Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Medicijnen uit de USA

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Of de paracetamol/acetaminophen uit Florida sterker of beter is .... geen idee. Goedkoper? Volgens mij ook niet echt.
    Maar aangezien ik nogal wat gebruik (4-8 per dag) vind ik het slikken van de amerikaanse "caplets" makkelijker en de potten van 200-500 stuks ook stukken beter dan de NL'se verpakkinkjes met doordrukstrips.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    75

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Inmiddels alweer twee jaar verder ben ik wel benieuwd of er nog meer mensen bepaalde medicijnen, pijnstillers of vitamines meenemen uit de USA. Mede door forumlid Esther2013 die ook al van alles had aangeschaft ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
    Ik zelf neem eigenlijk alleen melatonine mee. Heb dit jaarook allergie tabletten en iets om de verkoudheid/ griep te verkorten gekocht. Weet dus nog niet of die goed werken.
    http://brandsmaatjes5.blogspot.com/

    2016 en 2014 Florida
    2012 Rondreis Las Vegas- Los Angeles- San Francisco



  3. Top | #13
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Ik neem ook nog steeds melatonine mee en paracetamol
    tegenwoordig ook aleve dat is veel goedkoper dan hier
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 30-07-16 om 16:25.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #14
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Dit jaar voor het eerst Excedrin meegenomen voor mijn migraineaanvallen, normaal namen wij altijd Aleve mee maar we hebben die het afgelopen jaar niet nodig gehad schijnbaar want de voorraad was hier thuis groot genoeg
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Ik heb de Excedrin van Equate (headache relief) huismerk van de Walmart of Target en die werkt net zo goed alleen goedkoper..zelfde bestanddelen en exact dezelfde mengverhouding.
    Ik heb wel van Excedrin die voor de nacht de Excedrin pm...oh zalig slaap je daarop..een aanrader.

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Ik neem de (blauwe) slaappillen , de keelspray, muscle rub,gewone aspirine, aleve, excedrin, neusspray, hoestdrank voor s'nachts en nog veel meer mee.
    Veel haal ik bij de dollarstore, de rest bij de Walmart, kan ik helemaal los op gaan. Andere hebben dat met kleren, ik haal voor de hele familie en vriendenkring zelfzorgmiddelen

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Ik ben verpleegkundige en de eerste jaren was ik redelijk in shock wat er vrij verkrijgbaar is in de USA. Vooral de interactie met medicatie die je zelf al gebruikt vind ik daar erg oppassen. Er is geen medicatiebewaking zoals wij hier gewend zijn bij de apotheek. Ik moet overigens bekennen dat ik hier in Nederland ook al medicatie bij b.v het Kruidvat vindt die niet vrij verkrijgbaar zou moeten zijn om dezelfde reden. De acetaminophen in de USA is hetzelfde als de paracetamol hier. Ook de dosering is hetzelfde. Wat wel fijn is, is dat dit medicijn bij walmart verkrijgbaar is als het merk Equate en heel makkelijk wegslikt. Net als de Panadol hier die veel duurder is. Maar over het algemeen vind ik dat je wel op moet passen.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Op de een of andere manier vind ik Equate Fever Reducer / Pain Relever altijd super werken, beter dan de NL paracetamol, dus vd week ingekocht en maar gelijk een dubbel verpakking want ik weet niet of we hier volgend jaar weer zijn. Daarnaast heb ik voor het eerst allergie tabletten gekocht, after Sun aloe Vera met Lidocaine, Dayquil cold en Flu, een extra bus Cooltone factor 50, super spul, Equate vitamine tabletten, Vaseline en Melatonine kauw snoepjes 5 Mg bij de Dollar Tree. Uiteraard doen we er voorzichtig mee!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •