken. Wat betreft Key West, daar zou ik ook een aparte overnachting voor kiezen, omdat het best een eindje rijden is van het 'vasteland' naar Key West.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: afstanden

    Om kort en krachtig te antwoorden: NEEN.
    Vanuit Orlando zijn de Everglades 4uur rijden (enkele reis), Miami idem en KW 7 a 8 uur.
    Maar kijk eens op Google Earth bijvoorbeeld, kan je zo routes met reistijden berekenen.

  4. Top | #4

    Standaard Re: afstanden

    Helemaal eens met knaapje, niet te doen. Enkel reis Miami al 4-5 uur. Je wil ook rondrijden, kijken etc.
    Rijd er heen en neem ergens een hotel, heel goed betaalbaar. Laat de huur van de villa gewoon doorlopen.
    Een nacht extra in Miaimi / Everglades dan is het goed te doen.
    Ook key west erbij dan reken op 2 nachten extra (boven op de één hierboven). Tot ongeveer Miami, slapen en dan door en in Key West slapen.
    Dan weer terug naar bv. Everglades, weer een nacht en dan terug Orlando.
    Wel een heel druk programma maar redelijk te doen.

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: afstanden

    Tik gewoon op Google Maps je route eens in: http://goo.gl/maps/nBRDF

    succes met het plannen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2014
    Berichten
    47

    Standaard Re: afstanden

    Bedankt voor de antwoorden hier kan ik zeker wat mee

  7. Top | #7
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: afstanden

    Wij reden afgelopen jaar van Orlando, daar hebben we vooral geshopt en universal bezocht, naar Weston, om vandaar uit de Everglades, Miami, maar ook Key Largo en Key West te bezoeken ( ene dag heen, volgende dag terug) met een snorkel toer op Key Largo op dag 1 en een waverunner toer op Key West op dag 2) Dat zijn best veel kilometers in 2 dagen, maar ik rijdt alleen.. Daarna zijn we nog naar Clearwater gereden, met een dag tocht Orlando (Biegjes bezocht) uiteindelijk heb ik in de vakantie (5 nachten dagen Orlando, 6 nachten Weston met tussendoor de Keys en 6 nachten Clearwater, we vlogen op en vanaf Tampa) 2600 km gereden... Te veel bleek later.. De vakantie was te intensief.... Komt ook omdat ik alleen rijdt en overal op moet letten.. Mijn dochter is daar nog niet zo mee bezig...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: afstanden

    Wij zijn 2 jaar geleden voor een daguitstap tot Key West gereden vanuit Weston (Fort Lauderdale)
    Voor 7:00 vertrokken en 's avonds laat terug. Onderweg op enkele key's gestopt.
    Ik zou het niet meer doen!

  9. Top | #9
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: afstanden

    Waarom boek je niet gewoon 1 week Orlando en daal je daarna af naar de Everglades Keys en Miami, opzicht zou je hier wel een weekje voor kunnen uittrekken genoeg te zien en doen. Je zou dan (als je heen en terug vliegt op MCO) via Miami naar het vliegveld kunnen gaan vaak is de laatste dag toch een verloren dag.
    Vergis je inderdaad niet in de afstanden op de Keys, het lijkt misschien een klein stukje maar vanaf Miami naar Key West is echt een hele rit.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  10. Top | #10
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: afstanden

    ....en een rit die meestal slecht opschiet.
    Het zijn vrijwel alleen drukke 2-baans wegen en als je het "geluk" hebt een truck voor je te hebben of een grote boot op een trailer, en dat heb je heel vaak, dan kan je inhalen wel schudden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •