Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 59 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #51
    Stamgast Sniper's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    159

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Dan ga ik dat doen, had inmiddels toch hierover nog wat gelezen intussen in dit topic, was weer te snel...... thanx!
    Florida 1991: Orlando - Florida 2012: Fort Lauderdale/Orlando - Florida 2013: Orlando/Clearwater Beach/Cocoa Beach
    Florida 2014: Orlando/Clearwater Beach/Fort Myers/Key Largo/Miami - Florida 2015: Miami/Lauderdale by the Sea/Fort Myers/Napels/Key West/Clearwater Beach-Florida 2018​: Orlando/Boca Raton/Marathon/Key West

  2. Top | #52
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    188

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ik als Florida leek heb nog wel een vraagje over tolwegen.
    Zo'n kastje, moet je dat zelf kopen? of zit dat al in je huurauto? is het ook mogelijk om 1 bedrag te betalen, dat je daarna vrij bent van het betalen van tol?

  3. Top | #53
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Er zijn kastjes te koop (transponders) maar die worden pas interessant als je vaker in Florida verblijft. Toll by Plate, zoals hierboven vermeld, hoef je niets voor te doen, dat zit al in de auto, of eigenlijk op de auto, want het gaat via je kentekenplaat (plate), en word afgerekend via je creditcard, die bij de verhuurder bekend is, want daar word ook de borg voor de huur mee vastgehouden. De meeste grote verhuurders werken met dit systeem.

    Er zijn verhuurders die een all in one prijs rekenen voor de toll (ik dacht Budget), maar dan moet je al veel gebruik maken van tolwegen om dat er uit te halen. Op de site van Sunpass, en ook in dit topic, staat wie wat voor systeem hanteert, plus nog veel meer informatie.
    En je kunt natuurlijk vrijwel altijd tolvrij rijden door tolwegen te mijden, dat is de goedkoopste optie.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #54
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Toch maar even een vraagje stellen... Ik heb gezocht op een paar forums (forea?), maar zie door de bomen het bos niet meer. Wij gaan volgende week een weekje naar Orlando en hebben een auto gehuurd bij Dollar. Wij zijn van plan om in en om Orlando te blijven, alleen misschien een keertje naar de Gulf Coast (Tarpon Springs / Honeymoon Island). We hebben een villa in Kissimmee en heb geen idee of we dan veel tolwegen tegen komen.

    Ik zie dat de standaard optie bij Dollar een Platepass is die me ruim $45 kost voor een week. Best veel, zeker gezien het feit dat ik niet eens weet of we wel veel tolwegen tegen komen (bijv. van MCO naar Kissimmee?). Kan iemand me adviseren wat ik het best kan doen?

  5. Top | #55
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Gewoon je navigatie instellen op "tolwegen vermijden" en je hebt geen probleem.
    Je kunt rond Orlando zonder tolwegen overal komen, zelfs van/naar MCO.

  6. Top | #56
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Je kan ook door het tolpoortje, en met cash betalen.
    Alleen in Miami kan dat geloof ik niet overal meer.

  7. Top | #57
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Niet op alle afritten van de tolwegen in/rondom Orlando kun je cash betalen, hou daar wel rekening mee. De meeste wel maar er zijn uitzonderingen daar zul je dan voorzichtig achteruit moeten en de volgende afrit moeten nemen.

  8. Top | #58
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    He in en om orlando kan je toch overal cash betalen??
    Soms moet je het wel contant hebben in kwartjes.

    Of zit ik nu fout?

  9. Top | #59
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    en anders even langs een publix voor een sunpas sticker.

  10. Top | #60
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Hmm, dat achteruit rijden zie ik niet zo zitten, zeker niet in het donker na een lange vliegreis. Twijfel toch over die $45 nou...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •