Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Illegale content op devices

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Toch raar als dit niet strafbaar is. Dus alleen het verspreiden en kopen ervan is dan strafbaar?

  2. Top | #12

    Standaard Re: Illegale content op devices

    We hebben het hier toch over vliegreizen?

    Ik zie niet in wat er raar aan is, een ieder mag kopie maken voor eigen gebruik. (Daar betalen we hier de thuiskopieheffing voor)
    Als je met 100 stuks van de laatste Disney film over de grens gaat wordt het een ander verhaal, die zijn duidelijk niet voor jezelf en dienen een ander doel.

    Maar geloof me, in de VS zal er geen haan naar kraaien als jij wat muziek of films op je device hebt staan.

    Verspreiden, Verkopen etc is uiteraard wel strafbaar. Maar dat is het hier in Nederland ook ;-)



  3. Top | #13

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Nou dat gaan ze echt niet controleren hoor.
    Geldt ook voor je nep Rolex of Louis Vuitton tas.
    Anders moeten ze elke toerist uit China weer terugsturen.

    Illegaal is een boterham met pindakaas of een appel.

  4. Top | #14

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meh1965 Bekijk Berichten
    Ik denk dat Eljo het raar vindt dat het in bezit hebben van iets wat illegaal is, blijkbaar niet strafbaar is.
    In hoeverre is het in het bezit hebben van zelf gedownloade films voor eigen gebruik dan illegaal? Volgens mij niet.



  5. Top | #15

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Als je zo sterk de indruk hebt dat ik je niet begrijp, waarom leg je het dan niet even uit ;-)



  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Illegale content op devices

    In hoeverre is het in het bezit hebben van zelf gedownloade films voor eigen gebruik dan illegaal? Volgens mij niet.
    In het bezit hebben van een gedownloade film is zeker niet illegaal, maar als dit van een illegale bron komt wel. Het moet natuurlijk wel aan te tonen zijn dat de bron illegaal is.
    Wat je natuurlijk niet moet hebben is een download van een film die nog niet te koop is in het reguliere circuit. Cq een download van een film die nog in de bios draait.

    Onder staand een stuk van pagina http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
    Een kopie voor strikt eigen gebruik (een "thuiskopie") mag je eigenlijk altijd maken. Echter als het werk van een illegale bron afkomstig is, dan geldt deze regeling niet. Zo'n download is in strijd met het downloadverbod.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •