Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 105

Onderwerp: Reisverslag Ta2Gerrit: Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    49

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Op de lange termijn voorspelling veranderd het zo vaak, we zien in ieder geval een prima weekend tegemoet

  2. Top | #22
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Verslag 4

    DAG 4 - Een rondje Orlando

    Weer lekker op tijd wakker en ik kan vandaag zelfs zonder vest bij het zwembad m'n sjuus en koekies nuttigen. Het gaat de goeie kant op. Behalve met het weblog dan. Was ik gisteren nog blij als een hond met zeven teven, vanmorgen is het hele weblog weer op stap, inclusief de twee nieuw geplaatste "dagen". Om horendol van te worden. Maar dat wordt ik niet, ik gooi de hele boel om en ga gewoon weer terug naar het Floridaforum, waar ik tot een paar jaar terug altijd mijn vakantieverslagen plaatste, zonder problemen. In een paar kwartier tijd staat alles, inclusief foto's daar geplaatst, en kan iedereen die dat wil er weer van genieten.

    Ik vindt het een goede zet, en maak dan ook met een Grote Glimlach mijn eega wakker, die na het verplichte bakkie ochtendkoffie (en peukie) fris en fruitig met het ontbijt in de weer gaat. Vandaag met bacon & eggs, en weer versverwarmde Chicago Rolls. Ik was het bruinbrood een beetje zat, en heb hier een meer dan prima alternatief in gevonden. Toast en pancakes maken de tafel compleet, en diverse soorten zoet en hartig beleg natuurlijk.
    Net voor vertrek krijg ik nog een Whatsappie, of ik bij de Harleyboer op de hoek nog even wat wil vragen/controleren. Die zit hier letterlijk om de hoek, dus dat is geen moeite, en dankzij onze geweldige Verizon Mifi kan ik bijna per omgaande antwoordWhatsappen. Wat is de techniek toch geweldig.

    Direct om de andere hoek duiken we de 429 tolweg op, richting Winter Garden, een mooi historisch plaatsje een kilometer of 20 noordwaarts. We zijn er wel eerder geweest, met hetzelfde doel als vandaag, het leuke plaatsje, en met name het Railroad Museum, te bezoeken. Dat was toen gesloten, en het regende ook nog eens dat het goot. Nu schijnt de zon volop, maar dat is dan ook het enige wat er anders is, het RR Museum is ook nu gesloten, en gaat pas na de middag open. Het is een gratis museum, gerund door vrijwilligers, dus die willen niet vroeg uit bed.

    Maar daar wachten we niet op en wandelen op ons gemak door de wintertuin, om er achter te komen dat het Historisch Museum er dezelfde openingstijden op nahoud. Rest ons niet anders dan wat foto's van de buitenboel van beide toko's en het dorp te maken, en dan naar het volgende adres te gaan.



    Daarvoor moeten we van Colonial Drive West naar Colonial Drive East, ook welbekend als SR50, en die is lang, erg lang. Genoeg te zien dus en we doen gelijk maar weer ons lunchspel, 5 Guys of Taco Bell. De laatste wordt eerste, en bij een opgebroken stuk CD wurm ik me tussen de grote oranje plastic vaten door naar de parkeerplaats. De quesadilla's en lemonade smaken weer prima, en we vervolgen onze weg door het bekendste, meer beruchtste stukje Orlando. XXX-shops, Pawn Stores, Auto-parts en 4e hands dealers wisselen elkaar af, en dan weet je het meestal wel, hier gaat de buurt een beetje achteruit. We zijn dan ook in Pine Hills, nagenoeg iedere ochtend in het nieuws, bijna altijd schietgerelateerd.

    Ze schieten op anderen, ze schieten op elkaar, ze schieten maar. Overvalletje hier, berovinkje daar, driveby's tussen buurstraten, er is altijd wat te doen in Pine Hills, maar niet vaak iets om over naar huis te schrijven. Zo overdag, in een stralend zonnetje, is er weinig te vrezen (houden we ons zelf maar voor), maar 's avonds zou ik er zeker wegblijven. Aansluitend is er een buurtje dat je met recht Chinatown zou kunnen noemen, want er zijn nauwelijks winkelgevels met Engels opschrift, alles is in het Chinees, zelfs nummer 39.

    Vervolgens verschijnen huizen in koloniale stijl en omvang, en mooie borden in de tuin die aangeven dat hier vooral advocaten, doktoren en andere notabelen kantoor- en huishouden. Dan is het weer even XXX, PAWN & CARS, een voor ons bekend stukje, want hier zat vroeger Harley dealer Dick Farmer. Die zit er niet meer, heet nu Harley Davidson of Orlando, en heeft meerdere grote zaken, onder andere die bij ons om de hoek, een megazaak langs de I-4, één in Disney Downtown, ėėn op OIA en nog een paar. Dat Harley de laatste 15 jaar zo veel populairder is geworden heeft hem in ieder geval geen windeieren gelegd, deze HarleyFarmer.

    Iets verderop kruisen we de I-4 en komen in een ander exotisch gebied, SaigonCity, en zijn de gevels nu voorzien van andere Oosterse kriebels, die uit Vietnam. Maar we zijn tevens bij onze volgende bestemming, Colonial Photo&Hobby, want vandaag staat in het teken van de treinen en treintjes, en die laatste hebben ze hier. Helaas weinig van mijn gading, maar wel leuk om te zien.Ze hebben sortering genoeg, maar vooral Amerikaanse stijl, wat logisch is, maar nu eenmaal niet bij mijn Duitse baantje past. Een paar kleine dingen, gereedschapjes die ik al langer wil, maar steeds vergeet te bestellen, gaan in de paper bag mee.




    We vervolgen de SR50 oostwaarts en komen direct in een fikse file te staan. We hadden een paar blocks terug ook de I-4 op gekund, maar na de ervaring van Zaterdag hebben we onszelf beloofd daar niet meer aan te beginnen. Dan maar in deze file, die overigens korter is dan gedacht. Aan de kop ervan zwaaien tientallen lichten ons tegemoet, daar moet dus wel iets aan de hand zijn. Een brandweerwagen, twee paramedics (ambulances) en een stuk of drie, vier policecruisers geven een exclusieve lichtshow voor iets wat lijkt op een kop-staartje zonder. Twee bestuurders kijken een beetje verdwaasd, maar hoeven zo te zien geen medische hulp.

    Omdat de weg daar ook nog onder constructie is heb je dan al snel een file.Voorbij de lichtshow is het weer snel op snelheid, richting onze 417, die ons in een half uurtje naar huis zal voeren. Daar is de zwemkleding al weer ready for take-off, en daar maken we dankbaar gebruik van. Zo rommelen we de middag door tot etenstijd. Tussendoor zie ik tot mijn verbazing dat de verslagen weer op Wordpress staan, maar ik neem geen risico meer, ik zet ze ook op het Floridaforum. Beter dubbel dan helemaal niks.

    Voor de maaltijd gaan we naar Applebee's, waar we als gewoonlijk de Sizzling Double Barrel Sirloin nemen, die als gewoonlijk weer prima smaakt. We maken nog wel een tussenstop bij de drogist, want Marion heeft een nare kriebelhoest die maar niet weg wil, en de apothekeres van dienst heeft daar een probaat middeltje tegen. Het schijnt direct te helpen, want nog voor de maaltijd is het al een stuk minder. Gelukkig maar, want ze wordt er doodmoe van, en dan wil je zeker hoestvrij slapen.



    Thuis wacht de koffie en een nieuwe aflevering van Bones, en misschien nog wel een fruitdrankje. Gisteren hebben we die getest, en we hebben nu allebei een andere favoriet. Marion is erg gecharmeerd van Walmart's Ole Smoky Peach, 40 proof (20%), maar ik ga toch voor de wat sterkere Apple-Pie van Midnight Moon, 70 proof (35%), gekocht bij de buurman van de Publix. Die laatste lijkt erg veel, en is zeker zo lekker als de 80 proof uit de bossen van Georgia/Tennessee. Maar we hebben de jampotten zo mooi verdeeld. Of daar vanavond nog wat van genuttigd word is twijfelachtig want Marion's medicijn hakt er zo in dat ze wat misselijk wordt en even moet gaan liggen. Misschien toch wat te veel ingenomen, want ze was het hoesten goed zat. Hoe dat uitpakt hoort U morgen.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-03-14 om 13:32. Reden: spaties
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Geweldig verslag weer, ik reageer dan ook maar via het Forum
    beterschap voor Marion!
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  4. Top | #24
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Lekker vertrouwd leeswerk . Dat is zeker dubbel genieten op zo'n budgetvakantie. Heb je nog eens wat over voor leuke en lekkere dingen. Groeten, en sterkte voor Marion.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #25
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Kan iemand mij eens vertellen wat die moonshine precies is? Ziet er leuk en lekker uit! (maar misschien beter verstoppen met 3 pubers in da house :rolleyes: )
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  6. Top | #26
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Energiedrank voor volwassenen
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker angel4's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    zuid holland
    Berichten
    16

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Leest erg leuk weg weer jullie blog.
    Beterschap met de hoest en tot morgen

  8. Top | #28
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    147

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Toevallig was ik net begonnen aan eerdere reisverslagen! Leest lekker weg en ik beleef er veel plezier aan. Dank je en beterschap voor Marion!

  9. Top | #29
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicolea Bekijk Berichten
    Kan iemand mij eens vertellen wat die moonshine precies is? Ziet er leuk en lekker uit! (maar misschien beter verstoppen met 3 pubers in da house )
    De moonshine die je hier ziet is wat mij betreft geen moonshine, ja ze gebruiken een oud receptje en doen het nu legaal MAAR, "echte" moonshine is illegale whiskey die gestookt word ergens op een afgelegen gebied (meestal in de bergen) 's nachts gebrouwen (vandaar moonshine en vanwege het feit dat het illegaal gestookt is, is er over het algemeen moeilijk te krijgen, de brouwer is heel erg voorzichtig met wie hij zaken doet want zelfs bij de eerste arrestatie kan het jaren celstraf opleveren). Meestal gemaakt als een graan whiskey. Goede shine is op zijn minst 100 proof (50% alochol) maar kan meer of minder zijn afhankelijk hoe gierig de brouwer is (word gemengd met water) goede shine geeft je een "buzz" na 1 of twee borrels.

    Apple Pie smaakt (zoals de naam het al zegt) naar appeltaart, graan whiskey word gemengd met appelsap en meestal wat kaneel.

    Peach shine word over het algemeen gebrouwen van een peach mash (de perzikken worden van te voren aan de mash toegevoegd) maar soms word er achter af fruit in de shine gedaan, het hoge alcohol percentage vreet het fruit op en laat het smaakje achter

    Ik weet niet of ik het een energie drank zou noemen, meeste shine die ik te pakken krijgt is meer van "het kan mij niets meer schelen" drankje.

    Helaas is het hier nu 1 commerciele bende met shine, ik zit volgende week zelf in Gatlinburg waar de "ole smokey mountains" brouwerij een toeristische attractie is in het centrum van de stad die gerund word door een stelletje advocaten i.p.v. wat rednecks die een paar centen willen verdienen om hun gezin te onderhouden.

    Shine, it's whats for dinner.

    Gerrit en Marion mijn bestelling is net bevestigd door de leverancier. ik breng aan het eind van de week wat potten zonder etiket belastingvrij
    Laatst gewijzigd door vondutchga; 11-03-14 om 19:25.
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  10. Top | #30
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Valt niet mee om een blog on line te krijgen! Maar ben blij dat je het nu op deze manier doet. Je voelt je alweer lekker thuis in de toko van Joanne!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •