Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Illegale content op devices

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    30

    Standaard Illegale content op devices

    In de tijd dat ook in Nederland downloaden illegaal geworden is vraag ik mij af of iemand ooit een controle heeft gehad in zijn vakantie voor illegale content.
    Denkend aan muziek op zijn MP3 speler of telefoon tot films/series op zijn tablet/laptop.

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Nog nooit meegemaakt dat daarop is gecontroleerd, is ook onmogelijk. Bij films wordt bv al vaak een digital copy bij geleverd. Muziek kan thuis gekocht zijn.

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    30

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Het is ook niet zo dat ik verhalen heb gehoord, het was een discussie met mijn mede-vakantiegangers of zoiets voorkomt en waar kan je zoiets beter vragen dan aan de mensen die dezelfde trip maken?
    Ik kan me zoiets wel voorstellen, of de bewijzen hard gemaakt kunnen worden is iets anders. Al kunnen ze natuurlijk wel je iTunes bestellingen nakijken ik noem maar iets.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Er is wel ooit sprake geweest, om ilegale content op de Nintendo DS te gaan controleren, echter hier heb ik nooit niks van vernomen.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  5. Top | #5

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Je betaald thuiskopie heffing. Dus je mag een kopie voor eigen gebruik maken. Volgens mij valt dit ook onder: een image maken van een cd/dvd en deze op je computer/Ipad/Ipod e.d. te zetten om zo op vakantie jou dvd te kunnen kijken zonder deze mee te moeten nemen. Hier kan dus niet op gecontroleerd worden. Er gaat misschien wel een belletje rinkelen als jij als Nederlander met seizoen 2 komt van een nieuwe Amerikaanse serie die in Nederland nog niet uit is. Maar of hier op gecontroleerd word? Geen idee... ik ga voor het eerst naar Amerika over 3 weken dus heb hier geen ervaring mee. Waar checken ze op bij immigrations als ze je laptop willen zien?

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Ik heb wel eens op TV gezien dat iemand 100 cd's van windows XP had.
    Dit was er met de hand op geschreven.
    Deze werden wel in beslag genomen .

    Maar verder is het denk moeilijk te bewijzen.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Berichten
    80

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Denk je nou echt dat ze laptops, mp3spelers of tablet op content gaan controleren. Dat kost veel te veel tijd.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Als er een rede voor is zullen ze het zeker doen maar over het algemeen word er alleen even met een doekje overheen gegaan om te kijken op explosieven/drugs en that's it.
    Maar als ze een rede hebben om jouw te controleren zullen ze zeker je devices controleren, maar dan zit je waarschijnlijk ook al lang in een kamertje apart en word ondervraagt.

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Gewoon geen illegale content op je spullen want dit mag niet. Als ze je ermee pakken dan heb je een misdrijf gepleegd en daar zitten consequenties aan. Daarnaast is de kans wel heel klein en zal dit alleen voor films zijn die nog niet worden verkocht en alleen nog in de bios draaien.
    Laatst gewijzigd door Eljo; 17-05-14 om 18:02.

  10. Top | #10

    Standaard Re: Illegale content op devices

    Het in het bezit hebben van illegale content als
    muziek en films voor eigen gebruik is niet strafbaar en dus geen misdrijf.

    Er gaan per dag miljoenen devices door de controles in de VS. Denk je nou echt serieus dat die bekeken worden van een willekeurige vakantieganger???





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •