Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 59 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #71
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    47

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Waarom niet gewoon toll-by-plate ?? Hoef je je nergens zorgen over te maken, geen sticker te zoeken, niet in te loggen, op te waarderen, en je betaald via je CC. En (bij de meeste verhuurders) helemaal automatisch. Kom je geen tolwegen tegen, betaal je ook niks.

    Is misschien iets duurder (max. fee 17>25$ ex.toll), maar je hoeft er dan ook he-le-maal niets voor te doen.
    Zit hier nu even naar te kijken. Wij hebben bij alamo gehuurd. Dus als ik het dan goed begrijp geef ik dit aan wanneer we de auto ophalen. We betalen dan max. 20usd om hier gebruik van te maken en dan dus de tol? Dat zou inderdaad wel een handige oplossing zijn.

  2. Top | #72
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Nee... je hoeft helemaal niets aan te geven.
    Het zit er automatisch al bij.
    'T start op het moment dat je onder de eerste tolpoort doorrijdt.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #73
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    @Corrus, bij alle verhuurders met uitzondering van DOLLAR en THRIFTY, daar MOET je het wel aangeven bij het ophalen van de huurauto anders heb je een boete van dollar te pakken.

    Lees hier:
    Customer must either OPT-IN or DECLINE at time of reservation or at the rental counter. All daily charges are included on their receipt when they return the car. No billing is done after the fact unless they fail to select the tolling option and still uses SunPass. EPASS or LeeWay ONLY Lanes.

    If not enrolled at time of reservation or at the rental counter, and user incurred toll charges by utilizing a dedicated or express lane, a $15.00 administrative fee + toll is assessed for each infraction to a maximum fee of $105.00. These fees and tolls are charged separately after the completion of the rental.
    LET OP, dit is alleen bij DOLLAR en THRIFTY !!!!

    Bij de andere kun je het zelf activeren door zonder vignet onder de tolpoortjes door te rijden en betaal je alleen de daarvoor geldende kosten en geen boete.
    Laatst gewijzigd door Anthon14; 10-02-15 om 23:37.

  4. Top | #74
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ik dacht dat je bij Dollar alleen Platepass kon kiezen, maar toll by plate kan dus ook?

  5. Top | #75
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    @ digitalman, what's in the name ??? Het is toch uiteindelijk voor de consument hetzelfde, je betaald een bedrag aan de verhuurder en hoeft niet te stoppen en cash te betalen voor de tol.

    En overigens verwijs ik ook naar de sunpass pagina waar in staat dat het bij Dollar/Thrifty Platepass genoemd wordt.

  6. Top | #76
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Oh, oke. Ik dacht dat het Platepass en Toll by plate verschillende systemen waren, maar dat is dus hetzelfde...

  7. Top | #77
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Toll-by-plate is de naam van het systeem.
    De toll wordt geind door diverse bedrijven en die zijn per verhuurder verschillend.
    Pass-24, Platepass, eToll, en Tollpass zijn namen die voorkomen op deze link:

    https://www.sunpass.com/rentalcar

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wie weet of een auto gehuurd in New York ook gebruik kan worden in Florida op de tolwegen. Uiteraard door de "Fast Pass Lane"

  9. Top | #79
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Hallo Treesanne, dat kan wel, als je in Florida aankomt haal je bij Publix of CVS of 1 van de andere winkels een Sunpass sticker, activeert hem en je kunt op weg.
    https://www.sunpass.com/sunPassRetailers

  10. Top | #80
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Vraag het voor de zekerheid even na, maar ik heb diverse keren van bijv. Alamo of Dollar een auto meegekregen met de registratie (nummerbord) in een andere staat.
    Auto's uit de hele US kunnen in Florida achtergelaten worden en worden dan gewoon daar verhuurd.
    Men probeert wel, als je een one way rental hebt je een auto mee te geven, die een stuk of helemaal naar je bestemming terug moet.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •