Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 105

Onderwerp: Reisverslag Ta2Gerrit: Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

  1. Top | #71
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Wat balen zeg, beterschap! Hopelijk hebben jullie nog even om alsnog te genieten mochten jullie beiden weer beter zijn!
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  2. Top | #72
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    475

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Veel beterschap, hopelijk kunnen jullie samen de komende week toch nog genieten van de vakantie.

  3. Top | #73
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Dank voor al het mede(leven/lijden), maar ik kan meedelen dat het vandaag, gelukkig, een stuk beter is. Verslag volgt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #74
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Dat zijn goede berichten!!

  5. Top | #75
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Verslag 10

    DAG 10 – Als een gezonde vis in het water.

    Als een ijsbeer in een sauna, zo voelde ik me gisteravond, maar dankzij de goede zorgen, de medicijnen, een fijne nachtrust en misschien het illegale toverdrankje uit de grote jampot lijkt het vanochtend een stuk beter. Nog niet optimaal, maar het begin is er. Een voorzichtig ontbijtje kan er weer in, en na dompeling in de hete tobbe durf ik het zelfs aan om de originele plannen van vandaag door te laten gaan. Ik hang nog een paar uurtjes op de bank en trek dan letterlijk de stoute open schoenen aan.

    We gaan via tolweg 429 weer naar het noorden, met Pine Hills als eindbestemming. Omdat we daar deze week al eerder geweest zijn, weten we dat we ook een Taco Bell tegen gaan komen, en aangezien het tegen lunchtijd loopt, komt dat prima uit. Denk nu niet dat het fastfood is, dat Taco Bell, want het kost ons zeker een half uur voordat we in de begeerde quesadilla's kunnen happen. Niet alleen is het erg druk, maar er staat ook maar één chef in de keuken en die werkt de bestellingen echt 1 voor 1 af. Dus niet een hele zooi in één keer in de oven/frituur/bakplaat, nee dat is niet zijn stijl. Alles vers, en per bestelling. We krijgen dan wel de softdrinks gratis, en een warm appelkoekje, maar het kost wat tijd.

    Maar tijd zat, en de tijd van ons leven, want we voelen ons allebei als een oud hoentje zo fit. Een halve mijl verder zit ons doel van vandaag; Central Florida Fairgrounds, waar aan de linkerzijde, op de Fairgrounds zelf een grote vlooien- en farmersmarket gaande is, maar waar wij kiezen voor de gebouwen aan de rechterkant, Home of the Central Florida Gun Show.
    Altijd al een keer willen doen, maar op één of ander manier nooit aan toe gekomen. En we vonden het geweldig. Er liggen hier meer wapens dan je in heel Nederland bij elkaar hebt volgens mij, en je mag ze allemaal bekijken en voelen. Van groot tot klein, alles is er, en wordt verhandeld alsof het een lieve lust is. Net als op een willekeurige beurs van bij ons lopen de mensen hier ook met plastic tasjes en rugzakken, alleen is de inhoud van een andere aard. Maar ze zijn er allemaal net zo blij mee.



    Even pakken voor poseren is ook geen probleem, en ik voel dan ook even aan een AR15 en een handkanon dat de naam Smith&Wesson 460 draagt. Een nieuwerwetse revolver met de kracht van een antitankwapen. Volgens de verkoper erg hanteerbaar, want z'n zoontje van 14 schoot er ook regelmatig mee. Ik geloof er geen donder van, maar hij kwam als verkoper overtuigd over. Verder liggen er opvallend veel roze gekleurde wapens, dus ook aan moeder de vrouw is gedacht. Er zijn zelfs stands met damestassen met ingebouwd holster voor de meest uiteenlopende vuurwapens. En veel stunguns/tasers, waarvan sommige heel kunstig in een zaklamp verwerkt zitten. Voor het blote oog niet te zien, maar ze werken prima, zoals ons werd getoond. Maar ook die zijn verboden in ons Nederland.



    We hebben er een paar leuke uurtjes rondgewandeld zonder ook maar een moment van onveiligheid gevoeld te hebben. Wapens en munitie werden strikt gescheiden gehouden, agenten (veel aanwezig) controleerden iedereen die naar binnenging en iedereen die wat aanschaft werd geregistreerd. En van wat we zagen, was het een goede beurs.
    Maar ook voor wie niks met dit alles heeft is het toch wel aardig om de 429 tolweg eens af te rijden, naar Winter Garden bijvoorbeeld, want het is een weg die door een behoorlijk glooiend landschap gaat en waar je op sommige stukken kilometers van je af kunt kijken. Vonden we ook mooi.

    Terug bij huis gaat de zwemkleding aan en genieten we van het zonnetje en het zwembad, waar we ons de rest van de middag mee vermaken. De conditie is ondertussen zo verbetert dat we het zelfs aandurven om vanavond weer een echte maaltijd te nuttigen. De keuze valt op Longhorn, waar een paar fijne biefstukken zich prima laten smaken. Zelf durf ik nog niet verder te gaan dan wat rijst en een Ceasar Salad als bijproduct, maar waaghals Marion gaat gewoon weer voor de fully loaded baked potato.
    Een bak koffie en een doughnut van Krispy Kreme maken het geheel af.



    De rest van de avond brengen we buiten door, want het is nog heerlijk van temperatuur, totdat de nieuwe Mentalist op de buis komt, die gaan we zien.
    Voor morgen wordt er minder weer voorspelt ( niet qua temperatuur, maar wind en regen) dus dan gaan we op zoek naar binnenwerk. Wat dat word, hoort U morgen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #76
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    This thing will blow your head clean off. Go ahead......make my day!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #77
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Je staat er stoer op met je gun!

    Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn.

    Have fun!

  8. Top | #78
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    leuk dat jullie weer aan de beterhand zijn! Wij lezen elke dag gezellig mee, maar jullie nu vooral nog volop genieten!

  9. Top | #79
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit; Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Nou, dat is weer eens wat anders dan de huishoudbeurs
    Fijn te horen dat jullie weer wat aan de beterende hand zijn!
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  10. Top | #80
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Reisverslag Ta2Gerrit: Daytona Bike Week 2014 - Budgetreis

    Gelukkig weer opgeknapt ! Nu nog ff lekker genieten
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •