Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 24 van de 59 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #231
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ja idd Cindy dat steekt mij na 11x florida ook tegen
    als ik zie wat een kosten we al gemaakt hebben aan administratie kosten
    ik ga er nu zeker een aanschaffen deze vakantie
    we hebben besloten bij alamo te huren weliswaar een kleinere auto dan normaal
    maar we zijn nu toch maar met zijn tweeen, gezien de korte trip (midweek 5-3 / 9-3) hebben we maar 1 koffer
    de eerste dag schaf ik een transponder aan, mocht er om welke reden ook iets mis gaan
    blijven de kosten acceptabel met alamo ipv dollar
    ik zag trouwens dat jij met tui land op 9-3 de dag dat wij vertrekken

    knaapje en monique bedankt voor de info
    nog 1 vraagje, ik las iets over driverlisence hoe hebben jullie dat op gelost ?
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 29-01-18 om 11:08.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  2. Top | #232
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Nou die kosten vallen toch wel mee.
    Ik dacht de transponder zo'n $ 30 kost en je krijgt vaak korting op je tol, dus je verdient hem waarschijnlijk in de loop der jaren weer terug.
    Let wel op dat je bij de tol contant betaalt of mijdt voordat je een transponder hebt anders wordt het systeem van Dollar geactiveerd.

    Rijbewijs; Kan me iets herinneren, dat je een nummer volgens een bepaald format moet invullen. Even gegoogled hoe een Fl rijbewijs eruit ziet en zo ingevuld.

  3. Top | #233
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Was laatst 30 dollar kwijt voor 8 dagen Florida, en ben maar 2 keer over een tolweg gegaan, was bijna allemaal administratieve kosten verder.
    Vind dat vrij prijzig!

    Wat grappig Moonlight, dus jullie gaan terug dan met de Dreamliner. Heen ook? Ik ga terug met Airtanker, benieuwd hoe dat is...
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  4. Top | #234
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ja, de kosten lopen elke keer flink op
    dus is een transponder zeker de moeite waard
    na 1 vakantie zouden de kosten er uit moeten zijn
    wij waren in oktober rond de 26€ kwijt voor 8 dgn en grootse deel zijn dan
    de administratie kosten die zo in de zak van alamo verdwijnen
    wij hebben nu in elk geval de knoop doorgehakt ipv telkens te zeggen
    dat doen we de volgende keer wel zo’n transponder kopen

    wij vliegen op maandag met de dreamliner en idd op vrijdag weer terug
    is een heel nieuw avontuur.. na alle keren Delta met overstap
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 29-01-18 om 16:40.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #235
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Benieuwd hoe het bevalt. Vind zelf TUI wel fijn, lange zit, maar wel in 1 keer in Florida. En lange wachttijden op Sanford, dat is een nadeel.
    Groot voordeel vind ik dat ik voor een redelijke prijs veel bagage kan bijboeken (en dus flink kan shoppen bij Bath and Bodyworks...)
    En de service is goed in de Dreamliner. Heb al navraag gedaan bij TUI of Airtanker alleen dit jaar wordt ingezet wegens onderhoud en dat is gelukkig zo, eens in de zoveel
    jaar moet dat gebeuren.
    Maar voor volgend jaar kijk ik evengoed wel even bij andere maatschappijen.

    En denk dat ik ook maar even voor een transponder ga deze keer, even kijken of ik tolroutes heb vanaf vliegveld naar mijn logeeradres. En anders maar even contant betalen dus.
    Heb nog wel wat kwartjes hier thuis. Ga toch naar Walmart onderweg voor een SIM kaart, kan dan gelijk een transponder daar halen, of elders waar ze verkrijgbaar zijn. Zie nu dat ze bij CVS/Publix/Walgreens verkrijgbaar zijn, zit er vlakbij waar ik naar toe ga.
    Laatst gewijzigd door Cindy1969; 29-01-18 om 18:05.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  6. Top | #236
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wij hebben vorig jaar voor het eerst bewust gebruik gemaakt van toll by plate via Alamo. Ik zeg ‘bewust’ omdat we het jaar ervoor per ongeluk langs een tolpoort zijn gereden vlakbij Tampa en toen achteraf een paar dollar moesten betalen.
    Het was blijkbaar een soort van camera ofzo, heel vaag.
    Toen we vorig jaar voor het eerst de sunpass lane pakten, moest ik wel even slikken toen ik het bord zag staan met 1000 dollar boete. Ik dacht: als dat maar goed gaat .....
    Maar wij vonden het erg fijn dat we niet meer moeilijk hoefden te doen bij de tolpoortjes. Al zijn die tolpoortmensen altijd wel erg aardig. Ik vind ze er ook leuk uitzien met die typische Florida blouses
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #237
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ach, als ik zie hoeveel een vakantie naar de USA kost ga ik echt niet beknibbelen op een paar euro tolkosten. Transponder lijkt me zo'n gedoe, ik betaal wel een paar tientjes.

    Cindy: Rijden rond Miami valt best mee hoor. Hier in Nl. is het net zo druk op de wegen.
    Wij vliegen heerlijk rechtstreeks met KLM op Miami.

  8. Top | #238
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wat wel HEEEL belangrijk is als je zelf een transponder hebt, vergeet hem niet uit de auto te halen als je de auto weer inlevert

    Ik plaats hem zelf altijd al lager op het raam als ik weer terug naar het vliegveld rij om de auto in te leveren zodat hij echt goed in zicht zit, anders vergeet je hem zo.

  9. Top | #239
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    64

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Tja, dat is mij ook overkomen.
    Plak hem inderdaad nu ook de laatste dag in het zicht op het voorraam.
    Kostte alleen een nieuwe transponder, heb de oude transponder laten blokkeren en later de nieuwe toegevoegd aan mijn account.

  10. Top | #240
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Dat is wel een goede tip, dat ding dan niet vergeten.
    En je hebt ook een punt hoor, Fitzroy, maar toch, vind het altijd zo zonde als het dan achteraf wordt afgeschreven haha!

    En wel, valt Miami mee? Hoor zulke tegenstrijdige verhalen... En vind het in NL ook eng op de snelweg haha! Toevallig afgelopen zondag voor het eerst van Noord Holland naar Gelderland gereden, 1 lange rechte weg over de snelweg. Ging goed, omdat het zondag was, maar als het drukker is vind ik het doodeng...
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •