Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 59 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #201
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Perfect geregeld dus bij Alamo, bedankt voor de adviezen.

  2. Top | #202
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Na afloop kun je het bonnetje hier opvragen: https://www.htallc.com/Receipt_Reque...4&nav_flag=off . Wordt meestal een paar weken nadat je hem ingeleverd hebt afgeschreven.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #203
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Klopt het dat Alamo standaard eenmalig 15 dollar berekend voor het gebruik van toll by plate?
    Wij hebben tijdens onze vakanties steeds contact betaald bij de tolpoortjes.
    Vorig jaar hebben we bij Tampa blijkbaar toch een tolpoortje over het hoofd gezien en zijn we automatisch gescand. Wat ik op zich wel vreemd vind. We zagen het langs de weg staan, maar zagen geen tolpoortjes. Het was op de weg tussen I-4 of I-75 naar Ybor City.
    Alamo heeft toen achteraf nog wat geld ingehouden op de creditcard. Er is toen niet die 15 dollar berekend.
    Ik probeer gewoon even te bedenken wat handig is, gebruik maken van toll-by-plate of gewoon contant betalen. Wij verblijven 5 dagen in Celebration en gaan dan richting Brandenton.
    Op de I-275 moet je tol betalen bij de Skyway bridge. Maar als je van de I-4 naar de I-75 gaat dan betaal je geen tol.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #204
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Dit staat in je overeenkomst lijkt me. Volgens mij iets van een 3 dollar per dag dat je er gebruik van maakt met een max van 5 dagen, plus de tolkosten.

  5. Top | #205
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Dat klinkt wel aannemelijk. Ik zal eens kijken of ik het contract kan vinden van vorig jaar.
    Ik probeerde net die link die eerder in dit topic werd genoemd. Je kunt dan terugvinden waar je tol hebt betaald. Het lukte niet ivm traagheid. Straks nog een keer proberen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #206
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ik heb via die link (highway toll administration) het bonnetje terug kunnen vinden. Wat leuk zeg! Het was inderdaad downtown Tampa. Dit kun je vinden als je op de naam van het tolpoortje zoekt via google:
    'The I-4/Selmon Expressway Connector is a toll road that carries traffic between Interstate 4...'
    Kosten van de tolweg: 1,91 dollar. Kosten voor gebruik toll-by-plate per dag: 3,95 dollar met een maximum van 19,75 dollar per huurperiode. Wij waren dus om deze reden 5,86 dollar kwijt.
    Ik vind het grappig dat ik dus bijna een jaar later erachter kom waar dit bedrag vandaan komt.
    Wij vonden het al zo raar, omdat we wel braaf op de I-275 tol hadden betaald.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #207
    Newbie donkey's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    14

    Standaard Registreren voor Sunpass

    Hoe kan ik me registreren voor een sunpass of epass? Bij beiden wordt er om je rijbewijsnummer gevraagd en ook in welke staat hij is afgegeven. Uiteraard heb ik alleen een Nederlands rijbewijs. Hoe omzeil je dat, als je een account gaat aanmaken?

    Overigens doet sunpass.com het heel slecht bij mij... ik kan, zelfs met een VPN in Amerika en/of andere browsers, geen winkelmandje vullen omdat de site geen 'verder' button laat zien...

  8. Top | #208
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Registreren voor Sunpass

    Als je een huurauto hebt gaat dat via de Rental en wordt het geactiveerd zodra je door het juiste poortje rijdt.
    https://www.sunpass.com/rentalcar

  9. Top | #209
    Newbie donkey's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    14

    Standaard Re: Registreren voor Sunpass

    Dank je voor het snelle antwoord, maar ik wil juist graag zelf zo'n kastje kopen. Bij een verhuurder kost dat (natuurlijk) weer extra geld en als ik zo'n kastje bij de CVS koop, kan ik hem ook bij volgende reizen gebruiken. Ik meen hier gelezen te hebben dat mensen zo'n kastje gekocht hebben.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-17 om 21:12. Reden: q

  10. Top | #210
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Registreren voor Sunpass

    Het heeft in principe pas nut om je te registreren zodra je een sunpass transponder hebt gekocht in de states. Ten slotte moet je het serienummer ingeven zodat de transponder aan jouw account gelinkt is.

    de site werkt inderdaad verschrikkelijk slecht vanuit hier.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •