Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: [Reisverslag] pascalbrouwers: Florida, april 2006

  1. Top | #11
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Een jaar of 8 geleden zijn we al een keer in Clearwater Beach geweest. Toen kon je ook al zo'n tocht met een boot maken. Iedergeval een goede tip. Overmorgen gaan we naar Clearwater. Vandaag toch maar naar Daytona geweest. Gewoon effe naar het strand en weer terug voor een frisse duik in het zwembad van ons hotel. Ook hier zijn we 8 jaar geleden voor het laatst geweest. Toen vond ik het al vergane glorie en het is er zeker niet beter op geworden. Het enigste dat leuk is dat je met je eigen auto het strand op kan rijden. Let wel alleen als het water niet te ver komt zoals vandaag. Niemand mocht met de auto het strand op, dus dit tochtje hebben we niet kunnen maken. Eigenlijk was dit voor mij de reden om toch even naar Daytona te rijden.
    De zee was dus te ruw om in te zwemmen, echter mijn dochtertje had alweer een alternatief..... :wink: zandkastelen bouwen. Maar dan wel in de vorm van een hartje ops: en pappa maar graven #-o

    S'middags zijn we weer richting Hotel gereden, echter wilde toch even gaan kijken wat er nog over gebleven is van Churchstreet :shock: :cry: Nou zo goed als niets. We hebben 2 jaar achter elkaar net op de hoek van churchstreet geslapen. Vond dit altijd leuk, hier kon je tenminste goed stappen zonder de auto in te moeten kruipen. Chruchstreet deed een beetje hollands aan --> klein en veel kroegjes. Maar ja that's done.
    Dus meteen door naar huis gereden om te gaan zwemmen in de pool vh hotel. Na het douchen, hebben we voor het eerst in deze vakantie iets teveel vitamine V opgelopen. Jammer dat zich dat pas openbaart als je fris gedoucht bent. Alle drie zijn we een beetje verbrand. Zelfs mijn vrouw, en die hoeft normaal maar zon op te snuiven of ze is al bruin.

    Vanavond zijn we voor het eerst in deze vakantie Mexicaans gaan eten. Waar --> op international drive ter hoogte van afslag 74 A.
    Naam restaurant--> Amigos. Eten --> geweldig. Service--> op zijn amerikaans dus.... Margarita's --> vlg's mijn vrouw om nog niet meer van te stoppen. Wij gaan er nog een keertje terug voordat we naar huis gaan. Wij zijn beide gek op Mexicaans eten.
    Bij ons in het zuiden ( maastricht) kom je dit soort restaurants niet veel tegen. sterker nog ik ken er maar 1. Dus moeten we er maar meteen van profiteren.
    Voor diegene die Amigos ook willen proberen, het ligt op international drive. als je afslag 74A neemt, zie je links een grote Mac drek :wink: liggen. bij het eerste kruispunt ga je rechtsop. Na een paar honderd meter zie je het aan de rechterkant liggen.

    Morgen gaan we richting Universal, welk park weten we nog niet. Ik denk dat we maar 1 dag gaan, daar we ook nog naar Clearwater willen.

    Groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:29. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  2. Top | #12
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Hallo allemaal,
    Hier weer even een berichtje vanuit orlando. Gisteren zijn we naar Universal geweest. S'morgens eerst nog even online kaartjes besteld. 2 dagen "hoppen"en kids free. Moet zeggen zo'n ticket werkt goed en snel. Het enigste dat je moet doen is naar een ticketautomaat gaan. Je creditkaart erdoor halen en een bevestiginsnummer intoetsen, vervolgens worden de tickets geprint.

    We zijn begonnen met Islands of Adventure, hier waren wij nog nooit geweest. Is een geweldig park, jammer is alleen dat ons dochtertje net te klein was om bv in de ride te kunnen. Veel attracties zijn toch meer bedoeld voor de iets grotere kleintjes. We gaan er in ieder geval toch nog even terug.

    Om een uur of 1 zijn we richting Universal gegaan. Meteen een grote beker gekocht van Shrek, deze kun je de hele dag laten vullen voor een luttel bedrag van 1,49. Ik blijf universal gewoon geweldig vinden. We hebben gisteren nog lang niet alles gedaan, echter de attracties die we gisteren uitgezocht hebben, stonden zo wie zo als eertse op de lijst. De mummi ben ik alleen in moeten gaan. --> de rij Single rides. Denk je dat dit snel gaan, nee hoor. Wat een pech. De ride had storing.Hij is we super gaaf
    Buiten gekomen heb ik net het opstreden vd Bluesbrothers gemist shi.... Daar we toch alledrie dorstig waren, zijn we ter plekke een Ierse Pub ingedoken. Mijn eerste Stout gedronken, lekker.

    Sávonds gaan eten bij Pondarosa tegenover Old Town. Ja jullie zullen het waarschijnlijk raden. Het is Zaterdag en Old Town staat vol met Hot Rods en Oldtimers. Geweldig om mee te maken. Alle auto's die mee doen rijden in een optocht door de hoofdstraat in Old Town. Hier moet je beslist heen gaan, zullen kinderen en papa's zeker leuk vinden. Let wel even op dit is alleen op Zaterdag.

    Vandaag staat Seaworld op de planning. Dolfijntjes voeren :wink:

    groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:31. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  3. Top | #13
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Hallo allemaal,
    Vandaag bijna de hele dag in Seaworld geweest. Vanmorgen als eerste naar dolfin cove. Visjes gekocht en voeren maar. 3 visjes voor 5 dollar. Voor je het weet zijn de drie visjes al weer weg en niet alleen door het voeren van de dolfijnen. Er zijn dus meer kapers op de kust. Birds.... :twisted:
    We hebben hier zeker drie kwartier rondgehangen. Het is gewoon leuk om die beetjes in het water te zien dollen met elkaar. Of wat nog leuker is, om te zien hoe ze de mensen nat maken geweldige act.

    S'middags op naar Shamu. De nieuwe show is gewoon geweldig. Ik zal er maar niet te veel van verklappen, want dat zou zonde zijn voor diegene die de komende tijd nog moeten gaan. Het zijn nog steeds try outs die plaats vinden. 11 Mei gaat de show officieel van start, echter van een try out merk je niets. Ga in de splash zone zitten, is altijd big fun .

    Vandaag nagenoeg alle attracties gedaan. Kraken!!!!! no way voor mij iets te heftig. Ik heb nog zitten twijfelen, maar mijn dochtertje mocht er niet in ( iets te klein :lol: ). Voordat we het park verlaten hebben, toch nog maar even terug naar de dolfijntjes. Ons dochtertje vind die beestjes het einde.

    Omstreeks 5 uur zijn we toch maar richting uitgang gegaan, en nog even onze entree bewijzen laten omzetten in een 6 daagse gratis pas ( deze moet wel meteen opgemaakt worden), die tevens voorzien wordt van een pasfoto die ter plekke gemaakt wordt. De kaartjes die je krijgt hebben op de achterzijde je persoonlijke pasfoto gedrukt, dus verkopen van deze tickets zou dus verleden tijd moeten zijn. Is maar goed ook.
    OP de weg terug nog even gestopt bij GAP. Hier was alles in de uitverkoop, dus inladen maar. Vanavond zijn we gaan eten in House of blues in Down Town. Lekker eten weinig blues. Ze hebben er heerlijke spare ribs.
    Na het eten nog even bij Virgin gesnuffeld, en ja hoor nog een cdtje gescoord. En nu liggen we alledrie voldaan in bed. Op naar een volgende dag.

    En het einde van onze reis komt nu toch erg snel in het zicht :? Wat er morgen op de planing staat :?: joost mag het weten.
    Hangt toch grotendeels vh weer af. We willen nog richting Clearwater, nog terug naar Universal en wellicht nog een keer zwemmen in Typhoon Lagoon. dit alles is nog goed realiseerbaar, alleen het weer moet blijven meerwerken.

    groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:34. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #14
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: drukte

    Het is op het ogenblik vrij rustig in de parken. Vandaag zijn we gaan zwemmen in Typhoon Lagoon. Vanmorgen omstreeks 9:45 uur aangekomen en we konden onze auto zo goed als voor de ingang parkeren. Rij 1.
    Gisteren bij Seaworld ook bijna geen wachttijden. Zaterdag in Universal hetzelfde verhaal. Voor de attracties is dit super. Een tip is wel, ga vroeg naar de parken, dan kun je de favoriete attracties meerdere keren doen. Bv in Epcot s'morgens vroeg bij Soarin 10 minuten wachttijd s'middags 45 minuten. De top attracties zijn en blijven meestal druk bezocht.

    Hoe het over 2 weken is weet ik niet maar vlg's mij zijn alle vakanties in de VS voorbij. Ik denk dat het vrij rustig zal blijven. Indien jullie kinderen mee nemen en character dining willen doen zou ik dat wel op voorhand boeken. Ook als het niet druk is, zijn vele restaurants vaak vol geboekt en zeker tijdens het ontbijt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:35. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  5. Top | #15
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Dag 12:
    Joost heeft vanmorgen beslist dat we in Orlando zouden blijven. We zijn bezig aan onze laatste paar dagen van onze vakantie. We hadden eigenlijk Clearwater op het programma staan, ,echter vanmorgen leek het erop dat het niet zo warm zou worden, dus toch maar niet gegaan. Donderdag gaan het vliegtuig weer richting Amsterdam :?
    I.p.v. Clearwater zijn we richting Typhoon Lagoon gegaan maar eerst nog een ontbijtje genomen bij sizzler --> yam yam

    Gaande weg de dag is het toch nog heel mooi weer geworden, waardoor we langer zijn gebleven dan gedacht. Vanavond zijn we gaan eten in het Rainforest Cafe. Leuk restaurant. Slechte bediening. een uur moeten wachten op het voorgerecht en te gelijkertijd kregen we ook nog het hoofdgerecht geserveerd. Hoofdgerecht is natuurlijk weer terug gegaan. Eten = wel lekker, echter niet bijzonder. Tevens vond ik het duur voor hetgeen we kregen.
    Onze eindconclusie: geweldige entourage = metname leuk voor de kids, eten niet bijzonder, sterker nog = het minste geweest dat we tot nu toe gegeten hebben. de hoogste rekening. morgen gaan we ergens anders :wink:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:37. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  6. Top | #16
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Hi Folks,
    Vandaag weer een keertje naar Universal geweest. Leuke dag gehad. 2 dagen heb je toch zeker nodig, wil je bijna alle attracties hebben gedaan.
    Vanmorgen maar niet gaan ontbijten. Ik kan geen eten meer zien :lol: Wat een porties, en alles is en blijft lekker. Egaal wat je eet, ik krijg er maar geen genoeg van. Dus wat eten betreft, ben ik blij als ik weer thuis ben. Anders moet ik straks ook in zo'n karretje door de parken crossen, if you know what i mean :wink:

    Omstreeks 10:00 uur zijn we het park ingegaan. Vervelend is dat je steeds verleid wordt tot het invullen van kortingskaarten, waarbij je ook nog eens een tas krijgt etc. En achteraf blijkt dit nooit te werken, zo ook vanmorgen weer. We zouden een tas krijgen, en 20% korting op alle aankopen in het park. Je moest alleen even wat gegevens invullen. Ik had die kerel al verteld dat wij niet van de usa waren, maar vlg's hem geen probleem. Dus bij de vraag geef je social security number moet je al afhaken. Dus dan maar iets verzinnen. Naar enkele minuten toch alles ingevuld, blijkt er nog eens een controle plaats te vinden. Je gegevens worden online gecontroleerd :? Dus wie kreeg er gelijk,ikke. Weer 15 minuten van onze tijd verspild :twisted: Jammer dat je als buitenlander bijna niet van zulke voordelen gebruik kunt maken. Ze maken iedereen gek, alleen als puntje bij paaltje komt, dan is het oh i'm so sorry etc. Mag de pret niet drukken.

    Vandaag weer een rustige dag in Universal,echter bij de eerste attracties zag dit er anders uit. Vlg's mij gaat echt iedereen als eerste die attracties in die zij als eerste tegenkomen. Bij shrek stond omstreeks 10:30 uur al een rij van 45 minuten :!: Wij zijn dus maar meteen doorgelopen naar Jaws, blijft toch een leuke attractie. Zulke attracties roepen bij toch altijd herinneringen op, ik vond dat destijds een geweldige film.
    Back to the future vind ik de minste attractie van universal. Wat mij betreft mag die langsaam vervangen of aangepast worden. De film ziet er oud en versleten uit.
    Gaande weg de dag zie je dat iedereen over het park verspreid is, en kun je vrij snel alle attracties in. Vanmiddag nog even een Guinnes gaan drinken, even bijkomen van al dat slenteren. Omstreeks 15:30 uur zouden de bluesbrothers beginnen, altijd super So don't miss that show. Vervolgens als afsluiter nog even de animal show meegepikt, om vervolgens richting Islands of Adventure te gaan. Vandaag hebben we the Ride gedaan. Vreemd genoeg mocht vandaag wel onze kleine erin. zo ook bij Popey's en men in black ( universal).
    Onze laatste atttractie van vandaag was dus Popey's, we waren alledrie van top tot teen nat. Ik kan jullie aanraden dit niet op het einde vd dag te doen. Wij wilden nog ergens gaan eten,dat betekend dus kliedernat het restaurant in. De Mexicaan heeft toch gesmaakt.

    Nu liggen we wederom alledrie voldaan in bed. Oh ja wat trouwens ook nog leuk is in Universal. In de buurt van Jaws kun je ballen gooien, waterstraalschieten etc. Diegene die wint krijgt een prijs. Voor een grote prijs moet je met minimaal 3 players zijn, voor een kleine prijs met 2. Dus mijn vrouw en ik meteen tegen elkaar spelen. 6 dollar kwijt maar altijd prijs. Dus shrek was al in the pocket :wink: :lol:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:40. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  7. Top | #17
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Hallo allemaal,
    Het einde nadert :cry: Maar ja aan al het goede komt een eind :lol: Vandaag zijn we eindelijk naar Clearwater beach geweest. Na bijna 2 uur rijden, eindelijk tijd voor ons ontbijt. Clearwater beach is gewoonweg het leukste strand dat ik ken. Warmer water dan aan de andere kant van florida. Minder ruwe zee. Leuke pier, vooral sávonds. Jammer dat het alleen maar even op en neer rijden is geweest. Maar de eerste paar dagen van onze vakantie hebben ons hele schema door elkaar gegooid. Hopelijk volgend jaar beter.

    We zijn de hele dag in Clearwater gebleven. S'middags hebben we nog een boodtrip gemaakt met de thriller :? En je gelooft het niet 1 dolfijntje gezien, gaaaaf he :roll: Omstreeks 21:00 uur waren we weer in ons hotel. Hier zijn we toch nog maar even de pool ingedoken. brrrr dat water was koud :? Waarschijnlijk ververst.

    Morgen moeten we voor 11:00 uur uit het hotel zijn. De planning voor morgen is: heel vroeg de koffers pakken. ontbijten. walmart. Seaworld dolfijntjes voeren. Floridamall en last but not least, terug naar de luchthaven van Orlando. Dit moet morgen lukken. en als het goed is en we vertrekken op tijd, en we landen niet te laat op schiphol. Dan krijg ik nog een toetje. Maar eerst even naar huis. Hond op halen ( die hebben we ontzettend gemist) De tent inladen en op naar Ospel -->Moulin Blues festival.

    greetz,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:43. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  8. Top | #18
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Hallo alemaal
    Wij zijn weer thuis :? Zoals ik al schreef in mijn laatste berichtje, zouden wij de afgelopen Donderdag nog één en ander gedaan hebben. Eerst effe naar naar Wallmart, vervolgens een tussenstop gemaakt bij Mac drek En omstreeks 11:00 uur waren we in Seaworld. En druk dat het was.... Afgelopen Maandag kon je zo overal bij, en nu moesten we overal in de rij aansluiten. Dolfijnen voeren ging niet meer, te druk. Jammer. maar helaas.
    Wat wel geweldig was, was de nieuwe Shamu show. Deze was overigens helemaal anders dan Maandag,veel spectaculairder en mooier. Super show. =D>

    S'middags nog even naar Florida mall geweest en vervolgens door naar het vliegveld. Op de heenreis hadden wij comfortclass geboekt en op de terug reis niet. Dit was een bewuste keuze, daar het toch een nachtvlucht zou zijn. Ik kan wel éénieder adviseren om op tenminste de heenreis comfort class te boeken.
    De vlucht vertrok nagenoeg op tijd. omstreeks 11:30 uur konden we de auto ophalen. Wat wij echter nog niet wisten was dat we 3,5 uur moesten rijden om in Maastricht te komen :evil: Thuis aangekomen koffers uitgeladen, en de tent ingeladen. Vervolgens op naar Ospel --> bluesfestival..

    We hebben dit jaar een geweldige vakantie gehad. Jammer dat alleen mijn vrouw een paar dagen goed ziek is geweest. Hierdoor hebben we niet alles kunnen doen dat op onze planning stond. fortlauderdale, everglades en key largo is hierdoor bij in het niet gevallen.

    Zal één dezer dagen proberen wat vakantie foto's toe te voegen aan deze topic.

    Groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:45. Reden: lege regels verwijderd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  9. Top | #19
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard een paar vakantiekiekjes

    Onze kleine meid is al helemaal klaar om op de foto te gaan met Cinderella in Cinderella's Castle. Met dank aan Marisca. Hier eindelijk het grote moment waar Cinderella al maanden op wacht.



    Is Shamu niet geweldig. Foto vd nieuwe show, deze is gewoon geweldig.

    Ik zal nog wat mooie foto's uitzoeken en deze aan mijn reisverslag toevoegen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:46.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard wer wat fotootjes maar dan van old town

    Is leuk om sávonds heen te gaan. Geweldige super attracties :wink: ,maar toch leuk. leuke winkeltjes, kom zo iets ook bij ons tegen.



    En dan de Zaterdag, de wekelijkse hotrot en oldtimer parade. En ja hoor, dat moest mij weer gebeuren :evil: accu camera leeg



    Toch nog een kiekje gevonden :lol: Maar dan van mijn Cruizer. Leuke auto, en groot genoeg voor 2 volwassenen en 1 kind. Ga je veel rijden, kun je toch beter en grotere nemen, maar voor Orlando area big enough. Het is een Compact 4 deurs van Alamo. Er is plaats voor 2 grote en 1 klein koffer, de rest moet op de achterbank.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-09 om 17:47.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •