Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 59 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #81
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    @ Fleurida.
    Het is eigenlijk de bedoeling om helemaal geen apart kastje of sticker te kopen. We huren altijd bij Hertz en daar kun je zo gebruik maken van de tolwegen.
    De kosten worden meestal een maand later door Hertz van de CC afhehouden.

    @ Knaapje.
    We kregen dit ondertussen ongeveer dit antwoord van Hertz zelf. Ze gebruiken Plate Pass nation wide maar ik moet het voor alle zekerheid vragen en melden bij de verhuurder in New York.

  2. Top | #82
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Transponder laatste keer gekocht bij de Publix. Netjes geregistreerd, maar retourtijd huurauto iets later gezet.. just in case, als er wat mis gaat met de vlucht of weet ik het.
    Wat denk je... heeft iemand de auto alweer langs een sunpass tolpoort gereden. Op mijn kosten.

    Hoewel het qua bedrag niet loont om er achter aan te gaan, ben ik het toch gaan doen. Kijken of ik het bedrag terug kan krijgen. Heb nu een faxje (gratis via internet) gestuurd incl. bonnetje van Alamo van retourtijd + kort briefje, op het bonnetje van Alamo staat echter geen kenteken. Ik wacht het rustig af, meer tijd ga ik er natuurlijk ook niet in steken, maar ben gewoon benieuwd wat er gaat gebeuren. Wel grappig dat je in de Sunpass portaal een foto kan zien van de kentekenplaat.

  3. Top | #83
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Best wel grappig dat we nu voor de 5e keer naar Florida gaan en dat ik dus helemaal niks afweet van bovenstaande mogelijkheden.
    Wij huren meestal via Alamo en betalen altijd de tol contant. Maar als ik het goed begrijp kunnen we met een Alamo huurauto via de sunpass lane doorrijden en krijgen we de rekening achteraf?
    Maar hoeveel kost dat ons extra? Stel we rijden in onze vakantie vanuit Bradenton zo'n 3 a 4 keer over de Skyway bridge. We betalen volgens mij iets van 1,25 dollar per keer. Stel dat we dus de sunpass lane kiezen, betalen we dan extra via Alamo?
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #84
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Als je één bladzijde terug gaat op dit topic staat er info zat zoals dit:

    https://www.sunpass.com/rentalcar

  5. Top | #85
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ja, dat heb ik al gelezen. Ik begreep het niet helemaal. Echter heb ik nu via de Alamo website meer info gevonden. We zouden bij het afhalen moeten aangeven dat we gebruik willen maken van het plate pass systeem. Het kost ongeveer 15 dollar. We kunnen dan gebruik maken van de fastlane en de tolkosten worden achteraf in rekening gebracht.
    ik vraag me alleen af of het voor ons wel handig is. Natuurlijk is het fijn dat je geen contant geld bij je hoeft te hebben. Maar zo vaak komen wij niet langs een tolpoort.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #86
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Dan kun je misschien beter kontant betalen. Je hoeft het trouwens niet aan te geven als je de auto afhaalt, als je door het eerste tolpoortje rijdt gaat het vanzelf in.

  7. Top | #87
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ok, dat is wel fijn natuurlijk.
    Nog even over nadenken hoe we het gaan doen. We blijven zeker wel binnen een straal van 80 km rondom Bradenton.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #88
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    12

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    HELP! Wij zijn net per ongeluk de Florida Turnpike op gereden met onze Budget huurauto. Wij hebben de transponder in onze auto niet aan staan omdat wij alle met cash wilde betalen, het was namelijk niet ons plan om over deze weg te rijden. Nu vragen wij ons af of wij dit bedrag als nog kunnen betalen bij bijvoorbeeld een postkantoor of dat wij nu een fikse boete gaan krijgen omdat wij er door heen zijn gereden zonder te betalen? Iemand ervaring?

  9. Top | #89
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Je hoeft dit niet aan te zetten. Het gaat automatisch aan op het moment dat je met een huurauto door de electronische tollpoortjes rijd:




    Kosten
    $3.95 fee per rental day plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
    $16.75 maximum fee per rental month (30 days) plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)

    Zie verder https://www.sunpass.com/rentalcar
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #90
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Dus nu gewoon overal onderdoor rijden want die extra FEE betaal je nu toch al.

    En de vakantie kost je nu ietsje meer, pech, maar vooral lekker verder genieten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •