Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 59 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #121
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wij zijn daar ook al een tijdje over aan het denken, tot nu toe maken we altijd gebruik van toll by plate, al dat klein geld gedoe is niks voor mij
    Als ik het goed begrijp voeren jullie je kenteken in van de auto in Nederland, en veranderen dat wel /niet ? in Florida..
    als je dit op het kenteken zet van de huurauto moet je dus als hij ingeleverd is ,dit weer ongedaan maken op het vliegveld..
    je bent dan dus afhankelijk van Internet...
    als je het op je nederlandse kenteken laat staan, is er dan geen risico dat je achteraf nog via de autoverhuur een afrekening krijg..?
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  2. Top | #122
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Het systeem (Sunpass) werkt via het transpondernummer, dat is dus geen toll-by-plate.

    Als je het kenteken in Fl invoert wordt gevraagd of het een huurauto is en kan je opgeven wanneer hij ingeleverd wordt.

  3. Top | #123
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    dus het gaat nooit eens fout zeg maar, daar ben ik dan weer bang voor
    als ik een transponder heb, dat hij dan evengoed de` toll by plate` ook pakt zeg maar bij het door rijden..
    niet dat er dubbele kosten ontstaan ..(misschien dom gedacht van mij)


    maar je kunt dus in het account al aangeven dat het een huurwagen betreft, dat wist ik niet
    heb me er nog nooit zo in verdiept, alleen wel al vaak over nagedacht
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 07-08-15 om 14:13.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #124
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Als jij je gegevens goed invult en inderdaad de auto als rental invoert, die vraag krijg je automatisch, dan kun je de data aangeven met de tijden waarop je met de auto rijdt. Dit is zelfs tussendoor aan te passen en kun je rustig doen als je in je hotel, villa, condo verblijft.

    Verder hoor je nooit wat van de verhuur maatschappij v0or de toll by plate want de sunpass transponder gaat boven de toll by plate.

  5. Top | #125
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Oke , dan denk ik dat we er toch maar eens aan gaan beginnen
    zal vast wel lonen bij ons
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #126
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Als je een transponder hebt krijg je ook nog korting op de tol. En wij melden de auto meestal de volgende ochtend aan, even back daten en klaar. Dan kun je ook de einddatum invullen, mocht je de transponder vergeten is hij in ieder geval afgemeld. Als je nu een transponder wil kopen moet je vanaf het vliegveld de tolwegen mijden of door de cash lane rijden. Dit om te voorkomen dat je toll by plate ingaat. Dit enkel voor de zekerheid. De transponder gaat altijd boven toll by plate.

  7. Top | #127
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Enige wat wel een belangrijk aandachtspunt is:

    Als je terug rijdt naar de luchthaven om terug te reizen plak dan de transponder alvast duidelijk zichtbaar(voor jezelf of bijrijder) op je raam anders vergeet je hem Wij plakken hem dan bij wegrijden al meteen halverwege het raam, is af en toe lastig met kijken maar je vergeet hem niet.

  8. Top | #128
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ga er zeker één aanschaffen. Geen gedoe met muntjes én je betaald een verlaagd bedrag ivm korting. Super !

    Walter

  9. Top | #129
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    42

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wij zijn net terug. De sunpass werkt zeer eenvoudig. Aangezien we nog een account hadden van vorig jaar hebben we weer een nieuwe sunpass sticker gekocht voor 5$ en aan dit account gehangen. Kenteken auto invoeren en binnen 1 minuut waren we geregistreerd. Via credit Card 10$ gestort.
    De complete rondreis, inclusief de dure tol richting Sanibel (6$) bedroeg $19,45.

  10. Top | #130
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Denk dat ik dit volgende keer ook wil. De laatste keer moest ik iets van 36 dollar achteraf betalen, voor de tol voor 9 dagen. Vond dit nu wel wat veel...
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •