Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 59 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 584

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 2)

  1. Top | #141
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wat een gedoe zeg! We hebben nog geen cash nadat we aankomen, ook geen sunpass. Omrijden kost ons veel tijd, aan de andere kant het gebruik van de mogelijkheid die Budget ons biedt is ook weer ontzettend duur.
    Ga er nog maar eens goed over nadenken!

  2. Top | #142
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Je kan ook de tolweg niet nemen
    Als je vanaf het vliegveld de 95 neemt heb je geen tol.
    Als je een navigatie hebt kan je ook de tolwegen uitzetten.

  3. Top | #143
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    [QUOTE=axzel;218858]Wat een gedoe zeg! We hebben nog geen cash nadat we aankomen, ...................

    Gewoon een rolletje snoep of zo kopen op de luchthaven en wat quarters als wisselgeld vragen voor de toll.

  4. Top | #144
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Wij gaan voor het eerst naar Florida en het toll systeem is me volgens mij nog niet helemaal duidelijk.
    Klopt het dat als ik van het e-toll systeem van Budget gebruik maak ik maximaal 19.35 dollar kwijt ben voor het systeem en dat daar dan de tol nog bij komt?
    Of betaal ik dan voor onze 2 weken in juli dan 19.35 dollar kwijt en ook nog een keer voor de week die in augustus valt?

    En hoe 'activeer' ik dat systeem? Zit dat kastje standaard in de huurauto? En moet je dan bij de balie aangeven als je daar gebruik van wilt maken?
    www.edmobama2014.wordpress.com
    - 2014 Rondje LV - SF- LA - LV
    - 2015 van Denver naar LV
    - 2016 Rondje Miami incl de staten Georgia, N-Carolina, S-Carolina, Tennessee

  5. Top | #145
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Bij budget zat bij ons vorig jaar een kastje met een aan en uit knop in de auto.
    Wij hebben hem toen niet gebruikt. Is eigenlijk alleen rond Miami nodig omdat je daar niet cash kan betalen bij sommige poortjes.

  6. Top | #146
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    @Moon, zoals ik het begrijp betaal je maximaal $19.35 voor de gehele huur periode. Daar bovenop komen nog de tolkosten.
    Nadeel is dat als je maar 1 dag tol moet betalen, je ook die $19.35 betaalt.

    Is het mogelijk om op voorhand al een sunpass sticker te kopen, ik dacht dat ze voorheen ook via de floridaforum shop te koop waren?

  7. Top | #147
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Zijn niet te koop op voorhand of je moet iemand vragen zo'n ding mee te nemen. Je kunt ook gewoon de tolwegen mijden op weg naar je eerste accomodatie en onderweg ergens een sticker of kastje kopen. Of gewoon toll by plate rijden, is niet eens duurder als een dag parkeren bij Disney. Mogelijkheden zat!!

  8. Top | #148
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ligt er ook aan hoe vaak je naar Florida gaat. Ga je maar één of twee keer, zou ik me niet druk maken om die sticker of transponder. Die paar extra dollars zijn ook verwaarloosbaar als je via toll by plate doet.
    Ga je toch veel vaker, ja dan is een transponder handig. Sticker is niet leuk als je van auto moet wisselen.. want die sticker kan je niet 2x gebruiken.

  9. Top | #149
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Ik heb dit even bij elkaar geharkt uit het Hertz autohuur topic, waarbij het probleem aangekaart werd dat autohuurders "zo maar" onterecht tol van je CC afschrijven, en in het geval van Hertz weinig tot niet willen meewerken om dit op te lossen. Ook wij hadden zo'n probleempje, maar dat is door Sunpass/Alamo prima en snel opgelost. Vandaar dat ik het ook even hier, in het Sunpass-topic wil plaatsen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Inderdaad, en sterker nog, zelfs met transponder, en betaalde tol via die transponder, hebben we afgelopen week een rekening gekregen (die al automatisch van de CC betaald was) van Alamo voor het niet betalen van tol bij Boggy Crk Rd (airport). In ons accountoverzicht staat hij duidelijk (incl. zelfde tijd) als betaald via transponder. Ook daar is dus duidelijk iets mis gegaan bij Sunpass. Zij geven immers de informatie door aan de verhuurders of de bedrijven die het voor de verhuurders innen. Hoe dit afloopt weet ik niet, de klacht is nog maar net ingediend.
    Het was even lastig om va de Sunpass-website een klacht te deponeren (website werkte niet goed), en bellen was geen optie (wss duurder dan de rekening), maar via de Sunpass Facebookpagina toch snel het juiste emailadres ontvangen, en binnen 2 dagen was de kwestie opgelost.

    Sunpass;
    Good Morning Mr Gerrit,
    We have received Alamos response:

    We have issued a full refund in the amount of $5.45 to the customer's Visa card ending in ****.
    The customer should expect to receive this refund within 5 - 7 business days. The confirmation number for this refund is 3*****8.

    Is there anything else I can assist you with ?

    Thank you,

    Katharine Kennedy
    FaneuilInc./Special Resolution Team Analyst
    Dus het kan wel, wij zijn tevreden. Mocht iemand het emailadres nodig zijn, stuur me maar een PB.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #150
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)

    Probeer nu op dit gebied door de bomen het bos weer te zien
    Wij gaan dus van MCO ->Disney -> Tampa -> Frt Myers ->Napels-> Indian Beach -> Orlando.
    De kans dat we dus in die drie weken toll moeten betalen is best wel groot.
    Lees dat het een voordeel is om de sticker te kopen voor die 5 dollar, maar kun je ook bij alle tolwegen in Florida nog gewoon met cash betalen of is dit afgeschaft?
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •