Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Medicijnen uit de USA

  1. Top | #1
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Medicijnen uit de USA

    Hoi.
    Ik haal vaak Ibuprofen uit de Dollarstore mee. Ze zijn 1 heel goedkoop (1 dollar hahaha) en ze werken top.
    Nu wil ik er ongeveer 7 a 8 potjes van meenemen.

    Ook neem ik vaak melatonine tabletten mee en ibuprofen met melatonine


    Kan dat zomaar of kan ik daar problemen mee krijgen bij de douane?
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Wij hadden afgelopen keer een hele voorraad slaappillen en vitamines (lees in totaal 10 potjes) Kneep hem ook wel even maar geen probleem, zo door de douane.

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Geen probleem.
    Ik neem zelf altijd zon 1000 stuks Acetaminophen (paracetamol) van Walmart mee, en heb er nog nooit last mee gehad.'
    Zolang het maar geen medicijnen zijn die onder de narcotica-wetgeving vallen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-04-14 om 01:59.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Wij hadden de vorige keer ook heel wat pillen en zalfje mee. Gewoon een beetje verdelen over de verschillende koffers en tassen. Hier en daar een potje in een schoen.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Ik had de laatste keer ook 1000 tabletten acetaminophen mee van Walmart en daarbij ook nog speciale voor migraine van dezelfde winkel. Alles in een koffer gedaan. Koffer is, bijna logisch, door de douane opengemaakt. In de koffer netjes een briefje dat ze dit gedaan hadden maar verder geen probleem, koffer was met TSA- slot dus was gelukkig nog heel. Als het niet had gemogen haalden we wel een probleem gehad, dus ik neem de volgende keer zeker de acetaminophen mee. Deze vind ik veel fijner dan de paracetamol van hier, slikken veel prettiger. Panadol ziet er in NL hetzelfde uit maar is vele malen duurder. Ik zal alleen de potjes maar verdelen over de koffers.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker captain-oats's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    69

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Wij nemen ook altijd Melatonine en Acetaminophen mee vanuit Florida. Stiekem eigenlijk er nooit bij nagedacht of het wel of niet mag, maar fijn om te lezen dat het wel toegestaan is. In september dus weer een voorraadje meenemen...

  7. Top | #7
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    is dat veel goedkoper dan hier acetaminophen? Heb er nooit over nagedacht en eigenlijk altijd wat paracetamol van hier meegenomen?

  8. Top | #8
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Tja goedkoper is het een beetje maar vooral de inhoud is sterker dan bij ons.
    Ik heb zelf ook altijd het idee dat ze beter werken maar dat kan ook gewoon aan mijn gevoel liggen.
    Ik heb best last van mijn rug en als het heel erg neem ik een "USA"-pilletje en dan is het na een half uurtje weg.
    Bij Paracetamol ofzo heb ik dat nooit... Dan blijft het altijd een beetje "doorzeuren"
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    of paracetamol zoveel goedkoper is daar, geen idee, heb de prijs nog nooit vergeleken
    maar ook wij nemen bij de walmart een flinke pot mee
    waarom, omdat de tabletten makkelijker slikken dan die vieze bittere dingen die ze hier verkopen
    melatonine neem ik ook altijd mee, dat wel omdat het goedkoper is dan hier, en omdat ik het op de terugweg gebruik
    vlak na het opstijgen..
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Medicijnen uit de USA

    Melatonine ga ik zeker mee nemen, ik kreeg het in NL voorgeschreven, een potje van 35 stuks van 5 mg, kost hier 35 euro...........
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •