Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39

Onderwerp: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    32

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Wat leuk dat jullie ook dezelfde periode gaan, ook beetje zelfde route? Schiet inderdaad op nu, heerlijk vooruitzicht!

  2. Top | #22
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Wij zitten volgens mij in dezelfde vlucht vanuit Dus naar Mia op 25/04.
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    76

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Wij beginnen met 1 nacht Fort Lauderdale, dan naar Kissimmee, Clearwater Beach, Fort Myers, 1 nacht Homestead, Key west, en afsluiting in Fort Lauderdale.
    Over 7 weken zitten we in het vliegtuig!!!

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    32

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Dat is toevallig Holandesa, ook met twee kids lees ik?
    Wie weet , misschien kruisen onze wegen elkaar haha Dehillies, gaat hard nu wij kunnen ook niet meer wachten!

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    32

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Holandesa ik lees dat jullie eerste keer Florida met jullie twee kids waren die toen even oud waren als de onze nu zijn. Heb je nog praktische tips waar we wellicht op moeten letten?

  6. Top | #26
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Hoi Fam. Didam,

    of deze praktische tips zijn, weet ik niet, maar zie hieronder je een kleine lijst. Dit kan natuurlijk heel persoonlijk zijn, maar dit is gebaseerd op mijn ervaring (en wat werkt bij ons gezin).

    Voor de vlucht:
    - Genoeg entertainment opties zoals Ipad/tablet met leuke spelletjes voor de kinderen zoals puzzles, memories, kleuren. In de vliegtuig zijn wij niet streng ivm gebruik van de tablets voor de afleiding van de kids. Het is toch een lange vlucht voor een kind om alleen maar stil te zitten. Dat lukt het toch nooit op deze leeftijd zonder de nodige gadgets!
    - ik neem altijd nieuwe Boekjes en kleurplaten (en pootloodjes) die ze nog niet gezien hebben.
    - Ze mogen allebei een koffertje/rugzak meenemen- daarin mogen ze hun lievelingsknuffels meenemen, (+boekjes, kleurplaten, luiers voor de vlucht etc) en heel belangrijk: een extra set kleding. (je weet het maar nooit met kinderen wanneer een ongelukje gebeurt..) en ook medicijnen voor hun indien nodig
    - Verder willen mijn kinderen graag bij het raam zitten. Dus reserveer ik altijd stoelen 2 -2 achter elkaar ipv 4 stoelen naast elkaar/ op een rij.
    - Altijd iets te eten in de tas - zoals koekjes bijv - mocht eentje hoger krijgen
    - Trouwens we nemen de autostoelen niet mee in de cabine, maar we doen ze gewoon mee met de grote koffers. Indien nodig, neem je de booster mee of niets. het kan zijn dat je kind op schoot moet alleen met opstijgen en landen (dat is maar 1x aan ons gevraagd tijdens 4 vluchten). Je bespaar lig een hoop gesjouw met die stoelen...

    In Florida:
    - Bij uiteten: Wij kozen altijd voor het 'early dinner' - Dan is het nog rustig in de restaurants (soms ook nog speciale kortingen) en je hoeft niet lang te wachten voor een tafel.
    - Als wij voorgerecht nemen, vragen dat het eten van de kinderen tegelijkertijd met ons voorgerecht komt.
    - Wij gingen vroeg naar de parken, want als het te heet werd in de middag en de kinderen te moe waren - gingen wij dan naar huis. Als ze nog ok waren, bleven wij nog in de park. Onze dochter viel vaak in slaap in de boogie. Wij gingen dan om de beurt naar de attracties. Tijdens die vakantie hebben wij alleen gekozen voor 2 parken waar wij dachten dat ze het meeste konden beleven. Magical Kingdom en Sea World. Ik moet zeggen dat ze allebei leuk vonden, maar Seaworld heeft bij hun de meeste indruk gemaakt door de dieren. De stranden in Siesta Key (zand wordt nooit heet!) was ook een groot succes en downtown Disney ook. Grootst voordeel van Florida is dat je veel opties hebt en dat alles familie georiënteerd is.
    - Ah, een armbandje met naam en een mobiel nr (dat je meeneemt) is het altijd handig mocht er iets zijn. Soms door de drukte, kun je de kids kwijtraken (tussen alle grote mensen en kinderen massa), dan is zo'n een bandje echt handig! Het is bij ons nooit voorgekomen, maar je weet het maar nooit!
    - Wij hadden ook UV beschermend zwemkleding voor de kids gezien de zon daar zo sterk is (ook al in mei). Een goede zonnebrand creme (die gebruik je ook voor de warme & zonnige dagen in de parken) Ah, neem de zwemluiers van de Kruidenvat - die zijn goed - betere kwaliteit en relatief goedkoper dan wat je in de VS tegenkomt. Ja, dat is extra plaats in je koffer, maar die komt vrij naarmate je vakantie vordert (die je aan kan vullen met nieuwe spulletjes...)
    - M.b.t. activiteiten - zou ik gewoon niet te veel plannen (bijv. 2 parken 2 dagen achter elkaar). Met het lekker (warm) weer + teveel activiteiten & nieuwe indrukken kan teveel worden voor de kids. Ik zou vooral zeggen, bouw een goed balans tussen rust en activiteit, maar vooral lekker genieten! Kinderen hebben eigenlijk niet veel nodig om een leuke tijd te hebben!

    En ja, het begint dicht bij te komen! Nog 50 dagen te gaan!
    Laatst gewijzigd door Holandesa; 06-03-15 om 21:24.
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  7. Top | #27
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Hoi Fam. Didam

    wij gaan 4 mei met arkefly naar florida. Onze kids zijn dan bijna 6 en 4
    We blijven een kleine 3 weken en hebben gekozen voor het disney hotel icm met een 5day magic your way met hopper zodat we deze gespreid kunnen gebruiken. Ook gaan we met de disney fantasy een oostelijke Caribische cruise doen waar we san juan ,Sint Maarten, casteway cay ( privé eiland van disney ) en puerto rico aandoen. Na onze cruise hebben we een huurauto gehuurd en gaan we voor 5 dagen wat shoppingsmalls en overige bezienswaardigheden bekijken.

    wij hebben alles apart geboekt omdat we speciale wensen hadden ivm het reizen met onze kids.
    vlucht hotel auto cruise etc allemaal apart geboekt ( wel bij arke reisburo )

    wat de vlucht betreft: ja arkefly schijnt soms net als andere chartervluchten flinke vertragingen te hebben maar toch hebben wij gekozen voor arkefly omdat wij absoluut niet wilde overstappen ( onze keuze uiteraard ) wij hebben liever vertraging ( hoeft natuurlijk niet ) op de luchthaven dan een overstap met de voor ons alle ongemakken van dien.

    ieder geval wens ik jullie een super fijne vakantie toe en geniet er lekker van.
    ook wordt het voor ons de eerste keer florida.... Nog 9 weken dan mogen we.

    Gr Ferry

  8. Top | #28
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Ferry,

    Ieder heeft zijn eigen voorkeur en dat respecteer ik ook maar mag ik vragen of je wel eens een overstap in Amerika gemaakt hebt?
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #29
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Ebelix,

    hoi , ja maar niet naar Florida. Ging opzich goed maar heb ook ervaring met soortgelijke vluchten zonder overstap.
    laatsgenoemde heeft dan toch de voorkeur voor ons

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    32

    Standaard Re: Reisschema Fam.Didam: Orlando - GolfKust - Miami, April 2015, met kleine kinderen

    Holandesa, bedankt voor je praktische tips!! Wij vliegen alleen 21 april.. Dus niet bij elkaar in vliegtuig helaas :-(



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •