Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 27 van de 59 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #261
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Helaas................
    Mijn veel geroemde transponder 2 weken terug in de huurauto laten zitten. Hij is nog niet opgedoken. Het zal dus wel een nieuwe moeten worden, maar ze sturen ze helaas niet op naar NL.
    Heeft er nog iemand een ter overname wellicht. Ik houd me aan bevolen.

  2. Top | #262
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ik was ook al op zoek gegaan om hem in Nederland al te kopen of op te laten sturen, dus hou me ook aanbevolen als iemand er 1 heeft.

  3. Top | #263
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Misschien wil Cindy er een paar mee nemen?! Als je op mij moet wachten wordt het 2019 (dan komen we pas terug)
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  4. Top | #264
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard

    Thanx Hannie, dat zei Ton ook al, omdat ik er al gebruik van had gemaakt is het beter om nu gewoon Toll by plate te houden. Anders kans dat ik dubbelop betaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Indien je nog niet één keertje door een tolpoort bent gegaan kun je een transponder kopen, pas dan heeft het winst.
    Zoiets had ik al begrepen, maar koop er dan 1 voor volgende keer. Dank je wel evengoed!

    Hoor net van de Biegjes (ik verblijf daar nu) dat die sticker van 5 dollar heel lastig te verwijderen is, plakt een beetje té goed ;-)

    En ja hoor, ik wil wel wat transponders meenemen voor de liefhebbers. Voor degenen die interesse hebben: stuur me maar een PB.

    Fijn te horen dat het leuk was Moonlight, en zeker kort, maar gelukkig wel genoten dus.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-03-18 om 06:25. Reden: 1+1
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #265
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cindy1969 Bekijk Berichten
    Hoor net van de Biegjes (ik verblijf daar nu) dat die sticker van 5 dollar heel lastig te verwijderen is, plakt een beetje té goed ;-)
    Geen enkel probleem mee gehad ! Is heel stevig, dus komt er ook niet 'in stukjes' af. Goed te doen. Anders zouden ze die ook niet verkopen. Ik heb het vaak gebruikt, omdat ik steeds niet wist of ik nog een volgende keer naar Florida zou gaan, hahaha !! Nu we onze eigen villa hebben, leek het me wel een goede investering. Overigens, in het begin kreeg je de waarde van die sticker als tegoed op je rekening, oftewel het was gratis. Dat is nu sinds een paar jaar niet meer zo helaas ...
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #266
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Monique leuk vooruitzicht voor de kerst, nog nooit gedaan misschien ooit!

    En Cindy bedankt voor je aanbod, stuur wel PB tje

  7. Top | #267
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Cindy
    Bedankt voor je aanbod.
    Je hebt een PB-tje

  8. Top | #268
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Sterker nog, je hoeft je kenteken helemaal niet in te vullen. Ik gebruik tot volle tevredenheid de transponder, maar kenteken doen ze toch niets mee. De transponder, daar gaat het om, die lezen ze af ;-) !

    In omgeving Miami krijg je overigens nog korting op de toll die je betaalt met de Sunpass (transponder of sticker), dus daardoor 'verdien' je ook nog iets. In Orlando heb je die korting niet, zover ik me herinner !
    Kenteken niet invullen is zeker niet verplicht, en de transponder gaat boven toll by plate, helemaal waar. Maar het kan soms toch wel handig zijn zoals wij hebben ondervonden. Namelijk als beide belast worden (komt sporadisch voor, maar heb het al meer gehoord). Dan heb je een iets kortere weg om dat recht te zetten met Alamo (of anderen), want je hebt immers de gegevens van Sunpass, transponder gekoppeld aan het kenteken. Be my guest, maar het is een minimale moeite, dus wij voeren gewoon het kenteken in op ons Sunpass account.

    En ook in de Orlando omgeving krijg je tolkorting als je een transponder hebt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #269
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Nou met korting is het dan toch wel interessant (mits je wat vaker gaat) ik ga me er nog eens in verdiepen in elk geval!

  10. Top | #270
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Kenteken niet invullen is zeker niet verplicht, en de transponder gaat boven toll by plate, helemaal waar. Maar het kan soms toch wel handig zijn zoals wij hebben ondervonden. Namelijk als beide belast worden (komt sporadisch voor, maar heb het al meer gehoord). Dan heb je een iets kortere weg om dat recht te zetten met Alamo (of anderen), want je hebt immers de gegevens van Sunpass, transponder gekoppeld aan het kenteken.
    Dat is in ieder geval goede tip ja, het is immers kleine moeite. Ik kreeg de vraag wel eens van mensen die geen internet voor onderweg hadden, en dan zenuwachtig werden, als ze dat bij Alamo zelf moesten doen voordat ze de weg op gingen. Maar doe het na 'thuiskomen' in je villa of hotel, dan kan je zonder probleem op internet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    En ook in de Orlando omgeving krijg je tolkorting als je een transponder hebt.
    Is dat dan soort 'standaard' korting (bv 10%) ? In Miami en omgeving stond het er op borden bij; kosten tol, en kosten tol met Sunpass (scheelde soms de helft). Ik kan me dat zo snel niet in Orlando herinneren, maar misschien vergis ik me wel, je denkt er eigenlijk niet meer bij na als je door/langs tol komt.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •