Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 105

Onderwerp: Reisverslag Ta2Gerrit: Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

  1. Top | #41
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Verslag 6

    DAG 6 – Contactgestoord, van de buitenwereld afgesneden.

    Wie op tijd naar bed gaat zal deze ook weer op tijd verlaten, en zo kan het zijn dat ik net voor zes uur met m’n Chips Ahoy, Tropicano (no pulp) en de grote Ipad aan het zwembad zit om te gaan livestreamen met Vanessa Echols, Jamie Holmes, Brian Shields en natuurlijk Racquel Asa van het WFTV ochtendnieuwsteam. Twee keer Pine Hills vandaag, huisbrand onder verdachte omstandigheden, met helaas 3 slachtoffers en een schietincident, That’s All Folks. De stream loopt een paar minuten achter op de TV, maar het is prima zitten aan de pool, het is nu al 68F, 20° van bij ons.
    Brian Shields voorspelt nog wel regen voor vandaag, maar die beperkt zich tot de ochtend, en stelt niet veel voor. Een uurtje later is de patiënt ook het bed ontstegen, en die voelt zich vandaag een stuk beter. Nog niet topfit, maar wel goede vooruitgang. Om het herstel nog wat te bespoedigen gaat ze na het ontbijt even spartelen en aansluitend in de hete jacuzzi, en ook dat pakt positief uit. Zo positief dat ze straks even mee gaat om wat kleine boodschapjes te doen.

    Marion gaat nog wat aan het werk, want dat is gisteren blijven liggen, en vandaag natuurlijk alleen maar toegenomen. Ik kijk ondertussen naar alle rechters op TV, waarbij Judge Matthis en Good Ole Judy de meest vermakelijke zijn. Tot dat de TV wat begint te haperen. Maar het is inmiddels droog en bijna middag, dus kan de TV uit en gaan we op pad o.a. voor brood en lunch. We halen wat spullen bij Walmart en buurman Lowes, halen een besteld en aangekomen pakketje op en bij buurman Taco Bell onze lunch, en dan is het één streep naar het zwembad, het is inmiddels een graad of 26.

    Thuisgekomen blijkt dat we totaal incommunicado zijn. Normaal geeft de telefoon signalen als we in de buurt van huis cq WiFi zijn, maar nu blijft het akelig stil. En ook de TV blijft verschoond van enig beeld, dus gaan we maar even bellen met Gordon, die het management voor Joanne verzorgd, om klaarheid te krijgen. Maar ook hier heeft het alles in één virus toegeslagen, want de telefoon is ook zo dood als een deurknop. Dan maar met de Iphone, en Gordon’s vrouw, die in de buurt woont, blijkt met hetzelfde probleem te kampen. Via de MiFi chat Marion online met kabelaar Comcast en blijkt er een behoorlijke kabelbreuk te zijn, als gevolg van wegwerkzaamheden (aan de US192) en zal het probleem al binnen 48 uur opgelost worden. 48 uur !!! Dat zal toch wel 48 minuten wezen ? Nee hoor, bloedserieus, binnen 48 uur.
    Twee dagen volledig van de buitenwereld afgesloten, wie overleeft dat. Nou, wij wel hoor. Via de MiFi brengen we de buitenwereld op de hoogte en gaan fijn onder de lanai zitten lezen en met de offline laptop aan de gang. Muziekje erbij en fijn relaxen. Zo zien we ook dat we er een logé bij hebben gekregen, zeker verdwaald van Daytona Bike Week.

    Zo kabbelen we de middag door, tot dat we wel weer aan wat voedsel toe zijn, zelfs Marion, wat een goed teken is, want gisteren had ze daar helemaal geen goesting naar, zoals de Friezen zeggen. Ik had voor gisterenal een fijne Roadkill in gedachten, en die gaan we, ik althans, nu verzilveren.Bij aankomst ziet het zwart, meer beetje lichtgrijs, van de mensen voor Texas Roadhouse. Die zitten allemaal zonder internet natuurlijk, en gaan vroeg eten. Maar het betekent wel een half uurtje wachten, en dat hebben we er wel voor over. De maaltijd staat niet in de boeken van Sonja Bakker en lijkt op een cardiovasculaire bom, maar het smaakt voortreffelijk, al kun je me na afloop bijna naar buiten rollen, zo vullend is hij wel. Op de foto zie je midden onder de Roadkill, gehakte biefstuk overgoten met uien, champignons en kaas, met ernaast een kom Chili, ook afgetopt met kaas en uien. Dat gaat goed ruiken later. Marion heeft als tegenhanger de onvoorstelbaar gevulde Baked Potato, midden op de foto, bij haar Filet Medallions.

    Net voor de maaltijd belde Gordon nog even om te bevestigen wat we online al vernomen hadden, een kabelbreuk op de 192, en wist te vertellen dat het rond 9 uur opgelost zou zijn. Toch netjes van hem. Thuisgekomen blijkt dat we direct al met een bakkie leut (koekje, donut, cheesecake of een Old Fashioned Pie passen er niet meer in) voor de TV kunnen, want alles werkt weer. Zo kunnen we mooi nieuwe afleveringen van Law &Order SVU en CSI Las Vegas kijken, en kan ik dit verslag nog op het interweb plaatsen, hopelijk nu zowel op het blog als op het Floridaforum.nl . Tot morgen
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #42
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Dat schijnt nogal eens voor te komen zo'n kabelbreuk. Wij hadden hetzelfde euvel in December. Aan Gordon heb je wel een goeie, wij vonden dat hij alles supersnel oploste.
    Onze vlucht was geannuleerd en hij had gelijk weer een villa beschikbaar voor ons(naast die van hem) Echt TOP!

  3. Top | #43
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Gelukkig dat Marion zich weer wat beter voelt altijd vervelend als je tijdens de vakantie ziek bent. Wat een grappig setje aan de rand van het zwembad, Shrek en Fiona. Geniet lekker van het mooie weer!


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  4. Top | #44
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Verslag 7

    Dag 7 - Het zou een koude dag zijn.

    Stel je eens voor, het is strakblauw aan de lucht, de zon schijnt en het wordt 20 graden. Dan pak je toch je motor, of een strandtas en gaat genieten van de dag, lijkt me. Hier niet, hier krijg je van de weerman het advies een jack of een sweatshirt mee te nemen, want het word koud.
    Maar wij weten wel beter, dus gaan de Ecco's blootsvoets aan de voeten en reikt de broek tot aan de knieën. En een t-shirt voldoet prima als torsobedekking, want wij vinden het prima te doen, die "koude" dag.

    Als we terug zijn van een rondje shoppen komt zelfs de zwemkleding uit de kast, want het windje is gaan liggen en het is gewoon warm bij de pool.
    We vangen het shoprondje aan bij de Clearance van Tommy Hilfigger. Dat is dus de uitverkoopzaak van de outletwinkel. Daar komt dus alles terecht wat ze in de Outletmalls niet meer kwijt kunnen, en dat is te zien. Er is helemaal niets fatsoenlijks voor ons bij, en als je al iets kunt vinden is de maat maximaal XS. Ze hebben nog wel de mooie zwembroeken uit de oude collectie, die ik mooi vind en al een paar van heb, maar die zijn nog voor dezelfde prijs als we ze een paar jaar terug voor kochten.

    Mooi clearance dus, en zo rijden we een stukje terug, en dan de 535 op naar de gewone Outlet van Heer Hilfigger op Lake Buena Vista. Daar wordt de complimentaire winkeltas wel behoorlijk vol bij de kassa afgeleverd, dus hoeft Hilfigger niet te klagen. Van daar gaan we de hoek om de 417 op en verlaten we die weer bij OBT waaraan onze volgende bestemming ligt, de Florida Mall. Mijn Bose NC koptelefoon behoeft nieuwe kussentje op de oorschelpen en Marion wil het verschil wel eens testen tussen haar Sony in-ears en de nieuwe van Bose. Alle reviews op internet zijn eensluidend lovend, en na de test is ze gelijk verkocht, en de Bose QC20i ook.

    Om het te vieren trakteren we onszelf op een Little Burger van 5 Guys in de foodcourt, waar het, net als in de rest van de Mall, niet erg druk is, en gaan dan weer richting Kissimmee, waar we de rest van de dag aan het zwembad doorbrengen. Aan het eind van de middag rijst de vraag; waar te eten en wat. Zelf ben ik het volle gevoel van de Roadkill van gisteravond nog niet eens kwijt, en Marion hoeft ook geen compleet maal, dus wordt het wat bescheidens, misschien iets van Panera of zo. Maar die beslissing wordt bijgesteld, want ik krijg een Whatsapp dat vriend Richard onderweg is vanuit Ft.Myers, sterker nog, hij rijdt op 5 minuten afstand, dus het eetverhaal moet even uitgesteld worden.

    Hij zou eigenlijk dit weekend komend, maar had een feestje op de club, en maakt hier vast een pitstop voordat hij weer verder gaat, wat een biertje en een uurtje later ook gebeurd, maar niet voor dat enkele goederen uitgewisseld zijn. Dit weekend gaan we verder socializen. De eetkeuze is ondertussen op Outback Curbside, waar we beide een licht maal bestellen, en de verdere avond met CBS doorbrengen, met o.a. The Big Bang Theory, 2 1/2 Man en Elementary, allen favoriete series van ons.
    Morgen gaan we weer richting Daytona, maar daarover morgen meer.

    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 14-03-14 om 23:15. Reden: dagje weg
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #45
    Stamgast Tini's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    150

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Verslag 7

    Nog een dag verlenging van de vakantie: twee keer dag 6
    Jullie vermaken je weer prima, jammer dat Marion een paar dagen "under the weather" was. Maar gelukkig nu wel weer opgeknapt en met verse echte moonshine komt het helemaal goed!!

  6. Top | #46
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    moonshine veel over gelezen en gezien maar waar kun je dit nou kopen en wat is er zo bijzonder aan
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  7. Top | #47
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Verslag 6

    Gelukkig hadden wij nergens last van en wij zitten naast jullie.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #48
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosevents Bekijk Berichten
    moonshine veel over gelezen en gezien maar waar kun je dit nou kopen en wat is er zo bijzonder aan
    Even terugbladeren naar #29

  9. Top | #49
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    bedankt knaapje. Was vergeten dat ik het gelezen had. We gaan in april die kant weer op en toen ik het zag dacht ik meteen VRAGEN! maar duidelijk zo
    Commercieel dus maar daarom waarschijnlijk niet minder lekker.

    Duur?
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  10. Top | #50
    Stamgast ferret's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    133

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Fijn dat Marion weer opgeknapt is, want ziek zijn in de periode dat je in Florida zit is toch wel erg balen. Geniet van het lekkere weer en alles wat jullie verder nog gaan ondernemen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •