Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 59 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #131
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    46

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Kan het nergens zo even vinden, maar hoelang duurt het voordat je je account kunt gebruiken als je daar bij aankomst een transponder aanschaft? Ik las dat het even kan duren voordat hij actief is.

    Nog een ander vraagje, moet er tol betaald worden op de i95 van Miami Airport naar Fort Lauderdale? Google zegt van wel, maar op de tollcalculator zie ik geen stipjes staan...

  2. Top | #132
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    64

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Sunpass Account was bij mij binnen enkele minuten aktief.

    De I95 is in Florida tolvrij met uitzondering van de express lanes.

  3. Top | #133
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    We hebben een auto gehuurd bij Budget, verblijven een week in Fort Lauderdale en een week in Orlando. Geen idee of we veel op een tolweg rijden, maar wat is de makkelijkste en voordeligste manier om dit te doen?
    Via budget vind ik vrij prijzig, je betaalt ook voor dagen dat je er geen gebruik van maakt!

  4. Top | #134
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    De makkelijkste en voordeligste manier is natuurlijk tolwegen mijden Maar als je dat niet wil (ze schieten zo lekker op, weinig tot geen files) dan is misschien de sticker het simpelst i.p.v een zak vol quarters. Verkrijgbaar o.a. bij Publix.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #135
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Tja, maar even kijken of er geen tolwegen zitten onderweg van vliegveld Miami naar Fort Lauderdale dan. Hoe werkt dat precies, heb geen idee hoeveel geld je moet storten op je account?

  6. Top | #136
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Sowieso minimaal 10 dollar als je de sticker aanschaft. Hoe het werkt staat hier in dit topic (of het oude deel 1) al vaker beschreven, ff zoeken dus. Maar als je zonder tol wil rijden kan dat zeker. Tolwegen staan aangegeven op bijv. Google Maps, daar kun je altijd even kijken.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #137
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Klopt Gerrit! Alleen de bedragen niet, het blijft dus een gok hoeveel je 'stort'.
    Als ik gebruik make van het toll by plate systeem van budget gaat dit me bijna 20$ kosten + tolkosten

    Sunpass = 5$ + tolkosten als ik het goed begrijp.

    Zijn er nog kassa's op de grote wegen waar je tol kunt betalen met je credit card?

  8. Top | #138
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Als je een tol sticker of kastje hebt krijg je ook korting op de tol. Het grootste voordeel is eigenlijk dat je niet in de rij hoeft bij de tolpoorten en dat je tolwegen rijdt en dus bijna niet in de file staat. Dat is namelijk zonde van je kostbare vakantietijd. In Orlando staat de I4 bijna altijd vast. En zeker de komende jaren als de boel op de schop is. Daar komen wij helemaal niet meer. Bij de tolpoortjes kun je alleen cash betalen. Je kunt vanaf het vliegveld kijken of je tolwegen kunt mijden en bij Publix een sticker of kastje kopen. Dan direct een account aanmaken en geld erop zetten. Als je van plan bent om nog vaker te gaan is een kastje beter. Dat plakken wij in de parkeergarage al achter de ruit en melden de auto aan als we in de villa zijn. Mocht er toch nog wat geld op blijven staan na de vakantie is dat een mooie reden om nog eens terug te gaan.

  9. Top | #139
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axzel Bekijk Berichten
    Klopt Gerrit! Alleen de bedragen niet, het blijft dus een gok hoeveel je 'stort'.
    Ook de bedragen van de tol zijn allemaal op het web te vinden, weet alleen niet zo meer waar, Sunpass site of Wikipedia. Ik heb ze ooit wel eens opgezocht, dus ze zijn er wel.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #140
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323
    Laatst gewijzigd door knaapje; 24-03-16 om 15:26.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •